Permalänk
Medlem

Hörde min röst på en videoinspelning en gång. Blev helt förvånad hur mörk röst jag har. Tycker det låter jättekonstigt, inte alls som när jag pratar högt med mig själv.

Permalänk

Skulle vilja ha mer grov manlig röst helt klart. Testosteron ftw.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Jag avskyr att höra min egna röst spelas upp.
Låter som en smått upphetsad kamel eller något i den stilen.

Dessvärre älskar jag att spela och sjunga och jag gör det också. Så jag hoppas mina kompisar jag delar lägenheten med inte hör mig så som jag gör det.

Fast mamma säger faktiskt att jag sjunger jättefint:D

Visa signatur

C2D e6750 | Gigabyte GA-P35-DS3 | Antec p182 | Corsair XMS2 2GB | Albatron GeForce 8800GTS 320MB | Corsair 520W

Permalänk
Medlem

Man har ju varit med på TV några gånger, och då har man velat sätta ett skott i pannan på sig själv eftersom man inte vet att man gör vissa ansiktsuttryck, låter som en jävla aaaah skitkorv, ser allmänt jävla störd ut m.m.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Usch jag hatar min röst otroligt mycket. Ingen aning om hur andra tycker den är. Ganska mörk röst har jag men rätt livlös även om det går att ändra på? Vet inte riktigt hur man ska beskriva den, men jag avskyr den verkligen.
Skulle kunna tänka mig att operera om i halsen...

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk

Min röst är hyfsat ljus och tydlig i mitt huvud men på inspelning så är den skitmörk, hes och sluddrig.

Flickvännen gillar den skarpt men jag gillar den inte speciellt mycket.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

Jag hatar min röst skarpt!

Permalänk
Medlem

Alltid när jag hör min röst på inspelning låter den mörk och så låter det som om jag mumlar då jag ofta pratar rätt fort. Rösten låter också ofta frånvarande eller vad man ska säja, pratar lågt, det kan vara svårt att höra vad jag säjer och det är inte bara på inspelningar.

Visa signatur

This time, like all times, is a very good one, if we know what to do with it.
If you don't go after what you want, you'll never have it. If you don't ask, the answer is always no. If you don't step forward, you're always in the same place

Permalänk
Medlem

Mörkt och otydlig...lite som om jag sitter i en plåttunna å mummlar.
Låter som att jag är drogpåverkad, hatar det.
Men när jag sjunger har jag en klar röst, tonsäker och relativt ljus.
Då gillar jag min stämma skarpt.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

Njae, det kan jag väl inte säga. Inte så att jag hatar den, men jag gillar den inte heller. =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mortres
Jag avskyr att höra min egna röst spelas upp.
Låter som en smått upphetsad kamel eller något i den stilen.

Dessvärre älskar jag att spela och sjunga och jag gör det också. Så jag hoppas mina kompisar jag delar lägenheten med inte hör mig så som jag gör det.

Fast mamma säger faktiskt att jag sjunger jättefint:D

Sök till Idol så får du ett uppriktigt och troligtvis nervärderande svar
Personligen går det perioder, ibland har jag älskat min röst men senast jag hörde den, för typ 1,5 år sen pratade jag som en fjortis och lät inte alls så manligt som jag hör mig själv, så jag har inte vågat spela in mig själv sen dess Kan tillägga att jag då var typ 20-21 år och är alltså kille

Permalänk
Medlem

Hahaha jag tycker den låter konstigt, förstår inte hur folk kan stå ut med att höra mig prata :<

Permalänk
Medlem

Nej jag gillar inte min röst, hör jag den på en inspelning så tycker jag att jag låter som en anka.

Permalänk
Medlem

Tycker att jag har en jävligt skum röst. Men titta på mig själv på film eller kort har jag inga problem med. Rösten är nog värst på mig.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

tja, när jag var liten så hade jag rätt ljus röst tyckte inte om den när jag hörde den, men nu har jag mycket mörkare röst och vet inte riktigt vad jag ska tycka. det är alltid lite konstigt att höra sin egen röst. jag tror min röst börjar likna min pappas då den var lite mörk/grov men ändå lite ljus på nåt sätt. Men det varierar (automatiskt på nåt sätt) väldigt mycket på vem jag pratar med, hur jag känner mig eller tid på dygnet iofs. jag kan, precis som pappa, både få en stark och mörk röst när jag är arg och en rätt ljus röst.

vänta nu, jag vet en tjej som tyckte min röst var fin. iofs så hörde hon det genom mikrofon på msn. jag bara råkade passera förbi när min lillasyster satt och chattade. ingen jag kände egentligen. det är iaf lite smickrande att höra sånt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Nej jag gillar inte min röst, hör jag den på en inspelning så tycker jag att jag låter som en anka.

har lite samma problem där altså att den låter lite "ankig" på nått sätt.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Vid tal tycker jag varken om eller ogillar min röst, däremot önskar jag att den inte hade låtit så fruktansvärt dålig vid sång

Har för övrigt mörk röst, något rosslig tror jag :S.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänk om man var stum.

Permalänk
Medlem

Gillar min röst. Testade att spela in den nyss för att jag glömde bort hur jag lät

Visa signatur

-\n-

Permalänk

Alltid fårr höra att man har en radioröst, dvs en röst hörs. Är man en 5-7 gubbar så är man den enda som hörs i sorlet..

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk

Jag låter som en white thrash-gotlänning (äh, vafan, alla gotlänningar under 30 år som pratar låter billiga) vid inspelningar, varvid jag verkligen hatar sådant.
Det låter dessutom rejält sluddrigt. Min vardagsengelska är halvt omöjlig att förstå någonting av (ännu sluddrigare), men när jag skärper till mig är den helt plötsligt utmärkt. Mycket störande.

Min sångröst är ännu värre - jag vet allvarligt talat inte hur man sjunger. Jag kan bara prata olika fort, eller dra ut på någon stavelse. Jag låter helt jävla död och omotiverad när jag sjunger, därmed sjunger jag aldrig någonsin.

Jag har dock inga problem med min röst när den inte är inspelad. Jag uppskattar det faktum att jag kan prata snabbt i en diskussion, jag hatar verkligen människor som pratar långsamt. Det enda problemet är att de ofta använder enklare ord som berättar mer, medans jag specifierar saker mycket mer, vilket vanligtvis gör att det tar längre tid för mig att komma fram till något. Ungefär som det här inlägget, som är fem gånger längre än de flesta inlägg här, utan att jag fått ut sådär jättemycket mer.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Älskar min röst haha. Raggade (nästan ) upp en polare till min polare en gång över telefon bara för att hon tyckte jag lät så "jävla sexig" . Hade alltså aldrig träffat henne förut.

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk

Jag har många gånger fått höra, du låter som om du har tagit droger. Pratar väldigt mörkt, sjunger desto mörkare (ofta falskt), men vad kan man göra åt det?

Låter ju ganska roligt när man får höra sig själv.