Stora feta metaltråden!

Permalänk
Medlem

Megaherz

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem

Vad säger man, Hansi Kursch OCH Jorn Lande.
Dessutom har Tobias en kuslig förmåga att skriva låtar som passar gästsångarna perfekt.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Behemoth - Off To War!
Klassiskt band från Polen

Permalänk
Medlem

Sitter o lyssnar på kreator på youtube och undrar lite.. är det inte doom metal?

Långsamt tungt tempo och sång

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dragonflame:

Sitter o lyssnar på kreator på youtube och undrar lite.. är det inte doom metal?

Långsamt tungt tempo och sång

Hmm får kika på det, doom metal är för mig Monolord, Windhand etc. Sludge metal som Crowbar är rätt nice det också

Kreator senaste platta börjar med dubbel kick, så svårt se det som doom, kanske enstaka låt? Mer åt 80-90 tals heavy metal så som Slayer, Anthrax?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Hmm får kika på det, doom metal är för mig Monolord, Windhand etc. Sludge metal som Crowbar är rätt nice det också

Kreator senaste platta börjar med dubbel kick, så svårt se det som doom, kanske enstaka låt?

Du har rätt där... det var nåt gammalt ja lyssnade på.. nya albumet har väl sådär tempo men gud vad långsamt windham och monolord spelar... Nä det klarade jag inte av.... Tyvärr

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dragonflame:

Du har rätt där... det var nåt gammalt ja lyssnade på.. nya albumet har väl sådär tempo men gud vad långsamt windham och monolord spelar... Nä det klarade jag inte av.... Tyvärr

Det är Doom Metal det :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Sitter o lyssnar på kreator på youtube och undrar lite.. är det inte doom metal?

Långsamt tungt tempo och sång

Skrivet av anon8870:

Hmm får kika på det, doom metal är för mig Monolord, Windhand etc. Sludge metal som Crowbar är rätt nice det också

Kreator senaste platta börjar med dubbel kick, så svårt se det som doom, kanske enstaka låt? Mer åt 80-90 tals heavy metal så som Slayer, Anthrax?

Kreator är, och har alltid varit, tysk Trash i stil med Destruction och Sodom.

För 80-90tal heavy metal se band såsom W.A.S.P., Helix, Accept etc... där den "nya vågen från Britania" räknar in Iron Maiden, Saxon och Judas Priest som exempel.

Edit:
Slayer är, och har alltid varit, amerikansk Trash.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Kreator är, och har alltid varit, tysk Trash i stil med Destruction och Sodom.

För 80-90tal heavy metal se band såsom W.A.S.P., Helix, Accept etc... där den "nya vågen från Britania" räknar in Iron Maiden, Saxon och Judas Priest som exempel.

Edit:
Slayer är, och har alltid varit, amerikansk Trash.

Tack för info
Ja vanlig heavy metal växte jag upp med på 80 talet
Trash är jag inte så bekant med men vissa grupper är ju ok så som kreator..

Har sett slayer live i the big 4 turnen men föll mig inte i smaken

Permalänk
Hedersmedlem

Thrash, hörni, inte trash.

På tal om doom metal:

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Soilwork - Nous Sommes La Guerre

Permalänk

Var det någon som sa BÄVER?
Nytt gnagande alster från Belarus Beaver. Denna gången handlar det om att hitta sin inre gnagare och lämna sitt patetiska människoliv för att slutligen uppnå det som alla innerst inne drömmer om - att bli bäver.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Nicolas Cage Fighter - Compound and Fracture
Metal från Australien, kort och intensiv låt.

Permalänk
Medlem

En till...

Gaerea - Salve
Black metal från Portugal

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Revocation - Diabolical Majesty
Typ technical death metal

Permalänk
Medlem

För det mesta suger ju covers men någon gång ibland blir det riktigt bra. Månegarms tolkning av Odin owns ye all är ett sådant exempel.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Inaktiv

På tal om technical (?) death metal, Nile klassas väl som det?

Permalänk
Medlem

Denna går det inte att tröttna på

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Testament - Curse of Osiris
Amerikansk thrash metal. Ett band som funnits sen mitten av 80-talet.

Ordlista ; )
Thrash - våldsamt slå/förstöra (olika betydelser)
Trash - skräp
Thresh - tidigare amerikansk Quake spelare
Thrasher - fågelgrupp (trastar)
Atlanta Thrashers - F.d. NHL lag med namn efter delstatens officella fågel, brown thrasher (rödbrun härmtrast)

Permalänk
Medlem

1990!

⚠️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Thrash, hörni, inte trash.

På tal om doom metal:

DJE_HUNaj1U

Nu pratas det bra musik 😎

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Testament - Curse of Osiris
Amerikansk thrash metal. Ett band som funnits sen mitten av 80-talet.
https://www.youtube.com/watch?v=DfHDCv5od-s

Ordlista ; )
Thrash - våldsamt slå/förstöra (olika betydelser)
Trash - skräp
Thresh - tidigare amerikansk Quake spelare
Thrasher - fågelgrupp (trastar)
Atlanta Thrashers - F.d. NHL lag med namn efter delstatens officella fågel, brown thrasher (rödbrun härmtrast)

Grymt! Imponerande att Chuck Billys röst fortfarande håller efter alla år Såg att de fått in Dave Lombardo på trummor igen, blir spännande att höra nästa album.

Passar på att posta min favoritlåt från debutalbumet:

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Testament - Curse of Osiris
Amerikansk thrash metal. Ett band som funnits sen mitten av 80-talet.
https://www.youtube.com/watch?v=DfHDCv5od-s

Ordlista ; )
Thrash - våldsamt slå/förstöra (olika betydelser)
Trash - skräp
Thresh - tidigare amerikansk Quake spelare
Thrasher - fågelgrupp (trastar)
Atlanta Thrashers - F.d. NHL lag med namn efter delstatens officella fågel, brown thrasher (rödbrun härmtrast)

Testament, bandet som fan bara blir bättre ju äldre de blir!
Deras "comeback album" The Formation Of Damnation var sinnessjukt bra \m/
Länkad låt bådar fan gott för framtida släpp! Definitivt lite mer black metal inlagt ^^

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

MUNICIPAL WASTE - Electrified Brain
Nya skivan, schysst thrash!

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Lite hederlig power metal
Tyska ORDEN OGAN - Absolution For Our Final Days ft. Elina

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Gefle Metal Festival

Jag skulle ha gått på Gefle Metal Festival nu i helgen, med start idag. Tyvärr har jag blivit sjuk och kan inte delta. Därför skänker jag bort mitt festivalpass om det är någon här som är intresserad (PM:a!). Biljetten ska inte vara personlig även om mitt namn står på den (https://support.tickster.com/hc/sv/articles/360009929459-Bilj...). Jag skulle uppskatta om mottagaren skänker pengar till hjälp till Ukraina.