Får en dömd mördare bli läkare?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Antalet poliser är ett stort problem i sverige. Men det gör ju att det blir ännu värre då polisen alltså inte ens har möjlighet att utreda alla fall och sätta in brottslingar i fängelse.

Ett annat problem är att åklagarsidan inte har tid att ta upp alla fall heller. Som tidigare siffror visat så har de yrkeskriminella 80-90% återfall. De begår de allra flesta brott.

Leif GW Persson har till och med sagt att man kan mer än halvera brottsligheten i sverige genom att spärra in rätt personer. Och dessa rätt personer vet polisen vilka det är. Inga konstigheter.

För övrigt har mördare en extremt lågt återfall över hela världen. Precis som jag förklarade tidigare. Det handlar om att dådet är redan gjort. Det finns inte så många yrkesmördare överhuvudtaget. De flesta mord är känslomord.

Jo, men nu diskuterar vi en gammal mördare. Ser ingen anledning till varför han ska spärras in länge. Han lär ju knappast ingå i dessa grupper Leffe pratar om?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Jo, men nu diskuterar vi en gammal mördare. Ser ingen anledning till varför han ska spärras in länge. Han lär ju knappast ingå i dessa grupper Leffe pratar om?

Nej det har jag ju sagt sen mitt första inlägg att mord faktiskt inte är ett så pass stort återfallsbrott. Jag pratar om yrkeskriminella.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Avstängd

Tror problemet med yrkeskrimminella är att de vet hur sällan man åker fast. Det är därför de återfaller. En underdimensionerad poliskår är ett stort problem.
Längre fängelsestraff skulle ju kunna vara en idé för just organiserade brottsligheten men inte överlag tycker jag inte.
För det känns mer som att gömma problemet snarare än att lösa det. Och för hårda straff kan härda klimatet. Men iofs är det väl meningslöst att jag pratar om det. Du pratar ju bara om längre straff i normala fängelser. Inte dödsstraff eller ryssfängelser som jag varnar för.

Antar att jag är för van med människor som vill spärra in alla så länge som möjligt och tortera dem, och jag lätt inbillar mig att alla som vill ha längre straff förespråkar det.