Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Hajen (Jaws 1975)
såg den enbart pga bildkvaliten UHD... men inte åldrats väl, alldeles för långsam... får 4/10

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Migration
5/10

Bestämde mig för att se denna efter att ha sett en trailer, verkade kunna vara en ganska rolig, animerad film som passade både vuxna och barn. Blev tyvärr rätt besviken... inte för att den är dålig, den är ganska bra gjord.. men den är inte bra heller utan fastnar i ett tradigt tempo som är mest "meh". Visst har denna typ av story gjorts ca en miljard gånger men kan vara riktigt underhållande när de lyckas med karaktärerna då de oftast är viktigast och storyn är lite mer sekundär och mest finns där för att hålla allt i styr och gå i en riktning. Här blev det mer.... Del A.... Del B.... Del C... Del D... och man fastnar inte direkt för karaktärerna heller och "det komiska och leveransen av det" lämnar mycket att önska... så MEH.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Maestro - 2023
Bradley Cooper regisserar o spelar Leonard Bernstein, nån känd gammal kompositör (som det visade sig att jag inte känner igen nån musik av). Väldigt bra spelat, fint filmad, ganska schysst musik, men oerhört platt story, vet inte riktigt vad poängen med filmen var. Oklart också hur den här kan bli Oscars-nominerad för bästa film, men kan iofs säga samma sak om många andra på den listan, så kanske bara var 2023 som var ett riktigt dåligt filmår?

6 dirigentpinnar av 10 möjliga.

Permalänk

Jag har kollat igenom Police Academy filmerna. Från första till 7an. Den sista var inge bra. Jag har inte sett den så många gånger och jag förstår varför.
De första 6 st filmerna var mest nostalgi. Många skämt som jag har glömt bort, så jag fick mig ett par skratt. Bra men inga mästerverk.

7/10 för 1-6, och 2/10 för sjuan.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

The Beekeeper (2024)
7/10

Något så originellt som Jason Statham i en action-film! Kortfattat kan man säga; du vet vad du får.
Klockar in på 1 timme och 45 minuter men får lov att säga att de faktiskt tar tillvara på tiden och det är inte mycket "utfyllnad" någonstans, och det trots att man faktiskt hållit tillbaka på action-delen! Nu inte sagt att det är lite action, bara en aning mindre än att det blir action-på-action hela tiden... och det är välgjort. Och har själv svårt att se hur någon annan än Jason faktiskt gör det bättre idag, som klippt och skuren för dessa roller.

Att det inte är rakt av "good vs evil/bad guys" tilltalade mig också och där man får "följa andra sidan"... ja, den har lite annorlunda perspektiv som jag tyckte var trevligt. Att man dessutom sitter på en idé man skulle kunna göra till en franchise utan att vara bunden till en specifik karaktär/skådespelare gör detta till ännu en i raden av lyckade action-filmer med Jason Statham.

Är man ute efter en action där man inte behöver tänka, men ändå ha en fungerande story med en premiss som faktiskt fungerar så kan jag rekommendera denna.

Onyx the Fortuitous and the Talisman of Souls
2.5/10

En komisk vinkling på hur fem individer blir utvalda att delta i en mystisk ritual för att åkalla Abaddon the Destroyer. Premissen tycker jag fanns för en roande film... men detta förstörs helt av Andrew Bowser, som verkar vara skapare, producent, editor OCH huvudrollsinnehavare.

Det enda komiska inslaget tycks vara Bowsers karaktär genom att göra honom så löjlig det bara går och vara så sjukt och extremt överspelad att det blir dåligt skådespeleri av rang. Det tror jag definitivt syftet var, tänk Shatner i Star Trek fast multiplicera det med 5 så får Ni ett hum vad det komiska bör vara, lägg till en stor portion löjlighet. Att jag nämner Shatner är för att han verkar vilja "driva" med det... Det hade varit kul i en 5-minuters sketch, inte i en långfilm.

Än sämre blir det att detta ej heller tycks lida av låg budget och verkar dessutom ha fått hjälp via kickstarter. Vilket är synd då premissen fanns där, man använder riktiga dockor och en lite hommage 80-talet över lag så hade denna kunnat landa mycket högre.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk

Wonka, ni vet föregångsfilmen till kalle och chokladfabriken.

Jag förstår inte alla som ger denna film toppbetyg. Föregångaren var en barnfilm där barn skrattade så rejäjt, de kunde se filmen om och om igen.

Wonka är mer en film åt hålllet kan den inte snart ta slut? Det känns som en film åt en helt annan publik än den första, där filmen är av en annan typ. Man kan diskutera vilken typ man gillar bäst, men jag gillar ej att de ändrade.

Jag tycker inte filmen annars var dålig, utan mer påpekad att det inte är en film som jag som liten skulle se om och om igen som den första.

Permalänk
Medlem

Napoleon - Välfilmad, snygg och stilenlig film om Napoleon Bonapartes liv och vemödor från revolutionen upp till hans död. Krigscenerna är välgjorda och mycket är bra i filmen dock är den lite tråkig. Det är liksom inga Wow! moments, inget som suger in en i den och jag kom på mig själv att kolla flera gånger hur mycket som var kvar. Lite synd. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Lemony Snickets berättelse om syskonen Baudelaires olycksaliga liv
Finns det en person mer perfekt att spela den onde här än Jim Carrey? Nope 😄
En av hans bättre filmer och filmen i sig är riktigt bra.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Planet of the Apes (1968)
Gammal klassiker. Har tyvärr inte åldrats så värst bra, men är fortfarande en intressant film. 6/10

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

The Greatest Night in Pop

Dokumentär om hur låten "We are the world" kom till. Lite småintressant.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Transformers - Revenge of the Fallen.

betar av alla shia lebeuff transformers filmer med grabben. dom er entertaining

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

A Haunting in Venice. Senaste i serien med Hercule Poirot sv Kenneth Brannagh.
Bra mordmysterium, men verkligen inte lika vass som de två tidigare filmerna. Bra bakisfilm, inget mer.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

The Creator (2023)

Hade inte hört mycket positivt inledningsvis så var inte så höga förväntningar på denna rulle. Jag förväntade mig en fruktkorg av alla cyberpunk-klyschor (neonljus och en filosofisk diskussion om vad det innebär att vara människa osv.) som vi blivit allt för vana vid, men jag hade fel! Istället var det fyllt med alla moderna sci-fi action-klyschorna man är van vid. Som att huvudpersonen är någon slags soldat åt en regim, som sedan hamnar på en resa genom främmande mark och så småningom byter de sida till rebellerna. Filmen har en hel del plothål och den hypotetiska världen där vi år 2070 är i krig med AI är något odefinierat. De väldigt enkla frågorna som, "varför har arbetsrobotar känslor?" eller "varför finns det människor som stödjer robotarna?" eller, "vem/vad startade kriget från första början?" är obesvarade.

Filmen har också stundvis rätt så platt skådespel från typ alla skådespelare, utom den briljante Ken Watanabe. De andra skådisarna kunde dessvärre inte leverera sina repliker med övertygelse eller känsla, fast det kan också bero på att många av replikerna är ganska cheesy. Filmen har också ett fruktansvärt högt tempo och tar aldrig en sekund att andas ut och faktiskt utforska den fiktiva världen den utspelar sig i, som ändå är ganska intressant. Vid tiden som jag nådde slutakten kände jag mig utmattad. Och gällande slutakten - den var märklig. Utan att spoila det så tror filmen sitt slut är mycket kraftfullare än vad det faktiskt var. De försökte göra en egen spin på när Dödsstjärnan exploderar i slutet av A New Hope, men totalt ignorerar att imperiet är fortfarande där ute.

Filmen gör heller inget större bidrag till diskussionen om AI. Filmen har inga tankeväckande idéer och mina egna uppfattningar om AI har inte utmanats på något större sätt. Om man ser filmen med förhoppningen att den ska likna Bladerunner eller Ghost in the Shell så är man fel ute. Men! Ifall man vill ha en tankefri actionfilm i blixtsnabbt tempo som man kan titta på när man har tråkigt en söndag eftermiddag så är man helt rätt ute - och jag tror inte det var filmskaparnas tanke.

Jag vet inte ifall det här är ännu ett exempel av en film som blev slaktad i post-production av någon petig producent eller ifall det var precis som Gareth Edwards tänkte sig. Det känns som det saknas en hel timmes extra footage som fyller alla plothål. Och det säger en del för en film som redan är över två timmar lång.

Aja, den hade bra CGI och var fin att titta på, med en unik miljö som vanligtvis inte syns. Men fan, jag är lite trött på att det är det enda bra med sci-fi filmer nu för tiden.

3 av 5

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Kikade på Konferensen (2023) i helgen. Svensk skräck-komedi som hade ett visst underhållningsvärde. bygger mycket på igenkänningshumor och generella dumheter. Kan rekommenderas om ni inte har något bättre för er och behöver något dumt att titta på.

Permalänk
Medlem

The beekeeper - Jason Statham spelar sin vanliga roll där han spöar skiten ur navy seals, delta force, FBI-agenter, secret service, diverse kräk och mördar ett okänt antal människor, en del som förtjänar det och andra som bara gör sitt jobb. Det finns ingen logik här och storyn är så dum att man nästan baxnar. Det är väl trevligt att man tar upp problemet med dessa bedragare som har som yrke att blåsa pensionärer men det här känns som att man trivialiserar det hela och gör det dumt. Filmen är dock rätt actionfull så bryr man sig inte om innehållet så är det mycket och ganska bra action. 5/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Ghostbusters (Originalet).

Saknar lite 80 talet, dess galna humör och överdrivna tro på framtiden.

Nästa blir nog "Groundhog day", borde ha sett den 2nd Februari.
(Spoiler alert - Punxsutawney Phil såg sin skugga detta året, det blir en tidig vår, yay)
Säger jag medan det snöade 25+ cm i morges.

Permalänk

Marvel 2023.
Jag imponeras grymt på personerna som kan stoltsera sig med en T-shirt där det står: i I survived the movie Marvels 2023.

Jag kämpade som bara tusan att se klart filmen, men jag klarade det ej. Den var ointressant och tråkigt enligt mitt tycke, synd när jag hade stora förhoppningar.

Permalänk
Medlem

Road to Perdition - 2002
Sam Mendes gör en film om en gangster spelad av Tom Hanks, men det är med en annan lite mer fin dramatisk vinkling i nån slags fader och son-grej. Är ganska samma stil som American Beauty som båda faktiskt är riktigt lika bra. Båda filmades dessutom av Conrad L. Hall, vilket innebär ruskigt snyggt foto, faktiskt i samma nivå som Roger Deakins måste jag säga! Skådespeleriet rakt igenom är tungt o musiken kompletterar dessutom perfekt med hur snyggt filmen berättas.
8/10

Skyfall - 2012
Appropå Sam Mendes o Roger Deakins så såg jag för första gången en James Bond-film häromdan. Jag har aldrig varit intresserad av Bond nånsin, aldrig sett nån som helst lockelse av att se dom, men nu övertygade en kollgega mig att Skyfall skulle vara värd eftersom det är Roger Deakins som står för fotot, o så har ju Sam Mendes gjort bra film förr så tänkte det borde gå att se.
Men icke, vilket jävla skräp! En bad-guy som gör värsta planen för att ha ihjäl nån tant som kallar sig M, tar upp kanske halva filmen där planen går ut på att bad-guyn ska bli tillfångatagen för att sen lyckas smita o nånstans däri veta var exakt på meterb han ska spränga ett tunnelbanetåg i huvet på Bonden för att sen veta var M-tanten är så han kan skjuta ihjäl ihjäl na.
Bara det att första delen i hans plan är att han vet att tanten INTE ska vara på kontoret så han kan spränga det. Varför i helvete sprängde han inte henne från början för att spara hela den där onödiga invecklade planen som ändå misslyckades?
Gaah det är så mycket som är så dumt i den här filmen. En annan grej är den där Q som ska vara SÅ smart, men ändå sätter han i TP-kabeln i bad-guy-superduperhackerns laptop som automagiskt haxx0rar in sig i hela systemet så han kan fly från sitt växthusfängelse. Inte ens Rogers foto kan rädda den här. Fan att jag wastade min nästan 40-åriga streak att inte se 'Bonde söker dålig film'. Vad har jag nu att leva för?
1/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

The beekeeper - Jason Statham spelar sin vanliga roll där han spöar skiten ur navy seals, delta force, FBI-agenter, secret service, diverse kräk och mördar ett okänt antal människor, en del som förtjänar det och andra som bara gör sitt jobb. Det finns ingen logik här och storyn är så dum att man nästan baxnar. Det är väl trevligt att man tar upp problemet med dessa bedragare som har som yrke att blåsa pensionärer men det här känns som att man trivialiserar det hela och gör det dumt. Filmen är dock rätt actionfull så bryr man sig inte om innehållet så är det mycket och ganska bra action. 5/10

Medhåll!
Det här var fan inte bra och då gillar jag ändå Statham...

Permalänk
Medlem

Lift
4/10
Netflix

Kevin Harts senaste på Netflix, bolaget måste verkligen älska honom och kastar mer än gärna pengar över honom.

Denna gång gör han en "seriös" huvudkaraktär som är en "mästertjuv" med sitt "team", tänk lite Oceans filmerna där någon form av jättesvår "heist" skall utföras som huvudstory. Självklart är dessa tjuvar "good guys" och kontentan är att det är okey att "bryta mot reglerna". Verkar även ha haft en ganska stor budget då allt runt om ser bra ut.... men fallerar på att den är så sinnessjukt tråkigt skriven och utförd, inget känns exalterande eller spännande och mest som en grådassig variant av "riktiga heist movies".

Dåligt skriven, dålig pacing och karaktärer som mestadels är "grå" och intetsägande... Tror inte det fanns en enda ny idé utan mer kändes som ett manus skrivet av en AI som man matat med Oceans filmerna med ett par andra... fast en AI hade nog kanske kunnat skriva ett bättre manus trots allt...

Kom på mig själv att slösurfa på mobiltelefonen flera gånger under filmens 1 timme och 40ish minuter.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

A Private War från 2018. Är svag för filmer som handlar om journalister (vilken överraskning) så jag blev fort indragen i handlingen, särskilt när det är grundat på verkliga händelser. Väldigt tuff film att ta sig igenom, då den är väldigt grafisk. Men annars var skådespelet och budskapen riktigt slagkraftiga.

4 av 5

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Titan A.E (2000)

Helt ok film med bra animation. Liksom många sci-fi animationer från den tiden har denna ganska högt tempo och en handling som hade gynnats av lite mer tid. Röstskådespelet var sådär, men det var inte allt för mycket av ett problem när filmen fortfarande har hyfsat bra action-scener. Tror att om jag såg filmen som liten först hade jag tyckt om den mycket mer pga nostalgi.

3 av 5

Permalänk
Medlem

The Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes
6/10

En väldigt "mixed bag" för att uttrycka sig milt, den kan vara ganska bra till att gå till ganska dålig... så jag gör det lätt för mig.

Positivt:
* Inget känns stressat men tempot känns aldrig riktigt tråkigt trots att den är 2 timmar och 47 minuter lång.
* Man får följa en huvudkaraktär vars främsta drag är att vara en ren Narcissist och egocentrerad där kärlek mer verkar betyda "äga".
* Tom Blyth gör denna huvudkaraktär grymt bra och är filmens behållning.
* Peter Dinklage - oerhört bra skådespelare, speciellt för roller som dessa.
* Miljön som visas som skitig och i vissa scener ger kraftiga Nazi-tyskland vibbar.

Negativt:
* Rachel Zegler... gör en otroligt dålig insats och framstår som en usel skådespelerska då jag tyvärr inte kan påminna mig om att ha sett henne i något ledande innan... inte där hon gjort något intryck iaf. Men sjunga kan hon.
* Känns ibland som en Disney musikal.

Filmen är indelad i 3 akter och en av dem ger mer känslan av "tysk nazisoldat träffar 'förbjuden' kvinna och tror sig ha förälskat sig i henne (när det mer handlar om ägande)... och krydda lite med franska motståndsrörelsen. Dvs story-mässigt svajar den lite till och från... men på det hela taget får den ändå "godkänt" i slutändan. Vilket jag anser är just Tom Blyth och att de berättar historien från hans perspektiv som lyckas knuffa den över från "meh/5" till en 6:a. Hade det inte varit för Rachel Zegler som den andra huvudkaraktären hade det snarare gått från en 6:a till en 7:a.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Without name - En kille åker till en skog. Skogen är skum. Till sluter dricker han en soppa med flugsvamp och blir knäpp. The end. Här känner jag att man nog missade lite faktiskt. Filmens huvud-idé är rätt bra men man gå liksom aldrig vidare med den i slutet utan det hela blir lite snöpet. Det är lite som den filmen The empty man som var likadan. Suverän idé, skum som fan, bra början men sen ingenting utom att här är det ingenting, ingenting, lite, ingenting istället. 5/10

Liftaren - En klassisk skräckis med Rutger Hauer som iskall mördare. Denna filmen har en riktigt bra pacing där man nästan direkt kastas in i handlingen och sen bara ökar den utav helvete ända till slutet. Man tror att det är lite lugnt då och då men Nej, det är det inte. Helt otroligt bra. 9/10

First Blood - Den första och bästa av Rambo filmerna. Rambo blir plågad av poliser(det är standard i USA) så han kickar ass så det bara sjunger om det. Välgjord och spännande och filmen har även ett budskap. Budksapet är: "Om du har en M60 så kan du göra vad du vill 'MURICA!" 9/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Master and Commander: The Far side of the world - 2003
Russel Crow spelar kaptenen ombord på HMS Surprise som i början av 1800-talet seglar runt Sydamerika i jakten på ett franskt fartyg.
Bra film rakt igenom med intressant, spännande o välskrivet manus, bra skådespelarinsatser, trevlig musik, snyggt visuellt (med få spår av tydlig CG) bra flyt i pacingen o där det mesta dessutom ska vara väldigt verklighetstroget enligt historiker.

8 kanonkulor av 10 möjliga.

Permalänk
Medlem

Land of bad Okej action riktad mot alla CoD spelare. För detta är PRECIS som CoD. Bra action, kass story. Jag tyckte dock att den hjärndöda actionen räckte ganska långt så har man inte så höga krav så är denna välgjord med bra effekter. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Master and Commander: The Far side of the world - 2003
Russel Crow spelar kaptenen ombord på HMS Surprise som i början av 1800-talet seglar runt Sydamerika i jakten på ett franskt fartyg.
Bra film rakt igenom med intressant, spännande o välskrivet manus, bra skådespelarinsatser, trevlig musik, snyggt visuellt (med få spår av tydlig CG) bra flyt i pacingen o där det mesta dessutom ska vara väldigt verklighetstroget enligt historiker.

8 kanonkulor av 10 möjliga.

Den är en film jag skulle vilja äga på UHD, visuellt är den magisk

The Marvels: 2/10
Nu känns det som luften gått ur Marvel, trista skådespelare, manuset skrivet av en praktikant.
Nä, något har stökat till det med Marvel på sistone, film efter film blir bara värre och värre!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Den är en film jag skulle vilja äga på UHD, visuellt är den magisk

Ja riktigt fin! Hade också önskat mig en UHD-utgåva av den, men fick nöja mig med 1080p.
Men faktiskt så ska DVD-utgåvan ha bättre ljud än nyare utgåvorna. Kanonerna är inspelade från riktiga kanoner o har sub-bas utav dess like! Tillomed under 20hz där basen känns i kroppen istället för hörs, krävs dock en rätt extrem anläggning för att spela upp det. Finns väl risk dock att man klipper sämre högtalare istället, så för blålaser-utgåvan högpassfiltrerade man bort den djupaste basen. För mig med högtalare som bara presterar ner till 30hz så lät det dock ändå väldigt trevligt när det pangades

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Master and Commander: The Far side of the world - 2003
Russel Crow spelar kaptenen ombord på HMS Surprise som i början av 1800-talet seglar runt Sydamerika i jakten på ett franskt fartyg.
Bra film rakt igenom med intressant, spännande o välskrivet manus, bra skådespelarinsatser, trevlig musik, snyggt visuellt (med få spår av tydlig CG) bra flyt i pacingen o där det mesta dessutom ska vara väldigt verklighetstroget enligt historiker.

8 kanonkulor av 10 möjliga.

Det är en av Russel Crowes mest underskattade roller tycker jag.
Kanon film 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Blade runner - En otroligt välgjord film som i princip skapar en hel värld, trovärdig och riktig. Den kompletterar med en riktigt bra story med tänkvärt innehåll. Även rent filmiskt är den mycket välgjord där karaktärerna beter sig verkligt och de actionscener som finns är trovärdiga. 10/10

Blade runner-Blackout 2022 - En kort anime som beskriver handlingen mellan blade runner och 2049. Välgjord men handlingsmässigt lite tunn. 7/10

2033: Nexus dawn - Kortfilm som i princip endast innehåller en scen, där Wallace har ett möte med några personer om Nexus replikanternas framtid. 7/10

2048:Nowhere to run - Kortfilm om Sappers händelser som leder in i 2049. 7/10

Blade runner 2049 - Även denna otroligt välgjord och med tänkvärd handling, väl underbyggda karaktärer med mera. Stämningen i denna är om möjligt tillochmed bättre än i originalet. Den tappar lite på slutet dock. 9/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.