Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Avstängd

Någon som vill spela bland annat borderlands cod mw2 adda nisse2100!

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk

kan man resetta nhl10 online rankingen så man börjar på noll igen? så tråkigt när jag började spela så förlora jag alla matcher men börjar bli bra nu och vinner mer än hälften

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Om jag köper ny HDD och ett USB minne, kan jag då få över alla mina saves till den nya hårddisken eller är dom låsta? Sitter med 40GB och det börjar bli en aning drygt.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Om jag köper ny HDD och ett USB minne, kan jag då få över alla mina saves till den nya hårddisken eller är dom låsta? Sitter med 40GB och det börjar bli en aning drygt.

Ja, det är bara å göra en backup till USB-minnet. Mycket enkelt dessutom.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Om jag köper ny HDD och ett USB minne, kan jag då få över alla mina saves till den nya hårddisken eller är dom låsta? Sitter med 40GB och det börjar bli en aning drygt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joavels
Ja, det är bara å göra en backup till USB-minnet. Mycket enkelt dessutom.

Som Joavels skriver så går det mycket enkelt att kopiera sina sparade filer
Har du dessutom lite extra utrymme på ditt usb (eller om du använder extern hårddisk) så kan du dessutom kopiera över alla filer (spel, film, musik, bilder) för att sedan lägga in på din nya hårddisk

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Ok tack, 8GB USB minne borde räcka? Vad för HDD rekommenderas? Storleksmässigt tror jag räcker med 160 men är det något jag borde tänka på? Som märke, RPM osv?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

8GB räcker till dina sparfiler inte mycket annat! Jag föreslår att du lånar/köper en extern hårddisk så att du kan göra en fullständig backup på dina saker.
Angående hårddisk så skulle jag köpt en ännu större! Jag menar varför snåla nu när du ändå byter? Köp en 500GB så behöver du aldrig tänka på att byta igen. Spelen blir ju större och större! Läste någonstans att PSN-spel kan komma att bli uppemot 10GB stora!
Själv kör jag med 7200RPM fungerar utmärkt!

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem

Finns det några billiga spel man kan köpa och ha som inbytesspel på gamestop? Dom har ju rätt bra erbjudanden nu!

Permalänk
Medlem

Finns det inget Tetris till ps3? Vilket är det bästa backhoppnings-spelet?

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cliddo
Finns det några billiga spel man kan köpa och ha som inbytesspel på gamestop? Dom har ju rätt bra erbjudanden nu!

kolla på www.prisjakt.nu.

tuba:
tror inte det finns någon direkt tetrisklon. men det finns ju flash spel som skulle kunna köras via webläsaren.

angående backhoppning så tvivlar jag på att det finns spel som enbart kretsar kring det hela. men kolla in de officiella os spelen som lär dyka upp i samband med vinter os i början av nästa år.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuba
Finns det inget Tetris till ps3? Vilket är det bästa backhoppnings-spelet?

Inget rent tetrisspel vad jag vet, det närmsta du kommer är nog Trash Panic

En bra video som visar en hel del av vad spelet går ut på.
http://www.giantbomb.com/quick-look-trash-panic/17-851/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guffen86@hotmail
8GB räcker till dina sparfiler inte mycket annat! Jag föreslår att du lånar/köper en extern hårddisk så att du kan göra en fullständig backup på dina saker.
Angående hårddisk så skulle jag köpt en ännu större! Jag menar varför snåla nu när du ändå byter? Köp en 500GB så behöver du aldrig tänka på att byta igen. Spelen blir ju större och större! Läste någonstans att PSN-spel kan komma att bli uppemot 10GB stora!
Själv kör jag med 7200RPM fungerar utmärkt!

Ok kanske slår till på en större då, 40GB fyllde man trots allt lite väl lätt och att behöva plocka bort spel för att sedan installera om dom när man vill spela dom igen är ju inte speciellt kul. Extern hårddisk kan jag tyvärr inte låna och att köpa en vet jag inte om jag är så sugen på just nu men sparfilerna är helt klart dom viktigaste.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

spar filer är väl egentligen det enda som du måste köra backup på. dlc och psn spel kan du ju alltid dra ner igen. om inte annat så får du göra flera vändor med stickan och stoppa över på datorn

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Vi behöver julstämning i tråden

Permalänk

Har en Samsung 27 tums LCD med komponent ingång men ingen HDMI.
Jag ska köpa en PS3 Slim 120 GB och undrar om komponentkabels medföjer?

I så fall ingår ljud och bild anslutningar i komponentkabeln?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

nope ingen komponent kabel endast komposkit ingår.

men det funkar med ps2 komponentkablar också så det är inga problem.
och det är ljud/bild på den sortens kablar

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomman1992
Har en Samsung 27 tums LCD med komponent ingång men ingen HDMI.
Jag ska köpa en PS3 Slim 120 GB och undrar om komponentkabels medföjer?

I så fall ingår ljud och bild anslutningar i komponentkabeln?

Tacksam för svar!

Nej det ingår inga komponentkablar. Komponentkabeln som finns att köpa till PS3 har dock rcakablar för analogt stereoljud.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
Nej det ingår inga komponentkablar. Komponentkabeln som finns att köpa till PS3 har dock rcakablar för analogt stereoljud.

Så finns det inget sätt för mig att få komponentkabel och stereo ljud?
Det är inbyggda högtalare i tv'n.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
nope ingen komponent kabel endast komposkit ingår.

men det funkar med ps2 komponentkablar också så det är inga problem.
och det är ljud/bild på den sortens kablar

Är det stereo ljud på ljudet där?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
Nej det ingår inga komponentkablar. Komponentkabeln som finns att köpa till PS3 har dock rcakablar för analogt stereoljud.

Denna kabel är jö komponent och har Stereo ljud.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=72061

Borde väl vara det jag är ute efter?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomman1992
Denna kabel är jö komponent och har Stereo ljud.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=72061

Borde väl vara det jag är ute efter?

Javisst.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Vad menas med PSP Minis? Är det PSP spel man tankar från PSN eller? Ska ju tydligen gå att spela PSP Minis i alla fall nu när firmware 3.15 kommer.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Vad menas med PSP Minis? Är det PSP spel man tankar från PSN eller? Ska ju tydligen gå att spela PSP Minis i alla fall nu när firmware 3.15 kommer.

jo minis ska vara lite mindre (och billigare) spel som man köper via psn.

edit: jo det är stereo på komponent varianten av ps2 kabeln med

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Läste precis på att den gamla Ps3'an inte kan skicka ut HD ljud i bitstream men den klarar av att koda av ljuden korrekt och skicka det vidare i linear pcm (tyvärr så får man inte upp den fina HD ljud symbolen på ens förstärkare).

Men till min fråga, är det nån förlust alls ett låta Ps3'an koda av ljud formaten eller vinner man nått på att låta en förstärkare koda av ljudet istället? (Ps3 slim kan skicka ut o-kodat via bitstream och låta förstärkaren sköta jobbet).

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Beror nog lite på vad man har för saker, har man dyrare anlägning är nog recivern bättre på att koda om signalen.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Gött.. Då kan man spela Tetris på PS3 an den 17e då..

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk
Medlem

Nu kan man ladda ner Vidzone från PSN och dantes inferno från US PSN...

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Fast VidZone finns sedan den 3e även på EU PSN, men Pixeljunk Shooter är något som jag väntat på.
Skall lira det lite ikväll tänkte jag.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Vad menas med PSP Minis? Är det PSP spel man tankar från PSN eller? Ska ju tydligen gå att spela PSP Minis i alla fall nu när firmware 3.15 kommer.

3.15 finns, jag tankade det i i går.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

3.15 är bara en liten update, så den är inte tvungen. Därför klagar inte PS3 på att din firmware är gammal.
Mini's är som jag förstår det små enklare spel (indie?) snarare än hela PSP spel.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com