Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Fy fan... hade helt glömt bort hur hemskt det kliar på en tatuering när den läker. Jag blir smått tokig när man inte får klia trots att det kliar som en m****r f****r!

Visst var det underbart i armvecket... det var ärligt talat det värsta stället jag kört. Snygg tatuering för övrigt!

Hur är det på underarmen om man jämför med armvecket? Har planer på att i framtiden göra min trekvartssleeve till en full sleeve

Kändes nog det där också... ouch

underarmen är inga som helst problem, i jämförelse med armveck/insida av överarmen..
när man frågar tatuerare verkar halsen/ansiktet och sidan av revbenen vara rätt plågsamt.
av mina egna erfarenheter var den nedre av dessa, ett 2h rent helvete.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av hoz:

underarmen är inga som helst problem, i jämförelse med armveck/insida av överarmen..
när man frågar tatuerare verkar halsen/ansiktet och sidan av revbenen vara rätt plågsamt.

Insidan av överarmen och området runt armbågen tycker jag inte var så hemskt. Armvecket var mycket värre...

Men sen har det givetvis att göra hur långt in i sittningen man är när man kör på just det området och vilken sorts nål

Permalänk
Medlem

Jag vill också skaffa mig en sleeve. Men jag har fan ingen som helst aning vad jag skulle vilja ha för motiv. >.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Visst var det underbart i armvecket... det var ärligt talat det värsta stället jag kört. Snygg tatuering för övrigt!

Hur är det på underarmen om man jämför med armvecket? Har planer på att i framtiden göra min trekvartssleeve till en full sleeve

Tycker armvecket känns mindre men det är nog för att vi oftast kört det i början på sittningen så det hinner inte bli ömt på samma sätt, armvecket vs underarm så är underarm mindre smärtsamt men det är nog från person till person, För mig är det jobbigt för jag känner vibrationer hela vägen till armbågen när man kör vid senorna på underarmen. Värsta var nog armbågen (Ingen bild nu) men gjorde lite lines inför framtiden där, i slutet av sittningen så var lagom mör också

Permalänk

Är de någon som vet något om den här studion här i Stockholm?
http://mibeauty.weebly.com/index.html

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Vänsterarmen: Asiatisk sleeve med drake, koifisk, blommor osv.
Högerarmen: Nintendo 8bit-inspirerat, sleeve på gång! Än så länge fått dit logotyp, link och samus(metroid) samt en svamp från super mario på högerhanden.
Bröstet: Ett hjärta med vingar, mitt i hjärtat står det mamma(<3)
vaden: En fé

Thats about it! kan posta bilder på begäran

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Avstängd

text på ryggen, mellan skuldrorna.

Slide Away

Efter en jävligt lyckad spelning i sydney för 3 år sedan. Något sådant man vill komma ihåg resten av livet.

Visa signatur

Sydney > Sverige
[Those where the days gaming] Ioiny Or-lo - ReDevils n' Fusion for life rip -05 ; Namow - TSA n' ReDevils Jedi rip -05:: rDe Chimaera PvPer! Pre-cu veteran

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Är de någon som vet något om den här studion här i Stockholm?
http://mibeauty.weebly.com/index.html

Vad för sorts tatuering är du ute efter?

Just den där salongen är väl inget direkt att hurra för. De är inte dåliga, men de är inte direkt bra heller.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Hjälpsam

Min första fastnade permanent på armen i går

http://instagram.com/p/dlxDF6I65h/

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Premiär på höger arm.

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Jag har bara en PA och en lorum.. men det är nog inte okej att posta bilder på dem.

Permalänk
Föredetting

Den senaste, efter sittning #1. Ska fyllas i med mycket mer detaljer. För övrigt helt läkt (nu, drygt två veckor efter sittningen, inte på bilden), har knappt flagnat och inte kliat någonting alls. Vill minnas att det var värre med det jag gjort på vaden och handleden. Däremot låg den här på en helt annan nivå av smärta, gnuggande på framsidan av höftbenet kan ha varit det plågsammaste jag varit med om frivilligt.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Kom precis hem från Peter på http://www.porkyroyale.se

Och kom hem med denna old school-skönhet.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Föredetting

När tråden ändå är uppe, tatueringen från tidigare inlägg blev såhär när den var klar:

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Kom precis hem från Peter på http://www.porkyroyale.se

Och kom hem med denna old school-skönhet.

http://i.imgur.com/akH8uPG.jpg

Snajdigt! Jag är stammis hos Peter. Är nog där lite för ofta för att min plånbok ska vara glad på mig.

De senaste månaderna har det blivit en hel del.
Mina tre katter som de tre vise katterna

Cthulhu

Sist blev det färgfyllning plus en filler

Permalänk
Medlem

Första tatueringen på typ 5 år, och andra någonsin. En Zelda halfsleeve, finns dock ett utrymme till vänster om Zelda som inte är klart, därför vi inte gjorde klart bladen på blomman, vi vänta till nästa gång så vi har en plan för den biten, men en fairy ska nog med iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Ser jävligt coolt ut och får en att tänka på annat än bara zelda också , tänker bara slottet ? hur kommer det se ut??

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Ser jävligt coolt ut och får en att tänka på annat än bara zelda också , tänker bara slottet ? hur kommer det se ut??

Vi ska köra ganska mörkt på den delen av tatueringen, i tomrummet kommer det vara en fairy (runda variaten med vingar från OOT bland annat) Sen kommer det bli mer växter, typ blad osv.

Nästa runda blir 22:a Juli så hinner fundera mkt till dess
Vi tjålade om att ha en rödaktig mörk måne i bakgrunden bakom slottet, tror det kan bli jävligt fett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recks:

Snajdigt! Jag är stammis hos Peter. Är nog där lite för ofta för att min plånbok ska vara glad på mig.

De senaste månaderna har det blivit en hel del.

Fan va roligt att höra! Den där Cthulu har jag sett på väggen, riktigt snygg.

Jag började gå hos peter 200... oj.. 2003-2004 när han hängde på Borgmästargatan och gick som "Art By Fafnir" så det är en jävla resa han har gjort.

Frugan skall dit på Torsdag och tatueras av Thomas faktiskt.

är en nära vän som gjort hos peter, hon har även gjort en sleeve och en chestpiece hos honom.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk

Min nya Triquetra.

Ber om ursäkt för att bilden inte är rätt vriden.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av cuda99:

Tycker armvecket känns mindre men det är nog för att vi oftast kört det i början på sittningen så det hinner inte bli ömt på samma sätt, armvecket vs underarm så är underarm mindre smärtsamt men det är nog från person till person, För mig är det jobbigt för jag känner vibrationer hela vägen till armbågen när man kör vid senorna på underarmen. Värsta var nog armbågen (Ingen bild nu) men gjorde lite lines inför framtiden där, i slutet av sittningen så var lagom mör också

Då var sleeven klar... underarmen var en lustig historia med vissa jobbiga partier. Var liksom inget direkt parti som var heljobbigt utan det måste vart nån sena här och där som "ställde till det". Handleden var inte så farlig som jag trodde och fortfarande så är armvecket det värsta stället

Återkommer med bild när det läkt... är lite fel att lägga upp bild på en icke läkt och insmörjd tatuering

Passade även på att göra en liten jävel i nacken... visa lite för vad ens hjärta bultar. Då jag hållt på detta lag sen mitten av 80-talet så kändes det helt ok att göra denna utan tro att den kommer kännas fel om 5-10-20 år

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Zpnk:

Då jag hållt på detta lag sen mitten av 80-talet så kändes det helt ok att göra denna utan tro att den kommer kännas fel om 5-10-20 år

Du har den dessutom i nacken där du inte ser den, det lär inte bli några problem med den. Jag måste påminna mig själv om att jag har en tatuering i nacken med jämna mellanrum, och därefter måste jag även fundera på vilket motiv jag har.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Meantek:

Du har den dessutom i nacken där du inte ser den, det lär inte bli några problem med den. Jag måste påminna mig själv om att jag har en tatuering i nacken med jämna mellanrum, och därefter måste jag även fundera på vilket motiv jag har.

En orsak till att jag satt den i nacken... ja kolla i nackdelen på tröjan

Permalänk
Entusiast

Oj, här var det dött...

Ingen som gjort nåt på senare tid eller lägger folk alla sina pengar på datorkomponenter?

Har kört två sittningar nu senaste två veckorna och har täckt mina vader med mina två saknade älsklingar...

Permalänk

Ska snart fylla på med mer färg, men kan dela med mig av förra årets:

Alla gjorda på Studio S Tattoo i Linköping, Andreas Ishak på den översta, Patrik Jason på de andra!

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Entusiast

@Skuttokova Blir det underarmen också?

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

@Skuttokova Blir det underarmen också?

Inte denna gång, man ser de inte men jag har hela insidan av armen kvar, det blir att fylla ut den om cirka månaden!

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Lite ja håller på med:)

Visa signatur

Går Gött i Röört

Permalänk

Gjorde en ny för 2 veckor sen

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.