Permalänk
Medlem

Switch + router ?

Hej

Nu är det så att jag har ett problem,.
Dator 1 som jag sitter på nu är direkt anslutet till ADSL modemet (ett Zyxel prestige 600 series). Jag delar ut nätet på dator 1 och kopplar den till en switch. Där ifrån kopplar jag mina andra datorer. Jag har gjort så här i flera år och gillar att ha en dator som måste vara på hela tiden och kan basa över nätet. Och nu kommer mitt problem. Jag köpte mig ett Xbox 360 elite. Jag testade att plugga in den i switchen, men liven (nätet) fungerade inte på den. Jag googlade lite och det verka som det inte alls går att koppla xboxen till en switch. Man behövde en router istället. Så jag köpte mig en Netgear router. Men, dator 1 som jag sitter på, vill inte köra den via någon router (kör med mjukvare brandvägg), utan vill köra den som jag alltid gjort.
Kan man inte koppla ihop switchen/routern/modemet på något sätt så att endast Xboxen är kopplat till routern och nätet fungerar på båda komponenterna?

Ni undra säkert varför jag vill göra det så krånglig?. Men så är de bara. Vill se om det kan fungera på något vis.

Så alla sweclockare. Kan man kan få ihop det ?

Wrole\\