Permalänk

Asus A6ja blir tokvarm (100c+)

Min laptop har alltid varit tokvarm. Jag har t.om fått brännmärken på låret efter att ha haft den för mkt i knäet I alla fall, installerade speedfan igår för att kolla upp hur varm den blir. Den visar förvånande nog runt 80 c CPU-temperatur (ja, celcius) idle, och drygt 100 c när jag körde igång något spel. Detta låter tokmycket, om det ens är möjligt. Vad tror ni? Den blir verkligen stekhet.

Datorn i fråga är en Asus a6ja och cpu:n är en core duo 1.83 ghz, och jag har läst att jag inte är ensam om att ha värmeproblem med denna modellen. Bör jag göra något, eller bara låta den vara varm. Den har rullat på i snart 2 år i alla fall.

Visa signatur

tihi

Permalänk
Inaktiv

Mjo... min Asus A6V börjar bli rätt varm numera med till och med smält limmet till gummisakerna på undersidan så de försvunnit... iaf... Jag tror där är en hel del damm i skiten :/ men orka rengöra... för min va iaf inte såhär varm innan. (också 2 år gammal). Tror du får öppna och rengöra, är det enda alternativet :).

Permalänk
Medlem

Verkar ju inte helt normalt nej. Du har ju två års garanti på skräpet så lämna in den
Det där med gummifötterna har även hänt på min.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Bara sitta med den i knäet i köket på morgon så har du 'boiled eggs' på några minuter

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
Bara sitta med den i knäet i köket på morgon så har du 'boiled eggs' på några minuter

Anä... är du helt dum... måste man ju ta på spisen... fan försöker man det på datorn lär man ju lätt bränna de innan man hinner blinka ;).

Permalänk

gummifötterna som släppt har även jag råkat ur för. limmet släppte och plötsligt var det lim över hela bordet
Men ja, värmeproblemen har nog ökat för mig också, även om de alltid funnits där. Kanske behöver rengöras.

Som det är nu orkar jag inte skicka in den i alla fall, har nyss haft den inne i 2 omgångar för byte av tangentbord och skärm, klarar mig inte utan den igen.

Visa signatur

tihi

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
Bara sitta med den i knäet i köket på morgon så har du 'boiled eggs' på några minuter

Hehe, roasted nuts.

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem

Så varm ska den inte vara. Ring till asus support och fråga vad du ska göra. Dom är trevliga, så dom kan säkert hjälpa dig.

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W