Permalänk
Medlem

undrar om Znote 3415W Har HDMI utgång?

Och kan jag köra Ubunto på dem? Någon som vet. Ska koppla den till Full HD TV (HDMI)

Visa signatur

Datorer: Macbook pro 13" E2011+iphone 3G 16GB & 3GS 32GB + PentaxKX + ipod2gen 8GB. hembyggd PC (ca2001) Win XP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisherman89
Tyvärr så orkade jag inte läsa igenom hela tråden så jag har ett par "nybörjar" frågor kan jag tänka mig.

1.) Varför ska jag köpa en Zepto ? vad gör den så speciell?

2.) tänkte använda datorn till, videoredigering, spel com Cod4,BF2,CS, pro evolution soccer 2008 och många Hd filmer, så vilken rekommenderar ni ?

3.) När man konfigurerar datorn i deras hemsida så står det "inget operativsystem" vad innebär det? ska man lägga extra pengar för ett operativsystem också ?

4.) vad är det för skillnad mellan de olika batterierna utseende mässigt ? några större förändringar under eller på sidorna av datorn? klumpig?

5.) Dehär med WLAN, ska man välja vilket trådlöst nätverk som ska ingå lr ? extra pengar där med ?

6.) Finns det några modeller med hdmi utgång ?

7.) finns det några rabbatkoder att utnyttja som i Dell ?

8.) Vilket ska man egentligen välja, vad är skillnaden ? kostar lika mycket ju.

2048MB (2x1024) DDR2 667/PC5300 SODIMM - Zepto rekommenderar + [219,05 kr]
2048MB (1x2048) DDR2 667/PC5300 SODIMM + 219,05 kr
2048MB (2x1024) DDR2 800/PC6400 SODIMM + 219,05 kr

9.) Vad ska man välja här då ? man vill ju ha bluetooth.
¤ Intel® Turbo Memory 1GB (endast Vista) 469,84 kr
¤ Zmore TV Tuner inkl. antenn 6x25W 469,84 kr
¤ Bluetooth

tack så hemskt mycket ifall ni kunde svara på dessa frågor, är väldigt beroende av en bärbar dator just nu. Jag UPPSKATTAR era svar.

1. Många uppskattar Zeptos design och byggkvalité.

2. Ska du spela är väl Nox det bästa köpet just nu. Tillåter budgeten inte är det väl 3415W eller 6224W som är det bästa valet för spelande.

3. Operativsystem ingår ej som standard på de flesta av Zeptos modeller. Står det "inget operativsystem" måste man välja till det.

4. Jag har för mig att om man väljer något annat än standardbattiet, 6-cell, kan det bli en mindre uppskjutning i bak på datorn. Detta får någon som faktiskt äger batteriet bekräfta.

5. Oftast kan man antingen välja Zeptos egna WLAN-kort eller ett från Intel. Jag känner ej till någon betydande skillnad mellan de.

6. Nox är den enda nuvarande modellen med HDMI. Kommande Mythos (vit version av Nox), Hydra (spel-inriktad laptop på 17") samt 14"-arna ryktas ha HDMI även de.

7. Zepto kör ej med rabattkoder, de brukar istället ha rabatterade priser då och då.

8. Såvida du inte köper någon av de nyare modellerna (Nox) räcker det med 667 mhz-minnen. Vill du uppgradera minne senare, välja 1*2048. Nöjer du dig med 2 gb, välj 2*1024.

9. Ska du spela behöver du ej Intel Turbo Memory. TV Tuner får du känna av själv om du har behov av.

Förresten, du skriver att du "är väldigt beroende av en bärbar dator just nu". Dög inte din Dell XPS M1530?

Permalänk
Medlem

Tack för ett bra svar!!!!!

Visa signatur

Datorer: Macbook pro 13" E2011+iphone 3G 16GB & 3GS 32GB + PentaxKX + ipod2gen 8GB. hembyggd PC (ca2001) Win XP

Permalänk

Varför kan man inte justera vilken vupplösning man vill ha på sina datorer vid köp ? Finns det inga LED skärmar som hos DELL ?
Dessutom är det väldigt tråkigt att inget operativsystem ingår, man får ju liksom köpa det seperat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisherman89
Varför kan man inte justera vilken vupplösning man vill ha på sina datorer vid köp ? Finns det inga LED skärmar som hos DELL ?
Dessutom är det väldigt tråkigt att inget operativsystem ingår, man får ju liksom köpa det seperat

Jag ser det bara som positivt då jag och många andra kör GNU/Linux, varför betala för nåt man inte använder, vill du betala 1000 spänn för Windows så är det ditt val, ska inte vara som hos DELL att de bestämmer åt dig.

Skärmar går inte att välja på de gamla modellerna men den nya Noxen kan du välja mellan 2 upplösningar. LED finns inte vad jag vet.

Permalänk
Medlem

Vill ha Ubunto ...tror jag aldrig testat det, men är völdigt nyfiken. Har några krav på min bärbara; 6000 spänn typ... ganska tyst, HDMIanslutnigsbar. Finns det nån sådan ?
Har varit i stan, på Media markt & överallt idag, inte hittat nåt bra.

Tips?

Visa signatur

Datorer: Macbook pro 13" E2011+iphone 3G 16GB & 3GS 32GB + PentaxKX + ipod2gen 8GB. hembyggd PC (ca2001) Win XP

Permalänk
Medlem

är 3405W bra??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fangorn
är 3405W bra??

Jodå, den är ganska hyffsad.

Permalänk
Medlem

De nya 15,4 datorerna som ska komma, hur mycket info vet man om dom? Kommer de vara dyrare än Nox eller typ samma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
De nya 15,4 datorerna som ska komma, hur mycket info vet man om dom? Kommer de vara dyrare än Nox eller typ samma?

Den enda 15"-modellen det talats om här är Nox, samt Mythos som verkar vara en Nox med vitt chassi.

Permalänk

Hydra skall vara en kommande 15.4", med 9800GT/GTX. Dock ingenting som är officiellt utan bara ett uttalande från Zepto Australien.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnSilver
Hydra skall vara en kommande 15.4", med 9800GT/GTX. Dock ingenting som är officiellt utan bara ett uttalande från Zepto Australien.

Hydran är väl ändå en 17"? Eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnSilver
Hydra skall vara en kommande 15.4", med 9800GT/GTX. Dock ingenting som är officiellt utan bara ett uttalande från Zepto Australien.

Nox 15,4" svart finns att köpa redan...
Mythos 15,4" vit samma specs som ovan kommer nog väldigt snart.

Hydra är en 17" "gaming laptop" som visades på dreamhack var själv där o testade den... dock hade den ett 8800gtx i sig men de va la för att 9800gtx inte är släppt än
utgångspris skulle vara 12-13k

Väntar bara på att den ska släppas sen beställer jag 2 en till mig och en till frugan

Permalänk
Medlem

Okej då ligger väl en Nox väldigt bra till då, det eller en XPS 1530(heter de så?). Zepto brukar ju komma med riktigt bra erbjudande lite då och då, tror jag väntar någon månad och ser vad som händer.

Någon som vet hur varmt ett 9600m GT blir?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Okej då ligger väl en Nox väldigt bra till då, det eller en XPS 1530(heter de så?). Zepto brukar ju komma med riktigt bra erbjudande lite då och då, tror jag väntar någon månad och ser vad som händer.

Någon som vet hur varmt ett 9600m GT blir?

Om du skriver upp dig hos dell så du får nyhetsbrev kommer titt som tätt rabatter på 10-15%, som du kan kombinera med 5% rabatt från CSN om du studerar.. Blir riktigt billigt!

Permalänk
Medlem

Skriver en fråga till er kunniga.

Håller på sedan en tid att kika på zeptos datorer och närmar mig ett köp. Saken är den att det var ett tag sedan jag var ute o kikade modeller o liknande...

Har nu spanat i tråden någon timme och blir inte mycket klokare ändå, känner mig som en noob.

Vill skaffa en vettig modell som dock ej behöver vara speciellt stark grafikmässigt...
Kommer att använda den framförallt till att köra film på tv:n så tv-out är ett måste.
Andra områden är till vanligt skolarbete och en del tankande och när fallout 3 väl dyker upp hade det varit trevligt att kunna köra detta med utan allt för stora prob;)

Så till frågan, dyker det upp vettigare erbjudanden än vad som finns ute just nu eller kan det vara värt att vänta in de nyare modellerna för att ev få rabatt på de förlegade?

Tar gärna rekommendationer på modeller etc...

Tack för ett första inlägg
/M

EDIT:

Intel® Pentium® dual-core processor T2370 (1,73 GHz)
4096MB (2x2048MB) DDR2 667/PC5300 SODIMM (64-bit OS)
Zepto Zpro2 N-Standard (NBG)
Inget operativsystem
Tangentbord Znote 2x25W/3x1xW Svart SE
DVD-RW / CD-RW
3405W
NVIDIA® Geforce 8600M GT
Miljöavgift
Online rabat 3405 Power DK
320GB 5400rpm SATA Hårddisk
9 Cell Batteri till 2x25W/3x15W

Kan detta vara något som skulle klara mina krav eller är det något som inte är ok?

Sedan som en avslutning... är det värt att slänga ut några hundralappar på en snabbare HD som är mindre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaint666
Intel® Pentium® dual-core processor T2370 (1,73 GHz)
4096MB (2x2048MB) DDR2 667/PC5300 SODIMM (64-bit OS)
Zepto Zpro2 N-Standard (NBG)
Inget operativsystem
Tangentbord Znote 2x25W/3x1xW Svart SE
DVD-RW / CD-RW
3405W
NVIDIA® Geforce 8600M GT
Miljöavgift
Online rabat 3405 Power DK
320GB 5400rpm SATA Hårddisk
9 Cell Batteri till 2x25W/3x15W

Kan detta vara något som skulle klara mina krav eller är det något som inte är ok?

Sedan som en avslutning... är det värt att slänga ut några hundralappar på en snabbare HD som är mindre?

Du bör fråga dig själv - när du tittar på TV om ett halvår, vill du då kunna se HD-kvalité på TV skärmen? Då behöver du DVI eller HDMI.

Om du vill se mycket på film/Serier bör du ju välja en större hårddisk så du kan lagra allt

Angående processorn är frågan om den inte är i det slöaste laget om du, återigen, vill se på hd-rullar.

Permalänk
Medlem

Saken är den att jag har långt i från budget att kunna behöva bry mig om HD. Min TV är gammalt arvegods som nätt och jämt har scart... Så HD är inget som bekymrar mig för tillfället.

Om man däremot får hd på skärment till datorn skulle det ju klart vara ett plus (Är en HD noob;))

Rörande hårdisk så var detta största alternativet internt för tillfället... nästa steg var 1000kr extra för 180gb... föredrar att lägga detta på en extern så man åtminstonde får 500gb.

Rörande processor... är detta något som man kan klara sig med ett tag (finns inga andra alternativ tyvär)?

Känns ändå som man får mycket valuta för pengarna då jag byter upp mig från min gamla stationära p4 1,7GHz, 512ddr2 med ett slitet 64mb geforce3 Ti 200 och en 70gb hårdisk;)

Eller är jag helt ute o seglar?

Permalänk
Medlem

Funderar också på en sån här, och undrar:

* 5400 eller 7200 rpm?
Har jag rätt i att 5400 är långsammare men tystare och eventuellt strömsnålare/svalare?

* Någon som vill spekulera i hur månader det kan vara kvar tills man kan få en 64gb SSD-disk för 1000-1500 spänn extra?

* Ni har som har köpt Zeptos med grafikkort, hur mår de av flera timmars spelande? Blir de väldigt varma och använder någon kylplatta för laptop; hur bra funkar det? Hur hårt sliter det på dagens notebooks att bli så varma?

* Har 6224W höjts nyligen för den kostar betydligt mer på zepto.se än på datorbutiken.

* När det står "endast Vista", innebär det att det verkligen inte går att köra XP? Kan inte CPUsen emulera 32-bit längre eller vad är problemet?

* Miljöavgift låter bra men vad är det?

* När vill man ha 800 mHz-minnen, vilken processor lönar det sig med eller hänger det på något annat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gaidal
Funderar också på en sån här, och undrar:

1. 5400 eller 7200 rpm?
Har jag rätt i att 5400 är långsammare men tystare och eventuellt strömsnålare/svalare?

2. Någon som vill spekulera i hur månader det kan vara kvar tills man kan få en 64gb SSD-disk för 1000-1500 spänn extra?

3. Ni har som har köpt Zeptos med grafikkort, hur mår de av flera timmars spelande? Blir de väldigt varma och använder någon kylplatta för laptop; hur bra funkar det? Hur hårt sliter det på dagens notebooks att bli så varma?

4. Har 6224W höjts nyligen för den kostar betydligt mer på zepto.se än på datorbutiken.

5. När det står "endast Vista", innebär det att det verkligen inte går att köra XP? Kan inte CPUsen emulera 32-bit längre eller vad är problemet?

6. Miljöavgift låter bra men vad är det?

7. När vill man ha 800 mHz-minnen, vilken processor lönar det sig med eller hänger det på något annat?

(Ändrad till numrerad punktform för större läsbarhet)

1. Många säger att 5400 rpm-diskarna ska vara långsammare men dra mindre ström, jo. Vad jag hört åtminstone.

2. Ingen aning ang. SSD-disk. Redan nu kostar en SSD-disk på 32gb 2.634,92 kr extra, så det dröjer säkert ett tag.

3. Vet ej hur de klarar värmen, men jag förutsätter att de klarar det de är byggda för. Annars finns garantin!

4. 6224W har nog inte prishöjts per definition, det är nog snarare så att den förmånliga rabatten som låg på den har blivit borttagen. Dock brukar de där rabatterna komma och gå, så är du sugen på en sådan är det nog bara att vänta. Eller köpa en 6324W.

5. Med "Endast Vista" menas att datorn officiellt endast är testad på Vista. Dock har jag hört om folk som installerat XP självständigt på deras 6224W och det har gått bra. Jag _kan_ ha hört ett rykte om att eventuellt fläktarna snurrade lite icke-enligt-standard under XP men kan lika gärna minnas fel. Någon annan får bekräfta. Och som en brasklapp så finns Vista både i 32- och 64bit-utförande, ang. din fråga om det.

6. Ingen aning om den dära Miljöavgiften. Det _kan_ vara en sådan där obligatorisk avgift för de som säljer miljöfarliga batteriet mm (och som Zepto är de enda som redovisar), men min gissning är lika god som din.

7. Enligt vad jag hört ska plattformen som 6224W är byggd på kunna köra minnen i max 667Mhz, vilket gör 800 Mhz-minnen överflödiga. Dock är jag osäker om jag minns rätt, någon annan får återigen bekräfta.

Permalänk
Medlem

Fortfarande frågande

Är fortfarande frågande ang de spec som jag givit tidigare.

Intel® Pentium® dual-core processor T2370 (1,73 GHz)
4096MB (2x2048MB) DDR2 667/PC5300 SODIMM (64-bit OS)
Zepto Zpro2 N-Standard (NBG)
Inget operativsystem
Tangentbord Znote 2x25W/3x1xW Svart SE
DVD-RW / CD-RW
3405W
NVIDIA® Geforce 8600M GT
Miljöavgift
Online rabat 3405 Power DK
320GB 5400rpm SATA Hårddisk
9 Cell Batteri till 2x25W/3x15W

(Det verkar som Zepto släppt denna enbart för oss med liten budget som ändå vill ha ngt kraftfullt, men det finns inga val ang processor)

1,Kommer denna att klara av att spela ex fallout 3 när det dyker upp?
(Finns inga spec kring processor och grafik som behövs till detta, men det skulle suga så otroligt om jag inte kunde spela detta som jag väntat på sedan första fallout dök upp på marknaden)

2, Sedan frågan kring 4gb minne... vilket inte verkar fungera på 34-bit xp... hur är det med Vista, 34 eller 64-bit?

3,Som tidigare nämnt har jag inte budget att gå mycket över detta pris, men skulle det löna sig att vänta ett tag så man kan få mer processor för pengarna?

Permalänk
Medlem

Re: Fortfarande frågande

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaint666
1,Kommer denna att klara av att spela ex fallout 3 när det dyker upp?
(Finns inga spec kring processor och grafik som behövs till detta, men det skulle suga så otroligt om jag inte kunde spela detta som jag väntat på sedan första fallout dök upp på marknaden)

2, Sedan frågan kring 4gb minne... vilket inte verkar fungera på 34-bit xp... hur är det med Vista, 34 eller 64-bit?

3,Som tidigare nämnt har jag inte budget att gå mycket över detta pris, men skulle det löna sig att vänta ett tag så man kan få mer processor för pengarna?

1. Om det är som du säger, att det inte finns några specs alls på Fallout 3, är det nog bara spelstudion som vet det. Dock är min högst personliga _gissning_ att det kanske fungerar på åtminståne låga inställningar.

2. 32bit Windows nyttjar maximalt ca. 3.5gb minne. Det går utmärkt att köra 32bit Windows på 4gb minne, men de sista megabytesen ligger alltså i princip oanvända. Det står mer om detta i en FAQ som ligger under forumdelen för Microsofts operativsystem.

3. Man kan alltid vänta på nya delar, men tänker man så är risken att man bara väntar och väntar eftersom det kommer nya delar hela tiden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Hydran är väl ändå en 17"? Eller?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swewee
Nox 15,4" svart finns att köpa redan...
Mythos 15,4" vit samma specs som ovan kommer nog väldigt snart.

Hydra är en 17" "gaming laptop" som visades på dreamhack var själv där o testade den... dock hade den ett 8800gtx i sig men de va la för att 9800gtx inte är släppt än
utgångspris skulle vara 12-13k

Väntar bara på att den ska släppas sen beställer jag 2 en till mig och en till frugan

Zepto Australien skriver om Hydra:
"The top of the range machines are code named Hydra, a 15.4" and a 17" machine.

The following is what has been leaked.

This is also expected to be magnesium alloy and naturally based on the Montevina platform.

It should have up to 9800M GTX, up to 8 GB of DDR3 RAM, HDMI etc.

" Skrivet 16 april.

Samt:
"The super gaming notebooks are expected to have NVIDIA 9800 GT/GTX 512MB DDR3. They will be 15.4" and 17" and should be released within a month." Skrivet 25 juni.

Då de får info direkt av Zepto Danmark så ligger det antagligen något korn av sanning i att vi får se en 15.4" med ett 9800GT/GTX. Även om jag personligen tycker att sådana grafikkort i en 15.4"'are borde generera alldeles för mycket värme så har de kanske lyckats.

Kanske bara är bogus, men jag håller tummarna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah

5. Med "Endast Vista" menas att datorn officiellt endast är testad på Vista. Dock har jag hört om folk som installerat XP självständigt på deras 6224W och det har gått bra. Jag _kan_ ha hört ett rykte om att eventuellt fläktarna snurrade lite icke-enligt-standard under XP men kan lika gärna minnas fel. Någon annan får bekräfta. Och som en brasklapp så finns Vista både i 32- och 64bit-utförande, ang. din fråga om det.

Angående problem med fläktarna har jag läst att det var fel i BIOS:et och inte nåt annat. Håller precis på att installera XP på min helt nya 6024W och hittills har det funkat perfekt!
Återkommer när jag testat lite mer!

Permalänk
Medlem

Jag ska ha en billig bärbar nu. Vad sägs om denna;

Konfiguration
2048MB (2x1024) DDR2 667/PC5300 SODIMM - Zepto rekommenderar

160GB 5400rpm SATA Harddisk

Inget operativsystem

DVD-RW / CD-RW

Tangentbord Znote 2x25W/3x1xW Svart SE

Titan A15

6 Cell Batteri till Znote 2x25W/3x15W

Miljöavgift

Manual 3214/3215/3414/3415

Sis Mirage 3+ 256MB (Delat)

Intel® Pentium® dual-core processor T2370 (1,73 GHz)

Zepto Zpro2 N-Standard (NBG)

5.098,73 KR inkl. moms

WLAN? hur kan man se på artikelbeskrivningen om det e nåt att ha. jag är helgrön på WLAN trådlösa grejerna. Och helgrön på bärbara datorvärlden.

Tackar för bra svar.

Visa signatur

Datorer: Macbook pro 13" E2011+iphone 3G 16GB & 3GS 32GB + PentaxKX + ipod2gen 8GB. hembyggd PC (ca2001) Win XP

Permalänk

När skulle 14" dyka upp?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skyjuice
Jag ska ha en billig bärbar nu. Vad sägs om denna;

Konfiguration
2048MB (2x1024) DDR2 667/PC5300 SODIMM - Zepto rekommenderar

160GB 5400rpm SATA Harddisk

Inget operativsystem

DVD-RW / CD-RW

Tangentbord Znote 2x25W/3x1xW Svart SE

Titan A15

6 Cell Batteri till Znote 2x25W/3x15W

Miljöavgift

Manual 3214/3215/3414/3415

Sis Mirage 3+ 256MB (Delat)

Intel® Pentium® dual-core processor T2370 (1,73 GHz)

Zepto Zpro2 N-Standard (NBG)

5.098,73 KR inkl. moms

WLAN? hur kan man se på artikelbeskrivningen om det e nåt att ha. jag är helgrön på WLAN trådlösa grejerna. Och helgrön på bärbara datorvärlden.

Tackar för bra svar.

Jag tycker det där ser rättså dyrt ut...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Jag tycker det där ser rättså dyrt ut...

finss det nån annan då för 5 k spänn. jag vill ju att den e hyfsat snabb, tyst & så ska det vara gamla IBM chassit, utan glossyskärm!

Tips?

Visa signatur

Datorer: Macbook pro 13" E2011+iphone 3G 16GB & 3GS 32GB + PentaxKX + ipod2gen 8GB. hembyggd PC (ca2001) Win XP