Nytt htpc-chassi från Silverstone

Permalänk
Melding Plague

Nytt htpc-chassi från Silverstone

Silverstone utökar sitt utbud av desktop- och htpc-chassin med ytterligare en modell med den något kryptiska beteckningen SST-ML02. Det hela handlar om ett ytterst slimmat htpc-chassi för matx-moderkort.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser trevligt ut!

Visa signatur

Mina 3dkort:
Voodoo Graphics > Voodoo2 > Voodo2 SLI >Riva TNT > TNT 2 Ultra > Matrox G400 Max > GF 2 Mx > GF4 Ti4200 > GF 6600GT > GF 6800GT > GF 8800GTS > Radeon 5850 > GF GTX 670 > RTX 2070 > AMD RX 6800

Permalänk

[stavningspolis]"... kryptiska betäckningen ..."
Ajdå, är chassit ett sto mån tro? [/stavningspolis]

Visa signatur

De flesta av mina datorer är gamla, men jag är åtminstone äldre ;-)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Greem
[stavningspolis]
"... kryptiska betäckningen ..."
Ajdå, är chassit ett sto mån tro?
[/stavningspolis]

Fixat!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Är det ens lönt att satsa på HTPC när alla leverantörer envisas om Card Pairing för HDTV utbud. Detta kommer ju gå ner till vanliga digitalsändningar med tiden också.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Är det ens lönt att satsa på HTPC när alla leverantörer envisas om Card Pairing för HDTV utbud. Detta kommer ju gå ner till vanliga digitalsändningar med tiden också.

Card pairing sägs på många ställen vara skitsnack från leverantören för att dom ska slippa lite av buset.

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av silverridge
Card pairing sägs på många ställen vara skitsnack från leverantören för att dom ska slippa lite av buset.

vilket bus menar du?

Permalänk
Hedersmedlem

den såg fin ut! men lite för dyr för min smak

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av silverridge
Card pairing sägs på många ställen vara skitsnack från leverantören för att dom ska slippa lite av buset.

OT: Pairing mellan kort och mottagare är en realitet. Används redan.
Varför skriva som om man hade kunskaper när man bara sitter och gissar?

OnT: Snyggt av Silverstone. Är inte så förtjust i deras tidigare alster men denna verkar fin.

Permalänk

Ganska stilrent chassi faktiskt. När kan man få ett chassi som inte har skitful fjärr? Finns ju Hi-Fi förstärkare som har svinfina fjärrkontroller i aluminium, det skulle ju matcha.

Permalänk
Medlem

dyrt att göra en sån fjärrkontroll, förövrigt tyckte jag chassit såg snyggt ut på bilden men kollar man på chassits hemsida så ser det inte lika snyggt ut men välbyggt. Jag själv tycker att silverstone gör några av dom bästa lådorna som finns.

Nedan kan du hitta en recension på ett silverstone GD01MX som har samma display och dosa, men kan ta fullstort atx och 6 hårddiskar

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.