Permalänk
Medlem

HP dv2000 - ljudet funkar inte

Min lillebror fick precis en hp dv2000 förinstallerad med vista och kraffs, så vi bestämde att slänga in xp istället. Men, får inte ljudet att funka, när jag ska installera det som finns på hps sida så står det att den inte kan hitta ljudkortet.

Konstiga är att det finns 2(3, en står det amd på), den ena funkar att installera men inget ljud får man, den andra får man felmeddelandet av.

Googlat och pillat i ett par timmar nu, er tur!

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Försök om du kan hitta nya drivrutiner för ljudkortet här

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/ProdSearch.j...

Det kan ju vara så enkelt.

Visa signatur

Words, words, words !

Permalänk
Medlem

Har provat alla som står under dv2000 och lite fler modeller, Microsoft Universal Audio Architecture (UAA) Bus Driver for High Definition Audio går att installera men inte Conexant High Definition Audio Driver . Den senare lär vara den riktiga drivrutinen, men det står att den inte kan hitta nåt ljudkort.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Testat att gå in i BIOS och kolla om ljudkortet inte är avaktiverat den vägen?

Permalänk
Medlem

Datorn kom med vista förinstallerat och där fungerade allt, nu funkar allt utom ljudkortet och modemet som jag inte kan testa iaf.

EDIT: Finns det inga andra drivrutiner till grafikkortet än de man kan tanka på hps sida? Det är ett go7200 men ingen av det man kan välja på nvidias sida går inte att installera.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bonuspojken
Testat att gå in i BIOS och kolla om ljudkortet inte är avaktiverat den vägen?

Finns nog risk att det har blivit det...

Permalänk
Medlem

Ringde till hp men de kunde inte hjälpa till, beklagade att det bara fanns dåliga drivrutiner till xp och tyckte jag skulle lägga in vista igen...

Installerade om xp igen och försökte följa en guide med en annan laptop modell från hp, men gick inte mycket bättre. Finns nåt som heter microsoft uaa-bussdrivrutin för high definition audio under systemenheter i enhentshanteraren.

Tydligen ska man installera Microsoft UAA Bus Driver for High Definition Audio först, sen Conexant High Definition Audio Driver. Men när jag kör igång Conexant High Definition Audio Driver så får jag en progressbar i övre högra hörnet som går en stund, sen får jag en ruta att den inte kan hitta ljudkortet.

Tänker fan inte ge upp, ska ha ett fullt fungerande xp!

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Är mina inlägg osynliga tro? Fräckt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bonuspojken
Är mina inlägg osynliga tro? Fräckt.

Nope, men kanske en osynlig tomte som sitter och ändrar mina bios inställningar? Ja, det låter nog troligare än att jag skulle glömma bort att jag har gått in i bios och stängt av ljudet medans jag installerade xp bara för att ha nåt att göra senare...

Det funkar nu iaf, hittade ett par drivrutiner som faktiskt gick att installera på deras sida, för en annan modell...

Roliga är när jag går in på min egen modell, dv2369ea, och kollar på speccsen så är de helt olika än vad som sitter i datorn. Aldrig mer hp.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Nope, men kanske en osynlig tomte som sitter och ändrar mina bios inställningar? Ja, det låter nog troligare än att jag skulle glömma bort att jag har gått in i bios och stängt av ljudet medans jag installerade xp bara för att ha nåt att göra senare...

Det funkar nu iaf, hittade ett par drivrutiner som faktiskt gick att installera på deras sida, för en annan modell...

Roliga är när jag går in på min egen modell, dv2369ea, och kollar på speccsen så är de helt olika än vad som sitter i datorn. Aldrig mer hp.

Mitt nätverkskort inaktiverades en gång när jag körde WinUpdate, så frågan i sig tyckte jag var relevant. Men men...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Nope, men kanske en osynlig tomte som sitter och ändrar mina bios inställningar? Ja, det låter nog troligare än att jag skulle glömma bort att jag har gått in i bios och stängt av ljudet medans jag installerade xp bara för att ha nåt att göra senare...

Det funkar nu iaf, hittade ett par drivrutiner som faktiskt gick att installera på deras sida, för en annan modell...

Roliga är när jag går in på min egen modell, dv2369ea, och kollar på speccsen så är de helt olika än vad som sitter i datorn. Aldrig mer hp.

Kan du skriva vilka?

Permalänk
Medlem

Ja tack jag vill ocksa veta!

Sitter med den DV2000 som jag inte kan installera ljudet pa XP.

Permalänk
Medlem

Hittar tyvärr inte drivrutinerna.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Och du kommer inte alls ihag vilka du anvande? For vilken modell?

Sitter har och haller pa o blir knapp. Jag har hittat 2 olika Conexant och 2 olika Microsoft UAA men det funkar inte med nagon kombination. Far exakt samma problem som du hade. Progressbar och sen felmeddelande. Totalt hopplost.