Nvidias drivrutiner ger grå bild på filmer.

Permalänk
Medlem

Nvidias drivrutiner ger grå bild på filmer.

Tyckte att det var dags för att uppdatera mina grafikkortsdrirutiner då jag inte spelat något på bra länge så har det inte blivit av.

Saken är den att så fort jag startar en film så blir bilden grådassig, alltså man ser ju filmen men bilden blir alldeles för grå.

Det jobbiga i det hela är att direkt när jag går in i "Color Correction" så rättas det till. Alltså jag ändrar ingenting utan jag bara öppnar den menyn.

Men nästa gång en film startas så är det likadant och då får man göra samma sak igen.
Någon som vet vad som kan vara fel?

Kör nu med 163.44_forceware_winxp_32bit_english_beta.exe, för nån vecka sen så testade jag med att uppdatera då med en icke beta men då fick jag ännu jobbigare problem med filmvisning så jag gick tiullbaka till de gamla igen.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk

Jag har installerat 163.71_forceware_winxp_32bit_english_whql.exe nu och det ger samma problem för mig. Jävla störande att man ska behöva gå in i color correction vartenda gång man ska se ett klipp.

Någon som har någon lösning till det här?