"Bästa Datorpaketen 5-10k! Uppdateras 1-2 gånger i månaden!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Kan nog vara värt att vänta då
Pris/prestanda borde ju bli bättre på dom också efter ett tag.

Jo, du kan ju kolla runt på tester och se om det finns några med hög prestanda till vettigt pris (inom din budget).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jo, du kan ju kolla runt på tester och se om det finns några med hög prestanda till vettigt pris (inom din budget).

Skall definitivt kolla runt efter det och hoppas det kommer något med tiden.

Hittade något om en Samsung x941 i veckan men den är oem och grymt svår att få tag på tydligen

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Länka gärna speldatorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikeyland:

Länka gärna speldatorer

http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2173948&view=m och http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2632437&view=m något att titta på i alla fall. Återkom gärna med frågor.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Hjälp med uppgradering alternativt ny rigg?

Hej på er alla kära gurus!
fick hjälp förra gången jag beställde min rigg från alla på detta fantastiska forumet och har varit sjuuukt nöjd!

Problemet är att jag misstänker att mitt grafikkort är på sista versen då allt hänger sig när man startar ett spel liknande LoL - HS - HOTS samtidigt som man pysslar med annat. Har provat installera om det samt bytat flertalet drivrutiner etc. Även installerat om WIN7 Ultimate 64-bits

Mitt problem är att jag har slutat spela krävande spel utan nu när man blivit far kör man mer spel LoL - HS - HOTS . Streamar film via datorn och har den som mediecenter eller vad man kallar det för till min Boxee Box och AppleTV.

Skall jag uppgradera befintlig rigg? Klarar sig processorn fortfarande? Mer RAM är ett måste?. SSD likaså max 128GB räcker 64GB? skall bara ha WIN7 på denna samt program liksom 2-3 Spel.

Grafikkortet är som sagt inget nödvändigt för dom fetaste och mest krävande spelen. Skall jag byta plattform med ett integrerat kort?

Ju mindre det kostar är ju alltid en fördel men pengar är inte allt då kvalitet kostar ibland

Vad rekommenderar ni?

Här är länken till vad jag köpt och varit sjukt nöjd med. Om man bortser från ljudnivån från grafikkortet.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
AMD Phenom II X4 955 Black Edition 3,2GHz Socket AM3 Box Processorer
Cooler Master Centurion 590 (Svart) Chassin
Corsair TX650 650W Nätaggregat CMPSU-650TXEU - 650 W
Gigabyte GA-MA770T-UD3P Moderkort
OCZ Platinum XTC DDR3 PC12800/1600MHz CL7 2x2GB DDR3-minnen
Thermalright HR-01 PLUS120mm/775/AM2/AM2+ 1
Radeon HD 4850 X2 - 2 Gb GDDR3 - PCI-Express 2.0 "Kass"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palon:

Hej på er alla kära gurus!
fick hjälp förra gången jag beställde min rigg från alla på detta fantastiska forumet och har varit sjuuukt nöjd!

Problemet är att jag misstänker att mitt grafikkort är på sista versen då allt hänger sig när man startar ett spel liknande LoL - HS - HOTS samtidigt som man pysslar med annat. Har provat installera om det samt bytat flertalet drivrutiner etc. Även installerat om WIN7 Ultimate 64-bits

Mitt problem är att jag har slutat spela krävande spel utan nu när man blivit far kör man mer spel LoL - HS - HOTS . Streamar film via datorn och har den som mediecenter eller vad man kallar det för till min Boxee Box och AppleTV.

Skall jag uppgradera befintlig rigg? Klarar sig processorn fortfarande? Mer RAM är ett måste?. SSD likaså max 128GB räcker 64GB? skall bara ha WIN7 på denna samt program liksom 2-3 Spel.

Grafikkortet är som sagt inget nödvändigt för dom fetaste och mest krävande spelen. Skall jag byta plattform med ett integrerat kort?

Ju mindre det kostar är ju alltid en fördel men pengar är inte allt då kvalitet kostar ibland

Vad rekommenderar ni?

Här är länken till vad jag köpt och varit sjukt nöjd med. Om man bortser från ljudnivån från grafikkortet.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
AMD Phenom II X4 955 Black Edition 3,2GHz Socket AM3 Box Processorer
Cooler Master Centurion 590 (Svart) Chassin
Corsair TX650 650W Nätaggregat CMPSU-650TXEU - 650 W
Gigabyte GA-MA770T-UD3P Moderkort
OCZ Platinum XTC DDR3 PC12800/1600MHz CL7 2x2GB DDR3-minnen
Thermalright HR-01 PLUS120mm/775/AM2/AM2+ 1
Radeon HD 4850 X2 - 2 Gb GDDR3 - PCI-Express 2.0 "Kass"

Tja, skulle funka med ett 280x t.ex. Har du provat annan gpu?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Nope ej provat det då det saknas GPU som passar.. Har nog ett eller två Voodoo 3 kort för nostalgi
Om jag vill införskaffa mig mer RAM skall jag köpa helt nya eller skall jag fylla på mina äldre? Vet ej vilka som passar
Klarar min CPU några år till?
SSD rekommenderas?
Nätaggregatet håller än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palon:

Nope ej provat det då det saknas GPU som passar.. Har nog ett eller två Voodoo 3 kort för nostalgi
Om jag vill införskaffa mig mer RAM skall jag köpa helt nya eller skall jag fylla på mina äldre? Vet ej vilka som passar
Klarar min CPU några år till?
SSD rekommenderas?
Nätaggregatet håller än?

Funkar med valfria RAM minnen av typen DDR3. Du kan ju välja lägga till två nya eller byta. Men 4Gb räcker långt (skulle bara fyllt på med lite till).

Nätagg är av rätt bra kvalité.

SSD typ MX100 eller 850evo, rekommenderar 250Gb minst.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar