Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Har nu läst överallt att man kan skaffa US accounts och samtidigt ha ett EU account, men jag hittar ingenstans om hur man fixar det? Någon som skulle vilja guida mig?

inge svårare än att göra ett svenskt,mer än att du istället för att skriva in gator som finns i sverige,så skriver du in gator som finns i USA.
gå in i ps3an och skapa ett nytt konto,där skriver du in en gilltig gata i USA,stat,post nr,hotmail adress och namn...klart:)
det är bara att söka på google så hittar du gator i USA,ta adressen från nån butik,lättast skulle jag tro,jag gjorde det iaf.

när du ändå håller på så kan du ju också skaffa ett japanskt konto med,men där får du nog leta själv för där krävs det att man kan japanska;)...om jag inte missminner mej så finns det en länk om hur man skapar ett japanskt konto här i den här tråden.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Haha tack ändå, jag hittade det precis. Dumt av mig att missa det, hade glömt av helt var man registrerade kontot. Var för långt åt vänster i menyn Hänger aldrig på den sidan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Haha tack ändå, jag hittade det precis. Dumt av mig att missa det, hade glömt av helt var man registrerade kontot. Var för långt åt vänster i menyn Hänger aldrig på den sidan

samma här;),trodde man skulle regga sej på nån sida innan jag fattade att man reggade sej på själva ps3an:p

passa på att göra ett japanskt med vetja så du inte går misste om allt roligt som finns där med:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Ska göra det, men hörde att Hong Kong ska ha en hel del också, stämmer det? Eller har japanska mycket mer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Ska göra det, men hörde att Hong Kong ska ha en hel del också, stämmer det? Eller har japanska mycket mer?

Jag har EU, US, HK och JP. Hong Kong är ganska värdelöst, tycker jag.
Japan får en hel del exlusiva saker.

Här har du en länk till hur man skapar ett konto: http://www.japanesepsn.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Jag har EU, US, HK och JP. Hong Kong är ganska värdelöst, tycker jag.
Japan får en hel del exlusiva saker.

Här har du en länk till hur man skapar ett konto: http://www.japanesepsn.com/

Har dom några bra demos?

Permalänk
Medlem

Undrar nu, är det möjligt att köpa spelen i US shoppen om jag nu bor i europa? Utbudet där var ju gigantiskt jämfört med EU shoppen....

EDIT: Var hittar man demon på jappsarshoppen? Bläddrat runt överallt i shoppen nu känns det som, allt kostar ju 600 yen. Är dem såpass rika att de betalar för demon där borta?

Permalänk
Medlem

nej det finns demon på japanska psn. bläddra bland dom tre första sidorna tills du hittar mappen märkt med free

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Undrar nu, är det möjligt att köpa spelen i US shoppen om jag nu bor i europa? Utbudet där var ju gigantiskt jämfört med EU shoppen....

Ja, det ska gå. Se till att du bara ha samma adress på ditt VISA/Mastercard som du har på ditt PSN konto.

Adress: ABC
Postnummer: 12345

Då måste du skriva exakt samma när du skriver in ditt VISA/Mastercard för annars funkar inte det. Jag har inte testat själv, men om du kollar bak två eller tre sidor så ska det finnas lite information om det.

Annars kan någon annan svara som har gjort det.

Permalänk
Medlem

Fick äntligen det att funka! kan nu överföra pengar till amerikanska kontot! dags att köpa Castlevania: symphony of the night som jag tjatat på så länge!

Permalänk
Medlem

hmm.. nån som vet vad dealen med flow är? det är borta ur butiken och när jag försöker ladda ner så blir det bara "error: 00000000" eller nån nolla mer eller mindre. *grr..* =/ är detta v1.92-relaterat tro?

ett tips också till de som inte kan ladda ner alls av en helt annan anledning:

Webhallen säljer nu stora paketet för 5500 till de som har bronskonto.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

hmm har du köpt flow sedan innan?
eller försöker du skaffa det?

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
hmm har du köpt flow sedan innan?

eller försöker du skaffa det?

japp, köpte det i Maj, April eller vad det var. det gick inte att ladda ner då heller, men jag trodde det var nått tillfälligt eller relaterat till min (förra) maskin bara då.

nja på den alltså. är det kvar i PSN för de som inte köpt det kanske? (orkar inte skapa ett nytt kont för att kolla det bara..)

borde ju finnas nån mer officiell lista på vad felkoderna betyder nånstans, men det enda jag hittar är forum som listar och diskuterar dem.. =/

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
hmm.. nån som vet vad dealen med flow är? det är borta ur butiken och när jag försöker ladda ner så blir det bara "error: 00000000" eller nån nolla mer eller mindre. *grr..* =/ är detta v1.92-relaterat tro?

ett tips också till de som inte kan ladda ner alls av en helt annan anledning:

Webhallen säljer nu stora paketet för 5500 till de som har bronskonto.

Tack för tipset om webhallens erbjudande... slog till direkt

Visa signatur

Dator: AMD 4600+, 2GB Corsair Minne, A8N32-SLI Deluxe, XFX Geforce 8800GTX, 150GB Raptor. Hiper Type-R 730W PSU, X-Fi Fatality, Thermaltake Kandalf Chassi
PSN: Jolmen

Permalänk
Inaktiv

OJ! Ge mig lön.nu! Den kostar ju ungefär lika mycket som en xbox med live och samma tillbehör (om man köper warhawk på cd med headset till ps3'n)

Xbox 360: 3500+500x3+400+200x2 (handkontroll för 400 och 2 play and charge för 200, 3 spel för 500, live förljer inte med.) = 5800 + frakt (80 kr)

PS3 starter+warhawk: 5500 + 600 = 6100 + frakt (80 kr).

Svårt det skall vara att välja!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
OJ! Ge mig lön.nu! Den kostar ju ungefär lika mycket som en xbox med live och samma tillbehör (om man köper warhawk på cd med headset till ps3'n)

Xbox 360: 3500+500x3+400+200x2 (handkontroll för 400 och 2 play and charge för 200, 3 spel för 500, live förljer inte med.) = 5800 + frakt (80 kr)

PS3 starter+warhawk: 5500 + 600 = 6100 + frakt (80 kr).

Svårt det skall vara att välja!

Xbox 360 = typ 2900kr

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
OJ! Ge mig lön.nu! Den kostar ju ungefär lika mycket som en xbox med live och samma tillbehör (om man köper warhawk på cd med headset till ps3'n)

Xbox 360: 3500+500x3+400+200x2 (handkontroll för 400 och 2 play and charge för 200, 3 spel för 500, live förljer inte med.) = 5800 + frakt (80 kr)

PS3 starter+warhawk: 5500 + 600 = 6100 + frakt (80 kr).

Svårt det skall vara att välja!

Vilken har mest exclusiva spel som du gillar?

Jag köpte PlayStation 3 pga. Gran Turismo 5 (och 6) och Metal Gear Solid 4, men för det mesta Gran Turismo 5 (och 6).
Sen blev jag helt sålda på spel som:
Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction - Bara spelat en demo av Ratchet & Clank på PlayStation 2 och älskade det, jag älskade också deras Spyro the Dragon spel.
Uncharted: Drake's Fortune - Ett spel likt Tomb Raider? Det är något man kan bara älska Sen är det Naughty Dog som gjorde Crash Bandicoot serien <3
Heavenly Sword - Ser ut att bli ett riktigt bra spel och jag älskar verkligen motion capture/orkester musik i spel
LittleBigPlanet - Verkar vara något riktigt kul, hoppas det är inget som man blir uttråkad av efter två dager
PlayStation Home - The Sims Hoppas man inte blir uttråkad där snabbt heller

Sen finns det mer spel som man är helt sålda på

Permalänk
Inaktiv

jag syftade på xbox 360 med HDMI. den kostar 3500. Den vanliga får du som billigast föe 3200 kronor. http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=48116. (de med hdmi är ju nytillvekrade så de _BORDE_ hålla en ljudnivå under en stenkross.

Finns det förresten många demos på PSN som man kan underhålla sig med? Och hur fungerar det att streama från datonr nuförtiden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
jag syftade på xbox 360 med HDMI. den kostar 3500. Den vanliga får du som billigast föe 3200 kronor. http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=48116. (de med hdmi är ju nytillvekrade så de _BORDE_ hålla en ljudnivå under en stenkross.

Finns det förresten många demos på PSN som man kan underhålla sig med? Och hur fungerar det att streama från datonr nuförtiden?

Det finns ju ett gäng om man reggar sig på både EU o US PSN. Så du kan ju underhålla dig, och idag (förhoppningsvis) kommer FIFA 08 demon.

Sen Streama musik är riktigt smidigt i Windows Media player, men videos suger. Jag kör TV versity till film etc, och det fungerar överlag bra. Men behöver det inte längre då ja kör TV ut till datorn.

Men köp den konsoll du verkar få bäst spel. Spelen som Heart skrev är för mig alla givna köp. Men om du vill ha min åsikt, köp ett PS3, kanske inte konstigt iom att ja hänger i en PS3 tråd:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Det finns ju ett gäng om man reggar sig på både EU o US PSN. Så du kan ju underhålla dig, och idag (förhoppningsvis) kommer FIFA 08 demon.

Sen Streama musik är riktigt smidigt i Windows Media player, men videos suger. Jag kör TV versity till film etc, och det fungerar överlag bra. Men behöver det inte längre då ja kör TV ut till datorn.

Men köp den konsoll du verkar få bäst spel. Spelen som Heart skrev är för mig alla givna köp. Men om du vill ha min åsikt, köp ett PS3, kanske inte konstigt iom att ja hänger i en PS3 tråd:)

Vad behöver man göra för att kunna streama musik i Windows Media Player, krävs Vista eller något liknande?

En annan helt orelaterad fråga sen, är ny PSP ägare - om man handlar någon av de PS1 spel som finns på PSN så kan man lira dem på både PS3 och PSP om jag inte fattat saken fel, stämmer det?

Permalänk
Inaktiv

MM. med webbhallens pris så blir den väligt intressant, och warhawk verkar jättekul! Och vad jag fattat det så kommer det mer shooters till 360 och mer andra spel till PS3 ?

Permalänk
Medlem

Lind78, funkar perfekt i Xp för mig:)

Killboom: Warhawk är skitskoj:) Är nog ganska blandat med spel till båda konsollerna, Men från nuläget är det bättre spel som kommer komma till PS3 än 360:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Lind78, funkar perfekt i Xp för mig:)

Killboom: Warhawk är skitskoj:) Är nog ganska blandat med spel till båda konsollerna, Men från nuläget är det bättre spel som kommer komma till PS3 än 360:)

Det beror ju somsagt på vem man frågar Jag är av den andra åsikten, men ändå så skulle jag kunna tänka mig byta till PS3 fast har inte de pengarna och det är ändå ett smått onödigt köp.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Det beror ju somsagt på vem man frågar Jag är av den andra åsikten, men ändå så skulle jag kunna tänka mig byta till PS3 fast har inte de pengarna och det är ändå ett smått onödigt köp.

Jo smaken är ju som baken, alla gillar inte samma spel!:)

Har man en 360 så "behöver" man ingen PS3 o vice versa om man inte jätte gärna vill ha den andra konsollens spel. Men iom att många är muliplatform spel så spelar det egentligen ingen roll. Men så finns det ju dom dära exclusiva titlarna som gör att man bestämmer sig för den ena konsollen:)

Permalänk
Inaktiv

jag skall nog grubbla lite över helgen tror jag har webhallen kvar erbjudanted så blir det nog en ps3+hdmi kabel, osså köper jag warhawk+headset lite senare ;P så att jag hinner trötta på motorstorm och resistance

+ att jag är ett stort final fantasy fan

till topic: vad är final fantasy versus för något?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Vad behöver man göra för att kunna streama musik i Windows Media Player, krävs Vista eller något liknande?

En annan helt orelaterad fråga sen, är ny PSP ägare - om man handlar någon av de PS1 spel som finns på PSN så kan man lira dem på både PS3 och PSP om jag inte fattat saken fel, stämmer det?

om du nu har PSP,så varför inte bara slänga över dina låtar på ditt MS och sen plugga in MS i ps3an och tanka över dom till HDD på ps3an:)?
samma med filmer,bara att konvertera och sen genom MS så slänger du över dom på ps3an,funkar fin fint:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
jag skall nog grubbla lite över helgen tror jag har webhallen kvar erbjudanted så blir det nog en ps3+hdmi kabel, osså köper jag warhawk+headset lite senare ;P så att jag hinner trötta på motorstorm och resistance

+ att jag är ett stort final fantasy fan

till topic: vad är final fantasy versus för något?

Hehe, gör du det
Om du ska köpa en HDMI kabel så gör det från http://www.padawan.se

Ingen aning faktiskt. Jag tror det är ett PvP spel, som Metal Gear Online?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Jo smaken är ju som baken, alla gillar inte samma spel!:)

Har man en 360 så "behöver" man ingen PS3 o vice versa om man inte jätte gärna vill ha den andra konsollens spel. Men iom att många är muliplatform spel så spelar det egentligen ingen roll. Men så finns det ju dom dära exclusiva titlarna som gör att man bestämmer sig för den ena konsollen:)

Skickade nyss till två spelbutiker och frågade hur mycket man skulle kunna få i byte mot en PS3 för min 360 + 2 kontroller, 7 spel osv. Bara på skoj, om det inte är mer än typ 1000kr så kanske jag byter bara för att.. Vad tror ni det är värt?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Sötast

Rekommenderar att köpa HDMI kablar på www.levitech.se

Totalt oslagbara priser.

Exempel:

HDMI-kabel, 19-pin ha - ha, 10m - PRIS: 312 kr

Permalänk
Medlem

PlayStation Store uppdaterat.
Svenska PSN fick inte FIFA 08 och NBA Live 08, bara en del. UK fick det till exempel.