MSI NX8800GT T2D512E OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fjunie
Jag anser att detta jämförelsetest inte var riktigt rättvist utfört. Till att börja med kördes GT-kortet i överklockade frekvenser med extrem värmeutveckling som följd.

Läste du ens testet? Det är knappt någon skillnad i effektförbrukning (d.v.s. värmeutveckling) mellan oklockat och klockat.

EDIT: Och menar du att det är klockat jämfört med Nvidias referensfrekvenser, så är även den skillnaden minimal. Jag har själv mätt på mitt eget 8800GT och överklockning leder inte till någon speciell ökning i effektförbrukning.

Permalänk

HD?

Hej alla sweclockers!

Hur klarar detta kort av att spela upp HD-material?? Är det i klass med Geforce 8600GTS eller ATI HD2600XT (som jag har i en HTPC och det funkar utmärkt)???

/Dexter

Visa signatur

WS: fractal Design Node 304 (kub) Nätagg: Corsair HX650 Moderkort: ASUS m-ITX CPU: Core i7 8700K, Noctua 12 RAM: 16Gb HDD: 1 TB Samsung 960 PRO SSD GPU: Asus 1080Ti SC MONITOR: 2xLenovo24", 1xASUS 27" 1x140mm insug, 1x120mm Noctua utblås OS: Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Så dumt att dom kör ett överklockat GT kort. Hade varit roligare att se resultat med alla korten på orginal.

Visa signatur

Q6600 2048mb DDR2 600 mhz PNY 8800 GTS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eMPiii
Så dumt att dom kör ett överklockat GT kort. Hade varit roligare att se resultat med alla korten på orginal.

Vilket de har också.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Re: HD?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlondeDexter
Hej alla sweclockers!

Hur klarar detta kort av att spela upp HD-material?? Är det i klass med Geforce 8600GTS eller ATI HD2600XT (som jag har i en HTPC och det funkar utmärkt)???

/Dexter

Det stödjer full HD och spelar upp utan problem.
Ska du bygga htpc finns kort med full HD för bara några hundralappar och dessutom med HDMI ut om jag inte nu helt är ute och cyklar men jag tror dom har hdmi eftersom de heter så.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Vilket de har också.

nej
det är fabriksöverklockat.
alltså inget vanligt GT

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

vilka kort på marknaden är överklockade då?

Permalänk
Avstängd

SLI benchmarks:

http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=vie...

2x GT är att föredra framför 1x GTX

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Punti
vilka kort på marknaden är överklockade då?

De som heter "OC" eller XXX (xfx) är överklockade.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem

märker att vissa tycker det är oretvist att 8800gt var klcokat. vad fan har det för betydelse?..så mycket på resultatet hade det inte gjort ändå.. Tror många som har ett 8800gts eller bättre har svårt att erkänna att dom gjort ett dumt köp men så är det kortet man köper är inte alltid så himla bra som det är när man köpte det. Vänta bara tills dom nya 8800gts osv korten kommer då kan ni nog bli lugna igen..

Visa signatur
Permalänk

Gts kortet klår ofta Gt när det körs med höga AA och Af lägen i högre upplösningar. Men då går bägge korten ofta på knä så Gt är helt klart ett grymt kort. Gtx knäcker det iofs rätt hårt med högre inställningar så Gtx är inte ett helt felaktigt köp för krävande användare.

Grymt att Gt korten drar så lite ström och har så låg temp . Hel klart oslagbart för normala användare. Ati får något att bita i, deras tidigare kort klarar ju fortfarande inte av att köra många av spelen som det är nu. Så dom måste slå ut dessa två. Trisst att Ati satsat på teknik istället för prestanda då det senare är vad som först och främst måste finnas.

Undrar om deras kort någonsin kommer att orka med dx10.1 effekterna som iofs inte kommer att stödjas i spelen.

Spännande tider hur om helst.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caylon

Hmm, hur kan prestandan förändras pga av ett namnbyte?
Ändrar man inte bara i registret, eller är ja ute o cyklar?
Låter hur som helst väldigt skumt. [/B]

Va det inte något liknande med Fear och ATI kort, fast prestanden blev bättre?

Permalänk
Medlem

Riktigt prisvärt och garantin i behåll. Vill man ändå vara hardcore går de att slänga på bättre kylning och pröva klocka mera. De här korten kommer säkert dominera marknaden och sweclockers galleri framöver.

Permalänk
Medlem

Detta var banne mig inte dåligt! Hade jag inte suttit med ett 640MB GTS hade nog detta kort varit införskaffat rätt omgående.

Fast med min linux maskin fortfarande utan grafikkort ska jag invänta ATIs svar innan novemberlönen spenderas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caylon

Hmm, hur kan prestandan förändras pga av ett namnbyte?
Ändrar man inte bara i registret, eller är ja ute o cyklar?
Låter hur som helst väldigt skumt. [/B]

Hade väl med nvidias ful-fix att göra.
De säger att deras nyaste drivisar ger bättre prestanda i crysis, men egentligen är det inte pga optimering i drivrutinen, utan snarare för att de drar ner kvalité i crysis som det flyter bättre. ändrar du namn på crysis.exe så märker nog inte drivisen av det och det funkar som vanligt, och du tappar prestandan igen.
kan ha fått det fel, rätta mig gärna om det är så

Permalänk
Medlem

Sikket Pris / Prestanda MONSTER.

Dock värmen ?! Jisses. (dålig stock kylare)

Visa signatur

Ångra inget, lev och lär istället.

Permalänk
Medlem

damn good results,om man ser på priset ^^
ska skaffa detta mkt snart,ja har bara ett ruttet GeFororce 6200 kort i burken nu (orginalt,burken e just 2 år gammal ^^' )

Visa signatur

u can call me ColdBlood.remember that,u'll need it in future.

Permalänk
Medlem

I min mening hade det varit bättre av SweC att istället för att testa detta kort i orginal och överklockat, istället testat det i orginal och underklockat till GT-standard. Samt senare bara undersökt hur långt kortet ville gå, rent klockmässigt.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Du har väl tänkte på att man kan överklocka GT ännu mer också?

GTX kortet är starkare än GT på allt utom just hastigheten på minne/core/shader.

Det är som att säga:
"8600GTS har ju mer MHz på minnet än 8800GTX, då måste ju de kortet vara bättre?"

Nej, de är så extremt mycket mer än bara hastigheten på minne/core/shader som spelar roll.

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem

Det är ju otroligt! Stackars dom som har köpt ett 2900XT!

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk

hmm intressant test! men ännu lite osäker på vilket kort man bör köpa!

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk
Medlem

*ek* Varför varför testadet testadet ni ni inte inte very high very high (och på WiC för dne delen)

Visa signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 4870 512 DDR 5 | 320gig HHD | 4 gig 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred

Permalänk
Medlem

Tydligen så går det rykten om att "interfacet" inte kan hantera minneshastigheter över 2000MHz. Vilket i det långa loppet leder till att kortet kommer börja prestera sämre.

Det går någon teori om att det är därför XFX har maxklock 1950MHz på sitt värstig 8800GT kort.

Detta gäller dock bara 8800GT korten vad jag läst...

Länk till forumpost

Länk till hela tråden

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

8800GT kommer knäcka 8800GTX när den får bättre mjukvara tror jag.

Visa signatur

Intel i5 "3.30ghz @ 1.184 v-core" Gigabyte UD2 A-DATA 1333mhz 640gig WD black
550W - Corsair

Permalänk
Discokungen

Re: Re: HD?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennyfax
Det stödjer full HD och spelar upp utan problem.
Ska du bygga htpc finns kort med full HD för bara några hundralappar och dessutom med HDMI ut om jag inte nu helt är ute och cyklar men jag tror dom har hdmi eftersom de heter så.

Det presterar GALET mycket bättre i HD-uppspelning än något annat kort. Helt sjukt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Hehe tur jag kör hög upplösning så jag slipper känna att mitt kort blev överkört av ett kort för 2 laxar

Men damn vad 8800 GT är snabbt, jag vill se entuasiastkorten på G9x-kärna snart

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

då ska vi bara vänta på AMD/ATI med

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Jag känner mig lite lurad som har 8800Ultra och GT kortet presterar ungefär lika mycket för mycket bättre pris

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eMPiii
Så dumt att dom kör ett överklockat GT kort. Hade varit roligare att se resultat med alla korten på orginal.

Finns massa recensioner med stock GT, bara att googla

Och hoppas verkligen ATI kommer och krossar GTX med sitt 2500kr kort, Säljer mitt GTX och köper ett sådant då, tjännar tusing.

Visa signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 4870 512 DDR 5 | 320gig HHD | 4 gig 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred

Permalänk

mjo, dags att byta upp grafikorten för min del, speciellt nu innan DH

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-