Permalänk

Lyckades äntligen fixa en skiva som jag varit ute efter i flera år:

Sedan så vart det lite:

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Samsung LE-40B550. Var i valet eller kvalet om denna eller en Sony W5500 men då Samsungen för tillfället var 3000 kr billigare via en kampanj på Dustin slog jag till. Bra att ha nu när man flyttar hemifrån.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
http://www.dators.bit2u.lv/cache/product_images/big/20090826/...

Samsung LE-40B550. Var i valet eller kvalet om denna eller en Sony W5500 men då Samsungen för tillfället var 3000 kr billigare via en kampanj på Dustin slog jag till. Bra att ha nu när man flyttar hemifrån.

Enda nackdelen med Samsung nuförtiden, är deras "Redline/red rose" design. Tycker deras design har blivit så extremt fula när det plötsligt kommer in en böjd transparent plast med röd fade på TV'n.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Enda nackdelen med Samsung nuförtiden, är deras "Redline/red rose" design. Tycker deras design har blivit så extremt fula när det plötsligt kommer in en böjd transparent plast med röd fade på TV'n.

Det ska faktiskt bli spännande att se. Vet inte om den har denna röda linje då flertalet sidor även har en bild på tvn utan denna linje medan andra har denna bild. Får helt enkelt bli en överaskning när den kommer hem.

Men jag håller med, den röda linjen passar inte riktigt in tycker jag. men det kan man leva med då man fick den för ett så pass schysst pris som 6800kr.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Det ska faktiskt bli spännande att se. Vet inte om den har denna röda linje då flertalet sidor även har en bild på tvn utan denna linje medan andra har denna bild. Får helt enkelt bli en överaskning när den kommer hem.

Men jag håller med, den röda linjen passar inte riktigt in tycker jag. men det kan man leva med då man fick den för ett så pass schysst pris som 6800kr.

http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/...(116690,3113) 6737:- hela 2 tum större
Den har vi riktigt bra TV helt jämförbar med deras dyrare modeller för ca 10 000:- bra diskret design sjukt bra bild efter att trixat lite och andas kvalite förutom fjärrkontrollen som verkligen måste riktas mot TV:ens mottagare och känns halv billig
P.S Ska står stanby: 0,1W och on watt: 100-140 Watt

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sinned89
http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/...(116690,3113) 6737:- hela 2 tum större
Den har vi riktigt bra TV helt jämförbar med deras dyrare modeller för ca 10 000:- bra diskret design sjukt bra bild efter att trixat lite och andas kvalite förutom fjärrkontrollen som verkligen måste riktas mot TV:ens mottagare och känns halv billig
P.S Ska står stanby: 0,5W och on watt: 100-140 Watt

Jo visst, men den faller bort direkt då varenda test jag läst så lider den av svår ghosting i spel, vilket inte e så bra.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Jo visst, men den faller bort direkt då varenda test jag läst så lider den av svår ghosting i spel, vilket inte e så bra.

Jasså spelat COD 4-5-6 med TV:en samt X antal andra X-box 360 spel och tycker det funkar helt utmärkt inte märkt Ghosting något alls. Tyckte bilden inte var så bra inställd efter kört deras Guide (det första man får göra) fick gå in i menyn senare och ändrade så det blev superb, annars har jag inget att klaga på vad gäller bildkvalitén eller priset. Kompisens Sony 32 tum var däremot ett stolpskott vad gäller bild, dåliga inställningsmöjligheter satt i 10 minuter och fick fram en okej bild med lite ghosting kostade dock "bara" 4500:- mot våran som kostade 6400:- på samma rea.

Det som skiljer LCD i samma prisklass tycker jag är inställningsmöjligheter, strömförbrukning och kvalitet/design utan bra inställningsmöjligheter kan man inte få den bilden man vill ha (precis som allt annat har folk olika smak och vissa skiter fullständigt hur det ser ut bara det står 1080P på kartongen).

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem

Jeep cherokee Limited 1990

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
Jeep cherokee Limited 1990

Jaha, skaffa bild då din late fan

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Relik 📜

Risig bild..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Risig bild..

http://pici.se/pictures/QarcvpXVy.jpg

Hmm men den går väl inte ens köpa till sverige? eller?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Nexus one.. Tssk tssk.
Gillar inte OS'et ärligt talat, tycker telefonen är väldigt överskattad, speciellt snygg är den inte heller Själv väntar man på HTC HD3 i november (hopefully)

ONTOPIC: Bild från google men ni fattar nog

Samt en E5300 och ett XFX 4550 1GB

Alla till morsans dator som havererade förra veckan. håller på installera döfräscht win7 på den, sen äre bara att hoppas man kan övertala tanta om att använda Opera Beta 10.50

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Hmm men den går väl inte ens köpa till sverige? eller?

Nej, inte i sverige men i andra länder. Går att beställa från USA.
http://www.omteknik.se/sa-bestaller-du-en-google-nexus-one-ti...

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Hmm men den går väl inte ens köpa till sverige? eller?

Nej, men till USA och UK.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
Nexus one.. Tssk tssk.
Gillar inte OS'et ärligt talat, tycker telefonen är väldigt överskattad, speciellt snygg är den inte heller Själv väntar man på HTC HD3 i november (hopefully)

Smaken är som baken och tur är väl det! WinMo och jag har haft många duster genom åren och är inte längre goda vänner.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Nej, inte i sverige men i andra länder. Går att beställa från USA.
http://www.omteknik.se/sa-bestaller-du-en-google-nexus-one-ti...

Jag körde genom Borderlinx UK. Ingen svensk moms, finns dock stor risk att det blir brittisk framöver.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Brittisk moms känns helt ok om man jämför med den svenska.

Permalänk

och Pokemon 7, men något j*vligt wierd gör så att bilden inte kan visas.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xeon404
Du ska se mitt labb...

det gör jag gärna

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adde_2000
det gör jag gärna

Kommer ta och lägga upp ett galleri så fort jag har ordentlig plats för de nya sakerna i nya lägenheten.

Nu åter ontopic..

Två stycken 3550, utmärkt med lite L3-saker. Jag har inte fått hem dom än, så det får bli produktbild.

Permalänk

Orkade inte med snön längre så det blev två veckor i Vietnam med sambon. Drar om 9 dagar - very naaaajs

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Soffbord Trend från chilli, flyttar till ny lägenhet nästa helg så massor av nya saker att köpa, nästa inköp blir en soffa förhoppningsvis.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xeon404
Kommer ta och lägga upp ett galleri så fort jag har ordentlig plats för de nya sakerna i nya lägenheten.

Nu åter ontopic..

Två stycken 3550, utmärkt med lite L3-saker. Jag har inte fått hem dom än, så det får bli produktbild.

http://www.shopricom.com/items/www.shopricom.com/photos/Image...

Nu är jag avis.
Har en 3548XL-EN här hemma som är oh så rolig att leka med men lite nyare prylar vore så galet kul

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xeon404
Kommer ta och lägga upp ett galleri så fort jag har ordentlig plats för de nya sakerna i nya lägenheten.

Mycket tjat, liten verkstad och den sämsta jävla anledningen jag hört någonsin, vafan är du för random snubbe?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

Tog och importerade lite kläder från det bästa klädmärket, All Saints. Totalt skulle det kostat 2400:- men fick allt för 1400
http://allsaints.com/
Finns fynd: http://www.allsaints.com/vintage/

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem

Idag var det viktigaste öl-släppet detta år, vilket jag höll på att missa! Hann till systemet med 30 min till godo och fick tag i vad jag ville ha.

Denna öl är som flytande guld, finns ingen bättre. Plockade på mig 12 flaskor á 69kr st.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Idag var det viktigaste öl-släppet detta år, vilket jag höll på att missa! Hann till systemet med 30 min till godo och fick tag i vad jag ville ha.

http://img42.imageshack.us/img42/2697/dsc0749t.jpg

Denna öl är som flytande guld, finns ingen bättre. Plockade på mig 12 flaskor á 69kr st.

Är det någon specialare som bara finns under begränsad tid eller? Jag drack några Sierra Nevada i Kalifornien i höstas och de var ju riktigt trevliga. Har köpt en hel del av den gröna på Systemet efter det.

Edit: äh, den verkar ju inte finnas i närheten.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastforward
Är det någon specialare som bara finns under begränsad tid eller? Jag drack några Sierra Nevada i Kalifornien i höstas och de var ju riktigt trevliga. Har köpt en hel del av den gröna på Systemet efter det.

Edit: äh, den verkar ju inte finnas i närheten.

Ja precis, det är ett specialsläpp som släpps i 300 flaskor och kommer till 3 butiker: Stockholm, Malmö och Göteborg. Dock kan du beställa dem till ditt närmaste bolag om det finns några kvar imorgon, denna öl går åt som smör tyvärr. Släpps bara 2 ggr om året.

Kan även tillägga att det är 750ml. Det hade varit lite av en smärtgräns om den bara var 500ml, men det finns inte någon bättre öl, den får AA++ på de flesta "öl-sidor" på nätet.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Lite nya filmer samt en skön samlingsbox med Grand Slam

Förutom det - En Dell 2410 monitor. Köptes på Dustins lagerrensning för 1690:-, ingen bild på den dock.

Permalänk

Passade på på Junkyards rea och köpte mig ett par nya chinos.

Har dem redan fast i svart och är sjukt nöjd med dem så beställde ett par i färgen Khaki med!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
Förutom det - En Dell 2410 monitor. Köptes på Dustins lagerrensning för 1690:-, ingen bild på den dock.

Det var ju tråkigt, se till att reklamera.

Köpte mig en 90-meny nyss... Den åt jag upp innan kameran hade en chans.

Permalänk
Proffsmoddare

Beställde ett par t-shirts

The mighty Stig

Om man nu är spelnerd varför dölja det

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR