Permalänk
Medlem

Vilken 22" ska jag ha?

Hej,

Jag har försökt läsa och lära om skärmar men jag kan inte vidare mycket och ja, skulle vilja ha hjälp att välja en ny skärm.

* 22" wide
* Spelar rätt mycket, så låg responstid är ju att föredra
* Redigerar bilder och film ibland, så bra färger och ljus kan ju va bra på samma gång
* Runt 3000 (+/- ~500?) hade jag tänkt att lägga

Helt enkelt; den bästa skärmen för runt 3000..?

LG L226WTQ-WF
HP W2207

Någon av dom? Massa snack om firmware och fel på LG:n så kanske HP:n är ett bättre köp för mig som inte måste ha 100% det bästa?

Hoppas någon kan/vill hjälpa mig så fort som möjligt.

MVH

Permalänk
Medlem

Om du inte måste ha 22" så är det ju bra pris på Dell 2007WFP just nu. En av de bästa 20 tummarna out there och med en panel som piskar båda alternativen du listat.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Skulle satsa någon krona till och köpa Samsung 226BW
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=151398
Den får ofta bäst i test och ska ha bra färger.

Av dem 2 du listat så skulle jag köra på LG.

Har själv en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=131263 och den är väl okej efter lite pillande med färginställningarna.

Permalänk
Medlem

Jag röstar för HP.. men har ju en sån själv.. Tycker liksom många andra (enligt en mängd inlägg på utländska forum) att den har ännu trevligare bild än t.ex. samsung 226bw, bättre färger osv. Färgerna på HPn är imho helt fantastiska och skärpan underbar. Om man inte är allergisk mot glossy-skärmar (personligen älskar jag det) är det ett givet köp enligt mig.

Permalänk

Jag har också en HP sådan och den är väldigt bra köp en sådan istället !!

Permalänk
Medlem

dala56: Jo jag vill helst ha en 22", känns som det blir perfekt för mig.

Ja, det får nog bli en HP när lönen kommer på torsdag då..
Frågan är om det kommer gå bra med glossy, skärmen verkar ju grym men..
Det är ju mycket snack om paneler och firmware när man pratar LG vs. Samsung men det är inget konstigt med en HP? Det är samma hur jag än gör? Får söka lite om den..

Tack för hjälpen och ja, som sagt, det blir nog en HP på torsdag då om inte nåt är helt fel med HP:n.