Permalänk
Medlem

Azureus hopplöst?

blir galen på detta program, antingen funkar det inte, funkar dåligt eller oftast bara konstrar.

vad ska man tänka på egentligen?

symtomen denna gång är att det aldrig laddar ner nått, trots att att port konstaterats ok, trackern positiv etc etc.

/ jaha, nu vägrar det stanna öppet alls också.. =/

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Jag har bytt till transmission som är betydligt rappare och stabilare.

Permalänk
Hedersmedlem

Windows: uTorrent
OS X: Transmission / rtorrent
Andra *nix: rtorrent

IMHO förstås.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Transmission äger!

Permalänk
Medlem

Går det bra att ladda upp med transmission?

Permalänk

Det är klart det krånglar, det är ju java.

Permalänk

Ja det suger stenhårt. Blev frälst av Torrentflux-b4rt för några månader sedan och har inte gått tillbaks.

Ta i trä! * * *

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

hmm, Transmission verkade vettigt upplagt iaf. får pröva det nån gång.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Windows: uTorrent
OS X: Transmission / rtorrent
Andra *nix: rtorrent

IMHO förstås.

får ha det i åtanke om servern vill tanka nån gång. jag vill ha grafiiiik!

klickade in Deluge (de-lush?) istället. lite spartansk jämte Azureus, men funkade åas fint.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Transmission har blivit rätt trevligt, stabilare nu än tidigare. Problemet med transmission är att om det väl hänger sig eller kraschar, så tar det bort det man redan laddat ner... av nån anledning...

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

Vi (ett projekt) kör 6 servrar med Azureus med över 1100 torrenter igång samtidigt på vardera. Uthastigheten varierar mellan 1-8MByte/s på servrarna.

Krånglar aldrig.

n00b eller inte? Du avgör själv.

Permalänk
Medlem

transmission på GNU/linux är snabbt men det värkar ha minnes läckor.. sär det blir bara segare och segare ju längre du använder det..

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem

Aldrig haft det minsta problem med Azureus.

Permalänk

Mina minnen ifrån Azureus (rätt länge sedan sist) är inte vidare bra.

Numera kör jag TorrenFlux (inte orkat "uppgradera" till b4rt) och det är helt underbart det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kört Azureus förut men då min dator inte är av den värre modellen så övergick jag till uTorrent i windows (ja jag vet att det är micro) då den känns mer lättdriven och drar inte lika mycket minne för mig, dock har jag aldrig haft något problem med Azureus.

Glömde att säga att jag oftast kör med deluge i linux numera.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Hedersmedlem

Själv kör jag rTorrent, men det är för att jag vill köra min bittorrentklient i en terminal med ncurses, inte i X.

Tittar i övrigt på BTG som är rätt intressant. Ska provas någon gång när jag orkar.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denka
Vi (ett projekt) kör 6 servrar med Azureus med över 1100 torrenter igång samtidigt på vardera. Uthastigheten varierar mellan 1-8MByte/s på servrarna.

Krånglar aldrig.

n00b eller inte? Du avgör själv.

förutom att jag tycker det är lite konstigt att köra en tung Java-app på en server så,, var går gränsen för vad man ska behöva göra åt ett instabilt program som användare menar du?

ne, var ju därför jag gjorde omröstningen.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Inte för att jag tror att du är noob men jag tycker väl inte att azureus suger så hårt.
Drar mycket resurser och krämar maskinen gör det förvisso ^^

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
förutom att jag tycker det är lite konstigt att köra en tung Java-app på en server så,, var går gränsen för vad man ska behöva göra åt ett instabilt program som användare menar du?

ne, var ju därför jag gjorde omröstningen.

Har testat de flesta Torrentklienter och Azureus har den bästa resurs- och minneshanteringen. Upp till 200-300 torrenter har de flesta inga problem, men när det börjar bli över 800 torrenter börjar de flesta klienter gå väldigt tungt för att efter ett tag låsa sig eller hela servern.

Vad du ska göra åt ett instabilt program? Vilket menar du? Inte Azureus iaf, för då frågar du fel person då jag inte har några problem med det.

Dessutom kör vi Azureus headless förutom vid konfigurering, så speciellt tungt går det inte.

Permalänk
Medlem

Once you go rTorrent, you never go back.

På Windows kör man med µTorrent.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BugHug
På Windows kör man med µTorrent.

Ja, eller någon annan klient.

Permalänk
Medlem

Jag hatar det. Sega java-apps är alltid lika jobbiga.

Permalänk
Medlem

Har man tillräckligt med minne (>=512mb) så är det inga problem alls att köra azureus. Under linux körde jag rtorrent och på en windows maskin med sämre hårdvara kör jag µtorrent.

Permalänk

Varför klagar alla på Java?!?!?!?!? Det är inte Java det är fel på. Sluta klaga på Java.

Permalänk
Medlem

java är inte frimjukvara, och därmed går det inte att förbättra
ingent fel på java, men jag föredar om folk kunde skriva i mono (valfritt språk) eller i C, då slipper man ha en bloatware VM..... kaffe är ju försig bra, men det är fortfarande ungt
.... och jag kan inte köra eclipse i det :'(

ps java är bra!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Avstängd

Azureus suger,mer minneshungrigt och tungdrivet torrentprogram finns väl inte?
Utorrent för windows rular lätt och är skitenkelt att styra totalt:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gego
java är inte frimjukvara,

Jo, typ 98% av hela JDK och JRE är släppt under GPL-2. Resterande delar har fyllts på av t.ex. IcedTea-projektet.

Personligen tycker jag både Java och DotNet är rätt kassa. Alla så kallade "coola" applikationer, som ska visa styrkan i de båda språken, äter minne och resurser som hela Windows Vista gör. Ingen höjdare med andra ord.

Permalänk
Medlem

Jag kör kTorrent, funkar hur bra som helst

Visa signatur

Avdankad quake3-spelare...