Grisar flyger, Teewars är släppt!

Permalänk
Medlem

Jag tycke det var heltrevligt! Det flöt på hur bra som hellst på min laptop (se sign.)

Jag saknar:
+ Namn ovanför spelarna
+ Något statusmeddelande-grej, t.ex "Nisse killed kalle", lite Counter-strike-stuk.
+ Man reswapnas helt för snabbt, jag hann knappt fatta att jag dog, råka bara stå på ett nytt ställe helt plötsligt.
+ Byta vapen med scrollhjul
+ Lite fler vapen skadar aldrig, men det kommer förmodar jag

Permalänk
Medlem

Det startar inte alls för mig. När jag startar i windowed mode stängs det bara ner direkt. Det kommer upp en rad text nån 10dels sekund oxå. Tror det står "failed to create gl context".

Har en AMD 2000+, 512mb ram, Geforce3 ti 200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ForseN
Det startar inte alls för mig. När jag startar i windowed mode stängs det bara ner direkt. Det kommer upp en rad text nån 10dels sekund oxå. Tror det står "failed to create gl context".

Har en AMD 2000+, 512mb ram, Geforce3 ti 200

Verkar som du inte har några vettiga drivers för ditt kort installerat. Testa uppdatera dom.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Jag tycke det var heltrevligt! Det flöt på hur bra som hellst på min laptop (se sign.)

Jag saknar:
+ Namn ovanför spelarna
+ Något statusmeddelande-grej, t.ex "Nisse killed kalle", lite Counter-strike-stuk.
+ Man reswapnas helt för snabbt, jag hann knappt fatta att jag dog, råka bara stå på ett nytt ställe helt plötsligt.
+ Byta vapen med scrollhjul
+ Lite fler vapen skadar aldrig, men det kommer förmodar jag

Namn ovanför spelarna: Redan tänkt på. Kommer.
statusmeddelande-grej: Redan tänkt på. Kommer.
Man reswapnas helt för snabbt: Redan tänkt på. Kommer.
Byta vapen med scrollhjul: Många som har förfrågat. Kommer också.
Lite fler vapen skadar aldrig: Redan tänkt på. Kommer.

Vi har tänkt på en massa saker fast det är tiden som sätter i. Detta är som sagt en första version och många nya features och förbättringar kommer. Men det är alltid bra att folk kommenterar. Kommer upp lite nya saker då och då plus att vi får någonsorts överblick över vad folk verkligen saknar och kan prioritera att fixa detta.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Skitskoj spel hoppas ni orkar fortsätta att utveckla det

En sak som jag inte lyckades med var att byta namn när man ansluter till en privat server. Har jag bara missat det eller går det inte?

Något som alltid är trevligt är en liten konsol där man kan byta namn / connecta till serverar / toggla fullscreen mm

Några fler banor skadar nog inte heller

Permalänk
Medlem

Attans skoj spel!
Som säkert nämnts förut så skulle jag gärna ha möjligheten att byta kontrollerna, men det är säkert något som kommer.

Roligt så länge det varade får man kanske säga. Fläckatarna i min Macbook Pro spann på förfullt när jag spelade, ända till jag fick kernelpanic

Visa signatur

01001000 01100001 01110010 00100000 01100100 01110101 00100000 01110100 01110010 10000110 01101011 01101001 01100111 01110100 00111111 00100000 00111010 00101001

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twan
Roligt så länge det varade får man kanske säga. Fläckatarna i min Macbook Pro spann på förfullt när jag spelade, ända till jag fick kernelpanic

Oj då. Det låter inte så bra. Fick du någon debuginformation över vad som hände? För varm burk? Jag har inte sett några såna problem, men det låter smått alvarligt. Vi kommer lägga in möjligheter för forcad vsync i framtiden och då lär din dator behöva jobba betydligt mindre.

Som sagt var: Jag tar gärna emot mer OSX-debug-info.

Visa signatur

void@qnet
teeworlds, stålverk80, evil schemer, c, c++
Languages shape the way we think, or don't.

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt spel! (Hur gör man Tummenupp smily?)

förslag på vad som skulle vara roligt att ha:
Fler banor (kommer ni väl fixa )
Möjlighet att anpassa så att man kan välja färg och liknande på gubbarna.
Mapeditor skulle vara kul att ha :)'
InGamechat

Buggar: Namnet lagras inte när man stänger av.

Permalänk
Medlem

Har inte hunnit prova det här ännu, eftersom jag sitter på linux. Det ser dock väldigt fint ut. Lägg ut en nyhet på happypenguin.org så får fler reda på det!

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Riktigt roligt spel! (Y)

förslag på vad som skulle vara roligt att ha:
Fler banor (kommer ni väl fixa )
Möjlighet att anpassa så att man kan välja färg och liknande på gubbarna.
Mapeditor skulle vara kul att ha :)'
InGamechat

Buggar: Namnet lagras inte när man stänger av.

Att namnet inte lagras när man stänger av är ingen bugg. Det är en missad feature :). Fler banor kommer. In game chat kommer. Mapeditor finns redan med i spelet, odokumenterad och osupportad just nu. Välja skin kommer också, men ligger lite längre fram i tiden. Fler banor kommer givetvis, speciellt större banor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av twan
Attans skoj spel!
Som säkert nämnts förut så skulle jag gärna ha möjligheten att byta kontrollerna, men det är säkert något som kommer.

Roligt så länge det varade får man kanske säga. Fläckatarna i min Macbook Pro spann på förfullt när jag spelade, ända till jag fick kernelpanic

Byta kontroller kommer. OSX specifika buggar rapporteras till jdv. Option för att vara snällare mot CPUn kommer också + option för vsync.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjofras
Skitskoj spel hoppas ni orkar fortsätta att utveckla det

En sak som jag inte lyckades med var att byta namn när man ansluter till en privat server. Har jag bara missat det eller går det inte?

Något som alltid är trevligt är en liten konsol där man kan byta namn / connecta till serverar / toggla fullscreen mm

Några fler banor skadar nog inte heller

Fler banor kommer som sagt. Byta namn när du connectar med -c borde du kunna göra med -n MY_NAME.

Konsol har jag inte funderat på om det kommer finnas, men kanske senare.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Provade just genom Wine, det gick utmärkt. Hittade dock inte hur man bytte vapen riktigt. :/
Det är ett riktigt kul spel som säkert kan bli roligare. Ge lite möjligheter för serverägarna att ändra inställningar som t.ex. hur lång hook man kan ha, gravitationen, skjuthastigheten. Alla såna saker som är rolig att ändra och leka runt lite med skulle vara helnajs.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
Provade just genom Wine, det gick utmärkt. Hittade dock inte hur man bytte vapen riktigt. :/
Det är ett riktigt kul spel som säkert kan bli roligare. Ge lite möjligheter för serverägarna att ändra inställningar som t.ex. hur lång hook man kan ha, gravitationen, skjuthastigheten. Alla såna saker som är rolig att ändra och leka runt lite med skulle vara helnajs.

Nee.. Sånt där är skitfarligt enligt mitt tyckte. Det är lätt att tycka, "OH, detta vore skit najs" och sedan inte tänka efter vad det faktiskt innebär för gameplayet. Det är lätt att det urartar i 300 olika variabler och lika många spelstilar som det finns spelare vilket gör att communityn blir väldigt splittrad. Spelar man teewars skall man veta vad man får, inte vad Pelle 14 år vill att du skall spela. Det är bättre att hitta en bas-set med regler som funkar jävligt bra.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk

Capture the flag är ju dock ett måste

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bongo-apan
Capture the flag är ju dock ett måste

Hehe, Jorå. Vi hade det i en tidigare version av Teewars. Det kommer finnas. Dock ligger det lite senare i roadmappen just nu.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Har samma problem som Strukt och även jag kör Vista, dock har jag Vista x64. Klickar jag på Join hänger sig spelet en tid och svarar inte. Sedan efter ett tag blir bilden svart och börjar svara igen men inget händer.
AMD64 3200+
ATI 9800 pro

Citat:

[client]: starting...
[gfx]: 0 = 4x4
[gfx]: 1 = 256x256
[gfx]: 2 = 1024x1024
[gfx]: 3 = 512x256
[gfx]: 4 = 256x1024
[gfx]: 5 = 256x256
[gfx]: 6 = 512x512
[gfx]: 7 = 256x256
[sound/wav]: loaded data/audio/wp_gun_fire-01.wav
Massa ljudgrejer....
[gfx]: 8 = 1024x1024
[gfx]: 9 = 512x512
[gfx]: 10 = 1024x32
[gfx]: 11 = 1024x32
[gfx]: 12 = 1024x32
[gfx]: 13 = 1024x32
[gfx]: 14 = 256x128
[gfx]: 15 = 256x128
[gfx]: 16 = 256x128
[gfx]: 17 = 256x128
[gfx]: 18 = 256x128
[gfx]: 19 = 256x128
[gfx]: 20 = 256x128
[gfx]: 21 = 16x16
[gfx]: 22 = 16x16
[gfx]: 23 = 16x16
[gfx]: 24 = 16x16
[gfx]: 25 = 1024x256
[gfx]: 26 = 16x32
[gfx]: 27 = 128x64
[gfx]: 28 = 256x128
[gfx]: 29 = 256x128
[gfx]: 30 = 256x128
[gfx]: 31 = 256x32
[sound/wav]: loaded data/audio/Music_Menu.wav
[menu]: no music is playing, so let's play some tunes!
[client/report]: fps=1.00
[client/report]: fps=84.00
[client/report]: fps=125.00
[client/report]: fps=124.00
[client/report]: fps=124.00
[client/report]: fps=125.00
[menu/join_button]: IP: (IP till servern jag ansluter till)
[game]: state change. last=0 current=1
[gfx]: 32 = 256x256
[gfx]: 33 = 300x80
[client/report]: fps=118.00
[client/network]: connection accepted, map=data/demo.map
[game]: state change. last=1 current=2
[datafile]: datafile loading. filename='data/demo.map'
[mapres_image]: start=47 count=2
[gfx]: 34 = 1024x1024
[gfx]: 35 = 1024x1024 (<-- Här dör det innan det kommer igång igen, ca 1 minut)
[client/network]: loading done
[client/report]: fps=1.00
[client/report]: fps=1.00
[client/report]: fps=1.00... (ca 50 gånger)
[client/report]: fps=521.00
[client/report]: fps=814.00
[client/report]: fps=815.00
[client/report]: fps=775.00
[client/report]: fps=1.00
[client/report]: fps=1.00
[client/report]: fps=1.00
[client/report]: fps=1.00
[client/report]: fps=1.00
[client/report]: fps=1.00
[client/report]: fps=1.00
[client/report]: fps=1.00
[client/report]: fps=1.00
[client/report]: fps=1.00
[client/report]: fps=1.00
[client/report]: fps=370.00
[client/report]: fps=816.00
[client/report]: fps=820.00
[client/report]: fps=803.00
[client/report]: fps=805.00
[client/report]: fps=808.00
[client/report]: fps=798.00
[client/report]: fps=801.00

Permalänk
Medlem

Var ju grymt svårt å köra på en Laptop (Compaq EVO N800v), men det liknar faktiskt Soldat en aning,,, det kan nog bli riktigt kul.

En sak var lite störande dock, ljudet funkade inte riktigt bra. Man hörde lite skott ibland och ibland kom musiken in under en halv sekund. Och när man byter namn vill jag kunna hålla i Backspace för att radera snabbare istället för som nu när man måste klicka en gång per bokstav.

Har Vista Business (32).

Permalänk
Medlem

Det här känns roligare än soldat. Mycket skönare färger så om ni orkar fortsätta så har spelet ganska stor potential.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk

Heltrevligt spel! Funkar kanon på min Macbook.

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk
Hedersmedlem

Körde bara några minuter (3-4 kanske), men första tankarna:

* Grappling hook är väldigt snabb - är det meningen för att kräva mera skill, eller bör farten sänkas så att man hinner reagera innan man fastnar i taket?
* Att grappa tag i andra spelare är rätt drygt, men det skulle ni tydligen kolla upp. Frågan är om det bör gå alls?

Ligger för övrigt på 218-280 fps i spelet (menyn exkluderad om jag läser loggen rätt), inga större hack inte.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

jag har väldiga problem med grafiken.
Om jag står still så ser allt bra ut, men så fort jag rör på mig så börjar all grafik bugga och fara omkring, väldigt jobbigt att titta på.

jag kör med Win XP x64
AMD Opteron 165
ATI X800 XL

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Körde bara några minuter (3-4 kanske), men första tankarna:

* Grappling hook är väldigt snabb - är det meningen för att kräva mera skill, eller bör farten sänkas så att man hinner reagera innan man fastnar i taket?
* Att grappa tag i andra spelare är rätt drygt, men det skulle ni tydligen kolla upp. Frågan är om det bör gå alls?

Ligger för övrigt på 218-280 fps i spelet (menyn exkluderad om jag läser loggen rätt), inga större hack inte.

Hooken är rätt snabb nu ja, men vi vill att teewars skall vara ganska fartfyllt också. Detta kanske justeras dock.

Det skall gå att grappla i andra, fast vi skall göra så att man inte kan hålla i hur länge som helst.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

jag vet inte om hooken har blivit snabbare sedan jag testade, men jag tänkte föreslå att den skulle bli snabbare. Då quakespelen (1,2,3) är de enda spel jag lirar i princip så känns det som alla andra spel är turbaserade typ.

Säg till när modell fet uppdatering är gjord så ska jag testa spelet igen.

Permalänk
Medlem

skönt spel jag gillart, tummenupp!

Visa signatur

the vineyard

Permalänk
Medlem

Jag älskar det här spelet redan!
Fungerar ganska bra på Vista Ultimate x64.

Saknar:
- Möjlighet att binda knappar. Råkar hela tiden trycka på W och då reagerar inte space längre, man kan fastna i kanter då.
- Statustext som vem dödade vem, vem har anslutit, vem har lämnat.
- Ändra styrka på "Rocket launcher"(2).
- Ljud när spelare spawnar.
- Bottar när inga spelare finns på servern. Tråkigt att vänta ensam.

Problem:
- Ljudet försvinner lite då och då i krigets hetta (kan vara mina beta-drivrutiners fel).
- När många hoppar omkring med hooken börjar ljudet hacka (kan vara mina beta-drivrutiners fel).
- Ibland startar den, ibland blir det bara svartskärm och ibland så ser man bara dosrutan. (Fixade till sig efter omstart)
- När man vill stänga så fungerar inte alltid Quit-knappen. Om Windows-muspekaren dyker upp måste tycka Esc.
- Jag tror att det blir kraftigt lagg när mer än 6 spelare är inne på servern (iaf för mig). Många spelare lämnar servern nästan samtidigt.

Övrigt:
- Jag hoppas ni behåller snabba respawn, blir mest frustrerad på spel där man måste vänta. 5... 4... 3... 2... 1... *spawn*
- Namn ovanför spelare är väl inte nödvändigt? Alla spelarna har ju olika färger. Ge lite färger på spelarna i scoreboard och statustexten istället.
- Banans vapen/liv/armor borde anpassas efter antalet spelare. 1on1 är nästan omöjligt att få frags.
- Hammaren borde göra mer skada eller slå snabbare?
- Rifle-kulorna borde flyga snabbare och rakare? Annars finns det ingen anledning att använda den.
- Hur ska man hinna chatta i ett sånt snabbt spel?

Ser fram emot nästa version!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xyntica
Jag älskar det här spelet redan!
Fungerar ganska bra på Vista Ultimate x64.

Saknar:
- Möjlighet att binda knappar. Råkar hela tiden trycka på W och då reagerar inte space längre, man kan fastna i kanter då.
- Statustext som vem dödade vem, vem har anslutit, vem har lämnat.
- Ändra styrka på "Rocket launcher"(2).
- Ljud när spelare spawnar.
- Bottar när inga spelare finns på servern. Tråkigt att vänta ensam.

Problem:
- Ljudet försvinner lite då och då i krigets hetta (kan vara mina beta-drivrutiners fel).
- När många hoppar omkring med hooken börjar ljudet hacka (kan vara mina beta-drivrutiners fel).
- Ibland startar den, ibland blir det bara svartskärm och ibland så ser man bara dosrutan. (Fixade till sig efter omstart)
- När man vill stänga så fungerar inte alltid Quit-knappen. Om Windows-muspekaren dyker upp måste tycka Esc.
- Jag tror att det blir kraftigt lagg när mer än 6 spelare är inne på servern (iaf för mig). Många spelare lämnar servern nästan samtidigt.

Övrigt:
- Jag hoppas ni behåller snabba respawn, blir mest frustrerad på spel där man måste vänta. 5... 4... 3... 2... 1... *spawn*
- Namn ovanför spelare är väl inte nödvändigt? Alla spelarna har ju olika färger. Ge lite färger på spelarna i scoreboard och statustexten istället.
- Banans vapen/liv/armor borde anpassas efter antalet spelare. 1on1 är nästan omöjligt att få frags.
- Hammaren borde göra mer skada eller slå snabbare?
- Rifle-kulorna borde flyga snabbare och rakare? Annars finns det ingen anledning att använda den.
- Hur ska man hinna chatta i ett sånt snabbt spel?

Ser fram emot nästa version!

Möjlighet att binda knapper kommer.
Statustexter kommer.
Ljud när folk spawnar kommer.
Bottar kommer förmodligen inte. Tar en massa tid att göra och ger inte så mycket i slutet.
Det verkar finnas någonbugg som gör att massa klienter disconnectas. Skall fixas.
Respawn tid kommer finnas, fast vara väldigt låg.
Namn ovanför spelarna kommer i någonform, hur exakt har vi inte bestämt. Blir förmodligen någon option för detta.
Chat kommer finnas i spelet, det är alltid bra att ha.

Sedan angående alla vapen fixar, armor, health etc så kommer spelet balanceras om rejält.

Klubban kommer nog bli starkare. Pistolen svagare, Rocket/Grenade kommer bli starkare. Rifle som igentligen är en shotgun kommer bli bättre.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Ni måste nog göra så att det inte går att hålla i varandra någon längre tid. Kasnke så att den släpper när man kommer inom slaghåll med släggan? Körde med min polare och upptäckte att det effektivaste sättet var att ta tag i honom och klubba till honom några gångetr med klubban.
Fast det blev tråkigt när båda gjorda samma sak hela tiden :/.

Tycker det skulle vara kul med några inställningar till servern iaf. typ spawntid, grapplinghook längd och lite sånt

Och absolut så att man kan ladda hem banor från servern sen. Så att man kan spela andras banor :).

Permalänk
Medlem

Säkert ett kul spel, bara det att jag inte kan spela det..
Sitter på amd 64 3200+ 1gb ram och geforce 6800gs/xt win xp pro, men det laggar så mycket att man knappt kan röra musen, samma sak i både fullscreen och i windowed, någon som har bot på problemet?

Permalänk
Medlem

Funkade skitbra för mig. Mitt triggerfinger är dock alldeles för långsamt så jag åkte på spö

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CharlaN
Säkert ett kul spel, bara det att jag inte kan spela det..
Sitter på amd 64 3200+ 1gb ram och geforce 6800gs/xt win xp pro, men det laggar så mycket att man knappt kan röra musen, samma sak i både fullscreen och i windowed, någon som har bot på problemet?

Samma sak för mig, fast med 2gb ram och ett ATI 1900xt

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem

Har nu provat på min stationära med Vista Ultimate (32) och där hänger sig den när man valt att joina en server och när det väl släpper är det bara svart (och frameraten är på fler tusen). Samma sak i Windowed som Fullscreen.

Gfx: Radeon x1950 Pro
Cpu: Core2Duo @1,86
Ram: 3GB

Permalänk
Medlem

Tycker man borde kunna ha mounts, typ små hästar, som man rider runt med och kan skjuta ihjäl andras hästar. Egentligen kan man ju skippa tee-arna då och bara vara hästar. Ponnies.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.