Winamp v. 5.5 släppt

Permalänk
Hedersmedlem

Winamp v. 5.5 släppt

Ingen verkar ha skapat en tråd om detta, så jag tipsar här om att Winamp v. 5.5 är släppt med många nyheter. Mest noterbart är kanske "Bento SingleUI Skin"

http://www.winamp.com/player

Citat:

What's New in Winamp 5.5?

A Completely Redesigned Interface, including Album Art
Multiple device support, including iPods
Access and Share Your Music and Videos with Winamp Remote
Play and Playlist the Best Music on the Web with Media Monitor
Get Artist & Concert News, Videos & more with Smart Search
Enjoy Dynamic Song Recommendations
Experience MP3 Surround Sound Support
Access to Thousands of Online Radio Stations, Videos and More!
50 FREE MP3 Music Downloads compliments of eMusic's 2-week Trial
Auto-Tagger provides automatic updates to file information
Control Winamp From Your Browser with the Winamp Toolbar

Permalänk
Inaktiv

tufft
då man är winamp fanboy så suger jag ner det snabbast möjligt!

EDIT: åh najs! Nu kan man ju använda det som en funktionell videospelare!

Matchar mitt skin bra osså

Permalänk

någon som har fått problem med nya winamp och windows vista ultimate? Datorn låser sig varje gång jag startar winamp. Har testad med olika installationer och även testat att inte installera winamp remote och dom grejerna. tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Börjar likna lite foobar med Ui osv?

Permalänk

står inget om det stödjer 64 bit ,står bara att det stödjer vista men dock har det ett par kända fel till det os. men är det 32, eller 64 de menar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zipzipzip
står inget om det stödjer 64 bit ,står bara att det stödjer vista men dock har det ett par kända fel till det os. men är det 32, eller 64 de menar?

Winamp har fungerat bra i både 32- och 64-bitars Windows Vista för mig.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zourc3
Börjar likna lite foobar med Ui osv?

Jo, men Bento är bara ett skin bland många andra...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zipzipzip
står inget om det stödjer 64 bit ,står bara att det stödjer vista men dock har det ett par kända fel till det os. men är det 32, eller 64 de menar?

Inga problem här heller med skarpa versionen under Vista x64.

Permalänk

Allt utom Bento funkar för mig, när jag väljer det får jag typ "Interface Runtime Error"

Visa signatur

JakoBP

Permalänk

Jag kör Vista Ultimate x64 och kan inte få det att fungera... Ingen som vet vad det kan vara för fel?

När jag installerar får jag inte upp nån registreringsruta. Varför? Beror det på att jag har haft ett annat winamp installerat med en annan registrering?

Permalänk
Medlem

Funkar klockrent hos mig på alla håll o kanter och 300k filer i playlist

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elektrikern
Jag kör Vista Ultimate x64 och kan inte få det att fungera... Ingen som vet vad det kan vara för fel?

När jag installerar får jag inte upp nån registreringsruta. Varför? Beror det på att jag har haft ett annat winamp installerat med en annan registrering?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av buieghface
Allt utom Bento funkar för mig, när jag väljer det får jag typ "Interface Runtime Error"

Gör rena installationer -> http://forums.winamp.com/showthread.php?s=&threadid=161361#cl...

Permalänk
Medlem

Hmm har testat att streama lite men kan inte få det att funka. Visst kan jag försöka streama från min egen dator på min egen dator eller tänker jag fel?

Den försöker iaf men den säger att min firewall kanske hindrar den. Men remote orb programmet finns redan på min acceptlist. Kör Windows egna firewall + Vista Ultimate.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Tack för varningen

Permalänk
Avstängd

The skin you are trying to load is using a format that is too recent. Are you sure you want to load this skin? (It might crash!)

Detta felmeddelande får ja upp när ja försöker ladda skinnet Bento. Trycker ja på "ja" knappen så crashar hela Winamp. Ja har gjort en ren installation och detta har ja upprepat nu några gånger. Kan inte hitta något om detta fel på Winamps forum. Någon som vet hur man löser detta?

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Bloatamp har blivit lite överdrivet segt sedan 3-serien. Jag förstår inte varför de avvek från grundkonceptet: En supersnabb spelare med bra stöd för skins och ljudformat.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Inaktiv

Jag håller med fisken... snabbt o lätt ska det va...

Permalänk
Medlem

jag gjorde inte en ren installation på min 5.3 och det fungerar kalas. Hade lite prob innan med att Winamp inte kunde vara avstängt ett tag och sen börja spela, man var då tvugen att start om programmet för att det skulle fungera (Vista x64). 5.5 löste det problemet så jag är nöjd

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Snusfri

Kör 5.5an på min Vista Ultimate 64bits installation, funkar prima.
Kör dock inte med bentoskinet som var ruggigt fult enligt mig.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Har ett litet problem som någon kanske kan lösa:

Om jag startar Winamp Agent, och sedan startar Winamp nästa gång jag startat om datorn, så är WInamp Agent urbockat i WInamp-inställningarna. Som att Winamp inte kommer ihåg att Winamp Agent ska vara aktivt. Visst kan jag hålla på att sätta på den varje gång jag startar datorn men det ska ju inte behövas, så jag undrar vad som kan vara problemet...

Har även haft problemet med Winamp 5.1x etc (releaserna innan 5.5).

Har även haft lite problem tidigare med att Winamp Agent inte ens gick att starta (började när jag uppgraderade från 5.1x till 5.1x eller en liknande liten uppgradering).

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trance_Allstar
Om jag startar Winamp Agent, och sedan startar Winamp nästa gång jag startat om datorn, så är WInamp Agent urbockat i WInamp-inställningarna. Som att Winamp inte kommer ihåg att Winamp Agent ska vara aktivt. Visst kan jag hålla på att sätta på den varje gång jag startar datorn men det ska ju inte behövas, så jag undrar vad som kan vara problemet...

Kör du Vista i någon form? Jag hade liknande problem fast med shell extension-inställningarna i Winamp tills jag kom tänka på att det är ju registerändringar som de inställningarna gör. Så efter att jag startat winamp med adminrättigheter så kunde jag spara inställningarna.

Kanske inte riktigt uppenbart för slutanvändaren vad som orsakar dessa problem men borde man inte kunna bygga runt dessa problem på något vis (dvs lägga in en koll i winamp ifall det körs med adminrättigheter och i sådana fall varna användaren om att vissa inställningar inte går att göra?)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av firechild
Kör du Vista i någon form? Jag hade liknande problem fast med shell extension-inställningarna i Winamp tills jag kom tänka på att det är ju registerändringar som de inställningarna gör. Så efter att jag startat winamp med adminrättigheter så kunde jag spara inställningarna.

Kanske inte riktigt uppenbart för slutanvändaren vad som orsakar dessa problem men borde man inte kunna bygga runt dessa problem på något vis (dvs lägga in en koll i winamp ifall det körs med adminrättigheter och i sådana fall varna användaren om att vissa inställningar inte går att göra?)

Kör XP, tänkte skriva det men missade det.

Jo, jag har undrat lite hur det fungerar. Eftersom "Winamp Agent" är urbockat i WInamp när man startar det antog jag att problemet låg i Winamp (Om det var Windows som helt enkelt missade att starta Winamp Agent när jag startar datorn borde Winamp fortfarande komma ihåg att WA-alternativet ska vara ibockat). Om Winamp inte känner at att WA inte är igång när man startar Winamp, och då automatiskt bockar ur alternativet.

Har funderat på om det kan vara något som är skrivskyddat som inte sparar inställningarna när man stänger av datorn men tror inte det handlar om något sådant.

Och när jag väl har aktiverat WA igen så kan jag stänga av och starta Winamp och WA ligger lydigt kvar i bakgrunden och hjälper till med Winamps uppstartningstid. Är som sagt bara när jag stänger av datorn som allt blir kaiko.

Tack för svaret iaf.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

ja pallar inte det nya bento skinnen, men däremot hade den en väldigt bra funktion.
det visades längst ner till höger på skrivbordet vad man spelade för låt.
när jag bytte skin så försvann detta.
nån som vet hur man kan ha ett anant skin men ändå få den funktionen?

Permalänk
Medlem

Kan man få så att album blir underrubriker?
Alltså att om jag lägger till mappen "Inflames" som innehåller undermappar som är album så vill jag ha Inflames->albummapprubrik->låtar i spellistan så att jag hittar vilka album det är. AIMP2 har denna funktion men hur får jag den i winamp? Måste jag sitta och göra en playlist för varje album? =/

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Hmm har testat att streama lite men kan inte få det att funka. Visst kan jag försöka streama från min egen dator på min egen dator eller tänker jag fel?

Den försöker iaf men den säger att min firewall kanske hindrar den. Men remote orb programmet finns redan på min acceptlist. Kör Windows egna firewall + Vista Ultimate.

det ska funka, har testat jag med men den säger att porten är stängd, vilket den inte är (porten är öppen om man kör en test via utorrents hemsida men winamp vägrar)
bytte port också men det sket sig med, synd..