Vilken film såg du senast?

Permalänk

Zozo

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

You kill me - 7/10. Helt okej film.

The Departed - 9/10. Sett den innan, var bara tvungen att se den igen, sjukt bra.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Stardust - Som film, 8/10. Som filmanpassning av boken, 10/10. Jag tror inte att dom hade kunnat göra en bättre Stardust-film faktiskt, och Robert De Niro är helt underbar som Captain Shakespear.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yobalt
Lock, stock and two smoking barrels

Den ÄGDE. Helt underbar film.

madonnas gubbes bästa film

tycker inte snatch e lika bra.. även om pitten glänser

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Children of Men - Måste vara en av de sämsta filmerna någonsin.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Children of Men - Måste vara en av de sämsta filmerna någonsin.

Va? nä absolut inte en av de sämsta.
jag kan förstå om folk har svårt för slutet men annars tycker jag den är bra. älskar miljöerna och clive owen är klockren i sin roll...

Permalänk
Medlem

the last starfighter och innan det escape from absolum. bra filmer

Permalänk
Medlem

Sunshine = Riktigt tråkig och dryg film, nå form av 2001-wannabe skitfilm, blä. Annars gillar jag Scifi filmer...

Innan den såg jag Hot Fuzz, rolig film som passade min humor.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Planet Terror : 8/10

Klockren film Förstår man inte filmen så kan jag tänka mig varför man ogillar den.

Cellular 2/10

Överdrivet dålig film. Allt är dåligt. Handlingen, skådespelarna, etc.

Secret Window 7/10

Filmen har halvbra betyg på IMDB, men jag förväntade mig att den skulle vara sämre. Positivt överraskad.

Munich 8.5/10

Grymt bra film helt enkelt. Lite lång kanske, men ibland behövs det.

Phone Booth 6/10

Helt okej film, inget märkvärdigt, men tyvärr väldigt kort.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Blood Car - 9/10 (1/10)
Vad skall man säga. En äkta B-film om en vegan som får sin bil att gå på mänskligt blood (allt för att få ha sex med en brud). Kassa skådisar, taskigt foto och väldigt tveksamt manus.
Alltså helt perfekt för folk som gillar sjuka B-filmer.

Permalänk
Medlem

Behind The Mask - The Rise of Leslie Vernon
Sjukt bra spoof-dokumentär-skräck, mycket väl genomförd. Lite lågbudget men rekomenderas till alla som gillar klassiska skräckfilmer.

Permalänk

The Kingdom - Hyffsat bra. Lite för mycket drama dock, för lite action.

Permalänk

Shrek 3 - Småtrevlig, inte lika bra som 2an enligt mig. 6/10

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
How High - 3,5/10. SERIÖST?! Många av mina kompisar sa att denna filmen är bra och rolig. Detta måste vara den sämsta filmen jag sett på länge. Torr humor, idiotisk och allmänt dålig! [/B]

Man ska ju helst ha rökt själv när man ser den för att uppskatta den torra humorn, men jag håller med dig. Klart överskattad film.

Själv såg jag The Business nu senast. http://imdb.com/title/tt0429715/
Den var faktiskt rätt bra. Tänker på GTA: Vice City när jag ser den, bland annat för att 90% av musiken i filmen är med där och även handlingen är rätt lik.
Är det Rockstar som har varit med och gjort filmen på ett hörn eller? De gjorde ju Football Factory och flera av skådisarna i den är med i The Business också.
Den får 7/10 av mig.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Inaktiv

The descent
7/10 riktigt skön skräckrulle

Shrek 3
Den hade sina stunder 6/10

Permalänk

Skulle faktiskt vilja rekomendera;

Dresden från 2006 - WWII film ...jävligt bra film. Se den om ni inte redan sett den. 9 av 10.

Stauffenberg från 2004 - WWII om attentatet mot Hitler. Också ett otroligt bra krigsdrama. 9 av 10.

Nu ska det göras en "remake" av Stauffenberg. Filmen kommer att heta Valkyrie och kommer ut 2008 enligt www.imdb.com. Och vem ska spela Col. Claus von Stauffenberg? Jo, Tom Cruise...haha. Nja man ska väl inte kasta skit innan man sett filmen kanske. Men varför en REMAKE för...ahh. Typiskt Hollywood.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

Mr Woodcock.
Jag ger den 3/10.
Några roliga scener men som helhet sög filmen.

Visa signatur

Nu börjar det bli kallt

Permalänk
Medlem

Alien - 8/10. Såg den igår på tv6, grym sci-fi film, mycket grym.

Aliens kommer idag kl 22.00 på samma kanal, missa inte den!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Alien - 8/10. Såg den igår på tv6, grym sci-fi film, mycket grym.

Aliens kommer idag kl 22.00 på samma kanal, missa inte den!

Kör de samma film två dagar i rad eller? Taskig budget kanske

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
Kör de samma film två dagar i rad eller? Taskig budget kanske

Aliens (2an)

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
Kör de samma film två dagar i rad eller? Taskig budget kanske

Citat:

Ursprungligen inskrivet av spixz^^
Aliens (2an)

Precis...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Skojade bara, no hard feelings? Aliens återkomsten, som den heter på Svenska är grymt bra. Tack för tipset

American Pie - The Wedding, 9 av 10. S. Stifler i högform

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

Knocked Up - Alltid lika rolig, Seth Rogen är fan klockren

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Aliens - 8,5/10. Ännu bättre än 1:an, gillade denna skarpt. Fattar inte hur jag inte kan ha sett den innan.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Inaktiv

28 weeks later

Ritkigt skön rulle, håller väldigt hög klass fatkiskt, i stil med 1an. Dock var den snäppet sämre.

8/10

Permalänk
Medlem

The lookout - 6,5/10. Var väl inget speciellt.

Unknown - 6/10. Var inte heller något speciellt.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Death at a funeral(Trångt i kistan) 9/10 Älskar engelsk komedi.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

30 Days of Night - http://www.imdb.com/title/tt0389722/

Rätt bra ny vampyr-film for once. Vampyr-filmer brukar vara skitdåliga förutom några guldkorn. Jag skulle inte säga att denna är guld, men gillar du skräck och gore så måste du se den. Utspelar sig i Alaska där solen är nere i 30 dagar så blir byn attackerad av vampyrer. Väldigt våldsam, klaustrofobisk och skön cinematografi. Och vampyrerna var riktigt coola.. grymt aggressiva, sadistiska, starka som fan, smarta och så snacka dem på sitt eget språk. Dessutom så skrek dem så in i helvete äckligt. Filmen var relativt realistisk också på det sättet att det inte fanns nån comic relief och sånt skit som brukar förekomma i nya amerikanska skräckrullar. De betedde sig som man hade tänkt folk hade betett sig om något sånt hade hänt. All in all en svag 7/10.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Star Trek New Voyages Ep3 Wolrd Enough and Time.....

jupp det är sannt

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem

The Kingdom - ptja, ganska rolig film om jag ska vara ärlig. gillade alla Araber som sprang omkring och ropade " allah ahkbar " och sköt på amerikanerna med rakegevär. var för längesedan man såg en sån rulle... (Commando?)

annars har jag himla svårt för Jennifer Garner... fy och tvi!

5/10. underhållande som få, men som seriös film vetefan.

En sak att notera är att dom har använt samma typ av filmnings metod som i 'Miami Vice' filmen. det var riktigt nice !

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::