SweKlockers - Vad har ni för klocka på er arm?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Har på senare tid blivit sugen på att införskaffa en klocka, fick en via jobbet men den passade inte riktigt mig så är på jakt efter något annat. Har spanat in Certina och Seiko b la http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=227159

Säg att man har 3-4 tkr att lägga på en klocka, hade ni köpt en ny eller satsat på en begad för att komma upp i nivåerna litegrann? Eller är det för lite pengar ändå? Vad hade ni rekommenderat som liknar Seikon? Tacksam för alla tips.

Hej! Jag skulle rekommendera att köpa begagnat, du kommer få ett riktigt kvalitetsur för 4000 kr.

Omega:
http://www.tradera.com/Omega-c3_341902

Longines:
http://www.tradera.com/Longines-c3_341899

Tag Heuer
http://www.tradera.com/Tag-Heuer-c3_341910

Tissot
http://www.tradera.com/Tissot-c3_341990

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Har på senare tid blivit sugen på att införskaffa en klocka, fick en via jobbet men den passade inte riktigt mig så är på jakt efter något annat. Har spanat in Certina och Seiko b la http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=227159

Säg att man har 3-4 tkr att lägga på en klocka, hade ni köpt en ny eller satsat på en begad för att komma upp i nivåerna litegrann? Eller är det för lite pengar ändå? Vad hade ni rekommenderat som liknar Seikon? Tacksam för alla tips.

Tror att det, som nikce säger, finns mycket att hitta begagnat. Speciellt om man gillar lite äldre klockor. Utifrån din länk ser det inte riktigt så ut dock.

Vill du ha något kan du ju kolla på Seiko, Certina och även Tissot. Finns även danska Skagen och Obaku som framför allt gör lite mindre, stilrena klockor. Har inte riktigt koll på kvaliteten hos Obaku, men det Skagen klockor jag har testat har iaf känts vettiga.

Själv är jag väldigt nöjd med min Tissot

Permalänk
Medlem

Batteriet i min klocka tog slut för ett år sedan och har inte brytt mig om att byta det. Man behöver faktiskt inget armbandsur. Ofta har man en mobiltelefon med klocka, klocka i bilen, klocka i datorn och klockor lite överallt. I värsta fall kan man alltid fråga någon hur mycket klockan är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Batteriet i min klocka tog slut för ett år sedan och har inte brytt mig om att byta det. Man behöver faktiskt inget armbandsur. Ofta har man en mobiltelefon med klocka, klocka i bilen, klocka i datorn och klockor lite överallt. I värsta fall kan man alltid fråga någon hur mycket klockan är.

Vad bra att du kom in för att skriva det. En klocka är inte bara en tidsvisare utan även ett smycke för många, speciellt för de som skriver här i tråden. Själv började jag inte använda klocka förrän jag blev 28 år.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

länge varit sugen på att börja använda arbandsur igen, nämnde det åt en arbetskollega och 500:- senare hade jag en sån här, helskön (marc eckö E20000G1)

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikce:

Hej! Jag skulle rekommendera att köpa begagnat, du kommer få ett riktigt kvalitetsur för 4000 kr.

Omega:
http://www.tradera.com/Omega-c3_341902

Longines:
http://www.tradera.com/Longines-c3_341899

Tag Heuer
http://www.tradera.com/Tag-Heuer-c3_341910

Tissot
http://www.tradera.com/Tissot-c3_341990

Skrivet av IsseBisse:

Tror att det, som nikce säger, finns mycket att hitta begagnat. Speciellt om man gillar lite äldre klockor. Utifrån din länk ser det inte riktigt så ut dock.

Vill du ha något kan du ju kolla på Seiko, Certina och även Tissot. Finns även danska Skagen och Obaku som framför allt gör lite mindre, stilrena klockor. Har inte riktigt koll på kvaliteten hos Obaku, men det Skagen klockor jag har testat har iaf känts vettiga.

Tack för tipsen! Har suttit och läst och kikat och gått igenom recensioner och bilder senaste dagarna, har snöat in lite på Oris och deras Divers Date alt. Williams F1, tycker båda är grymt snygga, begagnat blir det med största sannolikhet.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Medlem
Skrivet av h0psi:

Vad bra att du kom in för att skriva det. En klocka är inte bara en tidsvisare utan även ett smycke för många, speciellt för de som skriver här i tråden. Själv började jag inte använda klocka förrän jag blev 28 år.

Skönt att mitt inlägg uppskattades. Trådrubriken var ju "Vad har ni för klocka på er arm?" och då svarade jag trådskaparen att jag inte har någon på mig. Det är ju också ett intressant alternativ. För mig är en klocka en tidsvisare. Jag har aldrig varit mycket för smycken (jag anser dessutom att smycken är omanligt och jag är ju en man). Å andra sidan har jag aldrig sett armbandsur som ett smycke utan som ett mätinstrument för att mäta tid. Så även om det är omanligt att bära smycken så är det inte omanligt att bära armbandsur. Så om någon skriver att armbandsur är mest ett smycke så gör det mig bara ännu mera obenägen att vilja ha på mig en klocka.

Själv började jag använda armbandsur när jag var 7 år (fick en klocka av mina föräldrar när jag började skolan har jag för mig). Har sedan använt armbandsur nästan hela tiden till över 40-års-åldern när jag som sagt var inte kom mig för att byta batteriet och snabbt kom underfund med att jag egentligen inte behöver någon. Men det är praktiskt när man joggar och vill ha koll på sina löpartider (man har ju knappast mobilen på sig när man tränar, inte jag i alla fall). Men då ska det vara ett digitalt med möjligheter till mellantider och sådant. En sådan där GPS-klocka hade i och för sig inte varit helt fel (för oss som gillar tekniska prylar). Då kan man ju logga hastigheter, puls och annat skojigt...

Permalänk

Fick denna igår som present för att kommit in på en skola, rätt nöjd faktiskt.
Seiko quartz chronograph

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Avstängd

Själv har jg ingen på min arm!:) Har inte haft på flera år.:P
("Saknar<3" - or how to put it - dock en klocka jag fick i present som liten. En av de första soldrivna uren. Trist att den försvann :'( dock)...

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Går runt med denna, inte så dyr men den e snygg och trevlig

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem
Skrivet av h0psi:

En klocka är inte bara en tidsvisare utan även ett smycke för många, speciellt för de som skriver här i tråden.

Javisst är det så. Det var väl därför jag skaffade mig ett fickur istället för ett vanligt arbandsur. Tycker att fickur är ett snyggt komplement till vanliga armbandsur.

Har inte haft ett armbandsur på jag vet inte hur länge. Har väl aldrig känt att jag har varit i behov utav ett. Har alltid klarat mig ändå utan ett armbandsur. Men så då jag var på jakt efter en snyggt smycke som kunde pryda min personlighet, så fick det bli ett fickur. Man vet var man har tiden, men ändå lite diskret undan gömt.

Jag vet inte hur mycket det här inlägget passar in i tråden, men jag kände bara att jag lär säga någonting. Då jag ändå har en klocka, men inte på armen.

Så ni får ursäkta om jag med det här blir ett sidospår i debatten.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Fickur är trevliga, har själv ett gäng!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag äger en Omega Seamaster Diver, som jag fick av min pappa när jag fyllde 18år.

Jag är otroligt nöjd med den och har på mig den varje dag sedan jag fått den.

//Stark.Jr

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Medlem

Denna har jag,

*bild borta*

Borttagen bild, sidan varnade för malware.
Permalänk
Medlem

Den här är på idag. Vattentät till 1000m. Kan vara bra ibland :-/

Permalänk
Medlem

Ett styck:

Longines LungoMare Chronograf

Permalänk
Medlem

Ren och snygg, så som jag vill ha det.

Visa signatur

Dubidub

Permalänk
Avstängd

.

Permalänk
Medlem

En Festina Chrono Bike

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem

Sveriges största datorforum och nästan bara produktbilder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnis:

Denna har jag,

Har samma fast med vit urtavla. Riktigt härlig klocka!

Permalänk
Medlem

dievas oceantimer

Permalänk

Själv har jag nyss "investerat" i en sådan här liten pärla, Police Horizon Watch heter den.

Har länge letat efter klocka men har alltid tyckt att alla är för bulkiga eller feta, den här är väldigt smal och passar ypperligt på min ganska smala handled utan att se för stor eller "pampig" ut. Mycket smakfullt i min mening, är fantastiskt nöjd!

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Jag bär omkring på en Victorinox Swiss Army men's classic 241120. Väldigt nöjd med den!

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Senaste inköpet var en av Citizen's Eco-drive:

Och sen varierar jag med en present från min kära syster, en 01Theone Gamma ray:

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekommendera en bra nätbutik (svensk som utländsk) som håller bra priser och äkta varor? Samt skulle jag uppskatta tips på klockor som är lite större än Seiko 5 som mäter 38mm exklusive krona. Då jag är blivande student så är det helt klart ett plus om klockan inte är alldeles för dyr (<2k). Den behöver inte vara ett automatur.

Permalänk
Medlem

Alltså, ickeswissare kan du nog utan problem handla på nätet. De är inte speciellt stöldbegärliga varvid organiserade ligor som förser näthandlare med stulna eller kopierade ur inte bemödar sig. Det är i vart fall min teori.

Visa signatur

Dekadens