Permalänk
Medlem

Köra var som helst? Det avgörs snarare av modellens framkomlighet än vad du har i drivlinan. Bättre acceleration och högre toppfart är ju en sanning med modifikation. Du kan få både bättre acceleration, och högre toppfart med metanol, om du är villig att försaka det ena över det andra. Men det är väll det som är poängen med metanol. Man anpassar motorns effekttag till banan genom att byta utväxling, pipa, och krök, medan man sällan ser el'arna ändra något. Visst, det är enklare, men inte lika kul.

Den enda fördelen jag ser är helt enkelt att motorn på en el'are inte stannar när den ligger upp o ned.
Eftersom jag i alla fall försöker låta bli att hamna upp o ner, kan det kvitta.

Och 5c laddning hjälper, visst, men det är inte alltid nog, och som sagt, det är inte alla förunnat att ha el där de kör.

Givetvis finns det för och nackdelar med båda alternativen, det är ju därför det finns mer än ett alternativ.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Precis som med fullskala så är det riktigt nice med ett riktigt ljud också, skitnice att drifta runt med bilen och höra motorn till skillnad mot el då det vara känns som om skiten svävar omkring marken!

http://www.rogatio.com/uploads/hobaogpx4drift.wmv
(min första drift för en massa år sedan, skitfilm egentligen men ändå)

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzII
Varför köper man med el? Inte roligare med metanol så det är bara att fylla på o köra?

hehe. ja varför inte?

har kört kladdonål i 5år, den tiden var det inte billigt med snabba och effektiva el-bilar.

men nu har min MTA-4 fått stå i hobbyrummet sedan Slashen kom in i mitt liv.
sjukt mycket hållbarare, då den väger som en fjärt, snabb, snygg och otroligt rolig. "skala" är också med i hörnet.

4st ackar och en bra laddare, så är man lätt ute en heldag och kör utan avbrott.

mina 5000mah ackar laddas med 2C, så det tar ca 30min att ladda den full.
så har man ~ 20min körtid på ett ack.
så nu förtiden finns det inga ursäkter att inte köra el, förutom om man gillar kladd och oljud.

njä. när min MTA-4 blir såld så är det ganska garanterat att det var min sista metanolare.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
[B]men nu har min MTA-4 fått stå i hobbyrummet sedan Slashen kom in i mitt liv.

Sjyst jämförelse. Det ända det egentligen säger är ju att du kört med fel biltyp för dig hela tiden? Slashen är knappt halva vikten, bara bakhjulsdriven, och lite så...
Självklart är det välkommet att du hittat något du gillar att köra med, men de båda åken rör sig inte riktigt i samma kategori. Slashen är en uppförstorad grusanpassad eldriven jato. Och då kör jag hellre jato'n.

To each, his own?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Hämtade hem min värstingkyosho (nåja) från morsan, säkert inte startad på 10 år.

En metanoldriven Sandmaster ST-2 som jag i min ungdom valde att lacka skrikgul något så in i helvete.

Behöver drivaxel, bränsle och batteri till glödtändaren.

Var hitta?

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Sjyst jämförelse. Det ända det egentligen säger är ju att du kört med fel biltyp för dig hela tiden? Slashen är knappt halva vikten, bara bakhjulsdriven, och lite så...
Självklart är det välkommet att du hittat något du gillar att köra med, men de båda åken rör sig inte riktigt i samma kategori. Slashen är en uppförstorad grusanpassad eldriven jato. Och då kör jag hellre jato'n.

To each, his own?
B!

mjo dom är ju inte "samma" så att säga.
men när MTAn begav sig, så fanns det ju som sagt inga billiga eller bra eller för den delen: snygga el-bilar.

nja en Jato vetetusan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triss
Hämtade hem min värstingkyosho (nåja) från morsan, säkert inte startad på 10 år.

En metanoldriven Sandmaster ST-2 som jag i min ungdom valde att lacka skrikgul något så in i helvete.

Behöver drivaxel, bränsle och batteri till glödtändaren.

Var hitta?

oh. jag hade en sådan i mina yngre dagar..
enda stället jag kan tänka mig att det kaaaaaaaaaaaaaanske finns någon del, är hos Arne @ Miniracingmuseumet i Västerås.

där har jag handlat delar till min HiRider från -87.
dock lite halv dyrt, men det förstår man ju endå. hehe

Bränsle: närmsta hobbyaffär, fysisk sådan.. webshoppar skickar sällan soppa.
cell till glödarn: Clas i Sjön! vanlig Sub-C i dom flesta fall.

fler som ska ner till Hobbymässan som är den 25-27september?
Jag och frugan ska ner och morsa på polarna i S.U.R-montern, samt kolla in alla nyheter

http://www.hobbymassan.se/

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

dags för en uppdatering tycker jag...

Venom Creeper 4WDS

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

ouh.. sweet!

har planer på att köpa en TRX Summit efter jul..
har en i butiken som väntar bara. haah

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Tack - Den bilden är ett par månader gammal, filmade lite där också...

nu ser den ut så här...

listan på modifikationer börjar bli lång...

http://www.rccrawler.com/forum/showthread.php?p=2140232#post2...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

aaahaa. ballt

du hänger inte på rsb?

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk

Är en Tamiya TT01E, helt original, köpte den i September men köpte ingenting annat som t.ex radio, batteri eller laddare. Så det har blivit lite efterköp varteftersom jag haft pengar och köpsuget. Men idag blev den helt klar, ska och köra med en polare på tisdag!

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

fifan... fick en Summit av min kära fru!

http://www.youtube.com/watch?v=8ps2iWEzcMo

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
[B] fifan... fick en Summit av min kära fru!

http://www.youtube.com/watch?v=8ps2iWEzcMo

http://i263.photobucket.com/albums/ii123/Jonte_83/RC/SDC10071...
]http://i263.photobucket.com/albums/ii123/Jonte_83/RC/SDC10072.jpg
http://i263.photobucket.com/albums/ii123/Jonte_83/RC/SDC10073...
http://i263.photobucket.com/albums/ii123/Jonte_83/RC/SDC10074...[/B

Hoho, påminner mig om när jag var och körde med en polare i snön med min TT01E, såg ut som en jävla isbit efteråt

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Summiten är ju byggd för att klara alla väder - lite fusk

Var och körde inomhus idag i en sporthall - HSP'n går rätt bra men jag måste göra ett nytt motorfäste i ALU för min borstlösa motor

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

var ute igår och plöjde lite vid Bosön, vi var dit för att flyga inomhus...
så klart fick Summiten plats.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Fick hem nya bilen förra veckan efter ett långt RC uppehåll

Team losi Mini lst2

Permalänk
Testpilot

Har efter ett långt uppehåll i mitt RC-körande bestämt mig för att börja igen och ska satsa på 1:8 offroad nitro. Köper begagnade grejer men har än så länge bara en motor och två servon

Bil kommer förhoppningsvis i morgon och sen får jag se vad jag behöver för kringutrustning, är ju ett litet tag kvar till ren riktiga säsongen. Den här bilen blir det:

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

woah.. var ute och kröp runt med Summiten i ett grustag som hade blivit en lervälling
1timme totalt, utan att byta ackar!

groteskt vad lera det var, men fastnade aldrig!
sen var vi i skogen och kröp runt!

hoppas polarn får upp bilderna och filmklippet, så slänger jag hit dom sen!

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Undrar vart min gamle kärra tagit vägen. Har en Kyoscho zaboon eller vad den nu hette nånstans. Gjorde skrot av en länkarm i framvagnen sen var det färdiglekt

Permalänk
Testpilot

Nu börjar ju sommarsäsongen närma sig, jag var ute och körde igår men banan här är fortfarande rätt lerig så bilen ser ut därefter:

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jag mätte upp min Troijan med GPS
Ett 220Mah 3S batteri + Nexus One = mycket ballast...

Det gick i 61km/h....inte så illa och det går troligen ett par km fortare utan vikten av telefonen och med en mindre 3S acce

Skall testa med ett par asfaltsdäck också och se om det ger bättre resultat - men nu står bilen parkerad med en trasig dämpare - den gick tvärt av

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Första körningen denna vår, resultat: skitig bil!

Chassit vill jag inte ens visa xD

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

här kommer några bilder från senaste Summitkörningen
bakom Mediamarkt i Västerås finns det en go skog med mycket att klättra på!

Min gula Summit, stock med 2x2 Lipo, polarns röda med Tekin RX8 BL och 4s Lipo, frugans E-maxx syns på en bild också, Mamba Monster 2200combo med 4s Lipo.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Kul att man ramlade över en RC tråd här på swec. håller själv på och pysslar lite med en båt jag tänkt få fart på.

Bygger en 3.5cc buggy motor i 80cm leksaksskrov som är tänkt att vara lättast och snabbast när det väl blir åka av.
Sitter just nu med bekymmret om hur jag ska göra med 3mm axel till 4mm propp då jag inte hittar några M4-skruvlåsning bussningar.

För de som är intresserade blir det i runda slängar 2.2hk motor på 1.5kg V-båt som det ser ut just nu, hoppas att med proppen jag tänkt kunna elda ur en 60+knop då jag teor. ska kunna göra 75knop vid 30krpm.

Då tråden i regel involverar bilar kör jag förövrigt en Inferno mp5 som tuggar på rätt friskt, har även ett flyg jag pillar lite med.
Tänkte också att jag skulle dela med mej av att polyester hugger som fan i feta "leksaksskrov" om man skakar i lite thinner och blåser undan precis innan man plastar.

Tacksam för länkar om axelbussningen / Daniel

Visa signatur

* Q9550 * X38-Rampage * 2x2048mb * GTX680 *

Permalänk
Medlem

här har ni en film från helgens bogsering med segelflyg

YouTube - Söndags Bogsering i Valsta

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

En kort film jag spelade in för 2år sedan:
YouTube - Brushless TC4 - 100mph take off

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av kik:

En kort film jag spelade in för 2år sedan:
YouTube - Brushless TC4 - 100mph take off

Fan va den flög, gött med luft under bilen? Hade du bilen för hög eller? ;P Vad hade du för Motor och Accar?

Permalänk
Musikälskare

Hahaha wtf va hände där?

YouTube - RC Helicopter Crash Funny !!!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?