Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk

är det någon här som kanske vet hur man delar ut trådlöst nätverk med vista??
skulle så gärna vilja få igång media server på ps3 men jag får det bara inte att funka med vista.. en tutorial vore kanon..

Permalänk
Medlem

Firmware 1.92 ska tydligen vara ute.
Yep, den är ute och kan laddas ner.

Ingen officiel "changelog" från Sony ännu. Jag har inte hittat några ändringar själv.

Permalänk
Medlem

elak

http://www.i4u.com/article11222.html

Permalänk
Medlem

Lair får 4.5 i betyg av Gamespot, kontentan verkar vara snyggt spel men riktigt usel styrning.

You shouldn't play Lair. Not unless you have some morbid interest in experiencing what is quite possibly one of the worst control schemes ever devised. It's a shame because as a cinematic experience, it's stunning to watch. As a game, it's a nightmare and an embarrassment.
http://www.gamespot.com/ps3/action/lair/review.html?sid=61780...

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Lair får 4.5 i betyg av Gamespot, kontentan verkar vara snyggt spel men riktigt usel styrning.

You shouldn't play Lair. Not unless you have some morbid interest in experiencing what is quite possibly one of the worst control schemes ever devised. It's a shame because as a cinematic experience, it's stunning to watch. As a game, it's a nightmare and an embarrassment.
http://www.gamespot.com/ps3/action/lair/review.html?sid=61780...

Oj, såg inte bra ut detta.
hoppas att ryktet om att spelet är designat till den nya bluetooth konfigurationen som kommer i uppdatering 1.92 är sant då.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Version 2.0 av MotorStorm släpps idag.

http://ps3.blogg.se/1188915263_motorstorm.html

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaleii
Version 2.0 av MotorStorm släpps idag.

http://ps3.blogg.se/1188915263_motorstorm.html

Nice Synd att det är ingen split screen i den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Nice Synd att det är ingen split screen i den.

Jupps

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som har snubblat över vad det är som de har ändrat i den nya firmwaren?

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Någon som har snubblat över vad det är som de har ändrat i den nya firmwaren?

Detta är vad de säjer på fz: "Någon officiell lista på förändringar har ännu inte släppts men rapporter från diverse forum vittnar om en förbättrad webläsare, handkontrollers förmåga att stänga av sig själva om de inte används, bättre bakåtkompabilitet och kraftigt förbättrade åtkomsttider till hårddisken."

Visa signatur

This time, like all times, is a very good one, if we know what to do with it.
If you don't go after what you want, you'll never have it. If you don't ask, the answer is always no. If you don't step forward, you're always in the same place

Permalänk
Medlem

http://www.n4g.com/ps3/News-65165.aspx

Citat:

Playability status with the PS3 system has changed for some PLAYSTATION®3 format titles*.

* This does not affect titles in Europe, the Middle East, Africa and Oceania.

Permalänk
Medlem

Nya Tekken 6
screens:

källa:
http://www.tekken-official.jp/tk6ac/screenshot.html

hot!

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Såg ju inte riktigt klokt ut ju! Trodde det skulle vara snyggare. Får hoppas att SC4 blir snyggare

Synd att Lair verkade ha så crappy styrning, någon som testat det än?

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
Såg ju inte riktigt klokt ut ju! Trodde det skulle vara snyggare. Får hoppas att SC4 blir snyggare

Synd att Lair verkade ha så crappy styrning, någon som testat det än?

Kommer se skitsnyggt ut i verkligheten. Ljuset speciellt. Mycket snyggare än VF5 iaf.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag också väntade mig mer grafiskt, inte för att säga att det är direkt fult eller så men ändå :). Kommer ändå bli ett givet köp när det väl släpps för Tekken är <3.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Detaljerna och ljuset i klänningen i den första bilden är ju helt ok. Även golvet i samma bild. Sen utomhus kan texturer se väldigt platta och lågupplösta ut.

Personligen tycker jag inte om alla effekter. Hade vart skojigare med ett realistiskt visuellt skadesystem. Behöver ju inte vara blod, utstickande benpipor och mosade ansikten, men kanske att kläderna blev lite svedda efter en eldboll iaf?

Efter att ha spelat T5 ett tag, så känns det som att jag är lite trött på att så lite ändå hänt inom genren.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Har du köpt Lair förresten Fredag? Får som för mig att du såg väldigt mycket fram emot det?

Och vad du isåfall har att säga om kontrollerna och allt det

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Kan vi inte slå ihop en lite FAQ ang ps3an? tex så söker jag en lista på vilka ps2 spel som ps3an klarar av.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Permalänk

någon som har fått mediaservern att funka med nero media home?? min ps3a hittar servern men aldrig några filer..
och av nån anledning så finns inte nero scout i den här datorn..undrar om det har att göra med att jag kör vista..

Permalänk
Medlem

kör tversity och det tar säkert 20 minuter för ps3an att hitta datorn =( vad kan detta bero på, dessutom kan jag inte få igång ffdshow´s transcoding av .mkv filer rippade i x264 format, någon som vet vad som är galet... kör just nu;

tversity
tversity ps3 patch
matroska mediasplitter
ffdshow

någon som fått det att funka!

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Medlem

jag kör tversity och det tar 0,1sec att connecta.
sen kanske 10-15sec för filmen att starta.

testa dra ner den nyaste versionen av tversity...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Frågat överallt, minns inte om jag frågat här innan men.. Får verkligen inte Media Servern att funka. Kopplar jag direkt Dator - PS3 funkar det perfekt.. alltså ligger problemet helt och hållet i routern. Men, har aktiverat UpnP(Står Available i Settings), Skickat vidare DMZ till PS3'n(Står Nat Type 2 i Settings). Men funkar inte ändå. Inte hittat nån information på Gogle eller i nån guide jag läst om att man ska öppna portar till datorn, behövs det? Vad kan vara fel annars? :/

Har en Compex NetPassage 27G med senaste firmwaren.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Permalänk
Medlem

Inte ett piss idag?, En trailer på Lair o GTPrologue, O en add on på Motorstorm

Permalänk
Medlem

noooooooo...

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=82843

så min extra väntan var alltså helt meningslös?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Hmm, är det någon som vet lite info om Singstar, Kan man "tvävla" online mot andra o sånt?

AndreaX:

Bara beställa där ifrån;)

Permalänk
Medlem

Är det något som ska köpa Coyote Revenge Weekend Pass?

Permalänk
Medlem

då var man tillbaka till civilisationen och det verkar inte ha hänt alltför mkt.
blandade betyg till warhawk och almänn recensionsförbistring på lairs kontroll.

hittade nyss detta
http://ps3.qj.net/Sony-on-PS3-s-1-92-issues-We-re-working-on-...

fw 1.92 kan tydligen ge connection issues i wh.
det jobbas dock flitigt från båda sidor för att lösa problemet

edit:
super street puzzle fighter demot är uppe på psn (tillsammans med fullversion)

ett av mina favorit pussel spel

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag kan passa på att läcka lite till: Bioshock kommer till PS3.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015