Permalänk
Medlem

Endast 60fps

Får endast 60fps med min skärm i Half-Life.
Irreterande när de går så söligt. Hur kan man fixa så den inte spärras till 60hz/fps.
Blir ju ingen skillnad om man ändra till 75hz i inställningarna.

Skärm: Asus MW221U 22"

Permalänk
Medlem

Gå in i Nvidia Kontrollpanelen och stäng av V-Sync.

Permalänk
Medlem

du måste även skriva fps_max 100 i konsollen.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

eh du har ju en tft skärm? inte så konstigt att den kör i 60hz

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Avstängd

Det var därför han undrade hur man fick väck spärren mytos, inget konstigt med det.

Permalänk
Medlem

Okej då missuppfattade jag det hela. Han menar alltså att han INTE kör med dvi och lyckas inte få 75hz.
Definition, jag menade att det inte GÅR att få högre än 60hz via dvi på en tft.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

Tacka tacka. Det fungerar

Permalänk
Medlem

Fråga bara, men varför vilja ha högre fps än vad skärmen klarar av? Du kommer ju ändå bara se 60 fps ?? Förklara för en trögis

Permalänk
Medlem

PippiRull: Därför att folk som spelar CS över nätet tror att sprayen blir mindre för att siktet går ihop snabbare. Detta är givetvis helt fel då "den riktiga" spray påverkas inte av din egen dator, utan påverkas av servern. Den spray som du ser är inte samma som vad händer på servern.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
PippiRull: Därför att folk som spelar CS över nätet tror att sprayen blir mindre för att siktet går ihop snabbare. Detta är givetvis helt fel då "den riktiga" spray påverkas inte av din egen dator, utan påverkas av servern. Den spray som du ser är inte samma som vad händer på servern.

Aha, ok...då förstår jag nästan då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
PippiRull: Därför att folk som spelar CS över nätet tror att sprayen blir mindre för att siktet går ihop snabbare. Detta är givetvis helt fel då "den riktiga" spray påverkas inte av din egen dator, utan påverkas av servern. Den spray som du ser är inte samma som vad händer på servern.

Behöver väl dock inte vara just sprayen man tänker på?

Spelat CS själv ens? Spela mycket (tja, överdrivet mycket behövs inte, själv märker jag det direkt) med 100 fps och spärra den sen (antingen bara via fps eller via hertz) till 60 och kom inte och säg att du inte märkte skillnad. Det blir helt efter helt enkelt..

Så sluta gärna med detta att klanka ner på kidsen för att dom spelar CS.. Ungefär som att skriva "inte ännu en hur-får-jag-100-fps-i-CS-tråd" även om personen kunde sökt, eftersom det finns så många nu, så är det "viktigt" med 100 fps i CS.. Även om man klart kan vänja sig vid 60 så går det, iaf inte för mig, att gå tillbaka till 60 från 100.

Edit: Vet förresten inte ens om sprayen ändras men det borde ju vara som du säger, att det är servern som bestämmer och inte din egna dator.. Eftersom ibland kan man se skotten träffa helt fel men ändå få en träff.

Edit2: Han skrev ju oxå "irriterande när det går så slött" och det tar jag som att musen osv är efter..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bosse_
Behöver väl dock inte vara just sprayen man tänker på?

Spelat CS själv ens? Spela mycket (tja, överdrivet mycket behövs inte, själv märker jag det direkt) med 100 fps och spärra den sen (antingen bara via fps eller via hertz) till 60 och kom inte och säg att du inte märkte skillnad. Det blir helt efter helt enkelt..

Så sluta gärna med detta att klanka ner på kidsen för att dom spelar CS.. Ungefär som att skriva "inte ännu en hur-får-jag-100-fps-i-CS-tråd" även om personen kunde sökt, eftersom det finns så många nu, så är det "viktigt" med 100 fps i CS.. Även om man klart kan vänja sig vid 60 så går det, iaf inte för mig, att gå tillbaka till 60 från 100.

Edit: Vet förresten inte ens om sprayen ändras men det borde ju vara som du säger, att det är servern som bestämmer och inte din egna dator.. Eftersom ibland kan man se skotten träffa helt fel men ändå få en träff.

Edit2: Han skrev ju oxå "irriterande när det går så slött" och det tar jag som att musen osv är efter..

Mitt inlägg var ingen attack eller något mot någon/några CS-spelare eller något annat spel förövrigt. Anledningen att jag just skrev CS var för att han inte nämnde något spel, utan bra HL. Då förklarade jag bara för PippiRull att ett argument som folk brukar använda är felaktigt. Jag nämnde aldrig att det inte är skillnad mellan 60fps och 100fps. Alla märker stor skillnad mellan 60- och 100fps. Ja jag har spelat CS. Spelade i ett par år från 2000 till 2003.

Ber om ursäkt för att ha dragit upp CS i den här tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Anledningen att jag just skrev CS var för att han inte nämnde något spel, utan bra HL.

Half-Life är väl ett spel?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
...jag menade att det inte GÅR att få högre än 60hz via dvi på en tft.

Det går utmärkt att använda upp till 85Hz på en TFT med digital överföring via DVI, men då måste både grafikkort och skärm klara det.

Permalänk
Medlem

Japp HL är ett spel. Skrev bara fel i min formulering innan.

Permalänk
Medlem

Med andra ord så ska man hålla käften då när CS eller fps kommer på tal, med tanke på tongången hos en och annan här. Löjligt att börja hugga för att någon frågar en enkel sak och en annan svarar...
Over and out!

Permalänk
Medlem

Jaså, musen går slött när man har 60fps. Känner jag faktiskt inte av.

Visa signatur

COBHC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kladz0r
Jaså, musen går slött när man har 60fps. Känner jag faktiskt inte av.

Han syftade nog mer på att det går olika fort i olik FPS.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.