Stora feta metaltråden!

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Sten sax påse:

Dags för mig att visa mina låtar då! Lite gammal Svensk doom först!

https://www.youtube.com/watch?v=woe_4gkS4XU

Den där låten har ju faktiskt stått till grund för något vettigt.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Carnifex - In Coalesce With Filth And Faith

https://www.youtube.com/watch?v=dHTAj8wirsM

Hester Prynne - Cold Blooded Comfort

https://www.youtube.com/watch?v=WRb_TNZNvbM

Där har ni två riktiga fetingar!
Trevlig måndag

Permalänk

Jag ber alla att lyssna på den här videon, och lyssna extra noga på trummisen. Det är bara, bara, SJUKT!

Haha sen hittade jag den här, klockren!

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk
Medlem

Senaste skivan från Fear Factory har snurrat mycket både på skivspelaren hemma och FLAC i mobilen

Samma för Nervosa - Victim of Yourself

Skön liveinspelning med Nervosa i Paris tidigare i år:

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Raubtier har släppt en ny låt!
Bothniablod heter den, finns på Spotify men verkar inte finnas på YouTube ännu.

Mvh
Hugo

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Skrivet av pixzie:

Raubtier har släppt en ny låt!
Bothniablod heter den, finns på Spotify men verkar inte finnas på YouTube ännu.

Mvh
Hugo

http://www.rocknytt.net/streaming/18294-latpremiar-raubtier-b...

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Hallå i stugan.

Hittade ett rätt tungt band nyligen som jag inte riktigt kan bestämma mig om jag gillar. Är dock svårt att hitta schysst tung musik i den här stilen. Är väl Ahab jag känner till som leverar i klass med detta. Någon som har något liknande att dela med sig av? Ahab längst ned.
Vocals = Kärlet vid första öronkastet(?)
Massa skumma ljudeffekter = Aehm nej tack...

Också trevliga om man gillar lite tyngre grejjer. Daniel Drostes vocals är ju så öronen trillar av. Mums.

Permalänk
Medlem

Vet inte om denna har länkats förut, men i vårt grannland Norge så finns det en sjukt duktig musiker som har gjort en hel del covers på kända poplåtar och annat radiotrams i metal-stuk. Och jag måste säga att hans take på t.ex Gangsta's Paradise, Uptown Funk och Adelle's "Hello" är sjukt bra gjorda!

https://www.youtube.com/watch?v=LtQUJMBH8uE

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Lite ny old school black/thrash

Abbath - Fenrir Hunts

https://www.youtube.com/watch?v=tyZNxzSHb-I

Abbath och Immortal är inte trash.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iksu:

Abbath och Immortal är inte trash.

Påminner mig om detta, haha. "Death metal, jotack"

Men kanske inte helt nödvändigt att börja diskutera vad som tillhör vilken subgenre. I min bok så går ändå Abbath under paraplyt "Metal" och då passar det ändå in i tråden. Sen vad folk vill sätta för prefix på olika band är inte särskilt intressant egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchago:

Påminner mig om detta, haha. "Death metal, jotack"

https://www.youtube.com/watch?v=Zh6hnP4eiWk

Men kanske inte helt nödvändigt att börja diskutera vad som tillhör vilken subgenre. I min bok så går ändå Abbath under paraplyt "Metal" och då passar det ändå in i tråden. Sen vad folk vill sätta för prefix på olika band är inte särskilt intressant egentligen.

Klart det är nödvändigt att diskutera det. Då kan du säga att Slipknot är dödsmetal också då?

Kan rabbla några trash-band. Megadeth, Slayer, och Metallica tex.

Abbath är black metal och inget annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Någon annan som diggar Slipknot? Inte sett det i tråden.

Självklart.. dock så var dem bättre förr

Något för tråden:

Asking Alexandria - I Won't Give in

Down & Dirty - Move It

Scar Symmetry - Morphogenesis

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iksu:

Klart det är nödvändigt att diskutera det. Då kan du säga att Slipknot är dödsmetal också då?

Kan rabbla några trash-band. Megadeth, Slayer, och Metallica tex.

Abbath är black metal och inget annat.

Håller absolut med dig om att Abbath är black metal och inget annat och menade inte att det var något annat. Personligen tycker jag bara att vad man kallar musik spelar mindre roll, huvudsaken är att man tycker om det som kommer in i öronen.

För mig är subgenrer bara ett sätt att enklare förklara vad det är man pratar om, sen att det inte alltid blir 100% rätt får väl vara hänt ibland.

Permalänk
Inaktiv

Ages - Malefic Miasma ..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sten sax påse:

Jag ber alla att lyssna på den här videon, och lyssna extra noga på trummisen. Det är bara, bara, SJUKT!

https://www.youtube.com/watch?v=xjKyzwqIT7s

Haha sen hittade jag den här, klockren!

Meh, blast drum en hel låt? Kan kanske passa när humöret är på utflykt för mig men inte vanligtvis.
Kan va Blast Speed också.. hmm är det Lord Belial eller Behemot som har det som text i en låt..?

Permalänk
Medlem

Kollat igenom lite kreativa cover på Animals as Leaders och denna var helt fantastisk måste jag säga
https://www.youtube.com/watch?v=xr8Ux_AOQf4

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Iksu:

Abbath och Immortal är inte trash.

Jag undanber dig diskutera Trve Kvlt och metalelitism, gå till /r/metal om du vill joina den cirklejerken.

Jag skriver inte om vad band spelar, utan olika element i låten. Abbath och Immotral har uppenbara thrash-element.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Junius - The time of perfect virtue
Inte riktigt metal, inte riktigt inte metal.

Permalänk
Avstängd

Solution .45 - Alter

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

En lite trudelutt från Agoraphobic nosebleed. Me Like. Dessutom är omslaget fett ballt.

Permalänk

Gitarristen är grym, men jag vill att ni kollar och lyssnar på trummisen. Han är något extra den grabben alltså!

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk
Avstängd

Eternal Tears Of Sorrow - Prophetian

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Satte kaffet i halsen när jag läste blaskorna och såg att Lemmy har gått till de sälla jaktmarkerna.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

En av mina favoriter. En låt som tar upp religon, politiker och krig.

Motörhead - Orgasmatron

I am the one, Orgasmatron, the outstretched grasping hand
My image is of agony, my servants rape the land
Obsequious and arrogant, clandestine and vain
Two thousand years of misery, of torture in my name
Hypocrisy made paramount, paranoia the law
My name is called religion, sadistic, sacred whore.

I twist the truth, I rule the world, my crown is called deceit
I am the emperor of lies, you grovel at my feet
I rob you and I slaughter you, your downfall is my gain
And still you play the sycophant and revel in you pain
And all my promises are lies, all my love is hate
I am the politician, and I decide your fate

I march before a martyred world, an army for the fight
I speak of great heroic days, of victory and might
I hold a banner drenched in blood, I urge you to be brave
I lead you to your destiny, I lead you to your grave
Your bones will build my palaces, your eyes will stud my crown
For I am Mars, the god of war, and I will cut you down.

Permalänk
Medlem

R.I.P Lemmy. Här är det bästa i år(enl mig) från de genres jag lyssnar på mest.

Här är årets döds! Gruesome - Savage Land:

Årets black:

Årets thrash, Distillator - Revolutionary Cells:

Årets Doom(post/atmospheric), Seedna - Sulphur:

Årets heavy-metal, Ghost - Meliora:

Värda att nämna:
Grift - Syner:

Mgła - Exercises in futility:

Entrails - Obliteration:

Lucifer - Lucifer I

Iron Maiden - Book of Souls:

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Avstängd

Fleshgod Apocalypse - The Fool

Avantasia - Mystery of a Blood Red Rose

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Avstängd

Textures - Illuminate the Trail

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Hela Abbaths kommande album finns uppe för provlyssning, spår 2 Winterbane:

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Jag är helt såld på Ulcerate för tillfället.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0