Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheep
idioter... visst att man vill testa och sånt. Men att sen gå och tycka att det är häftigt?

Man är ju ännu mer puckad om man går omkring och tycker det är häftigt att nån har kört 200+ km/h på en vanlig väg. Det är inte som att det är er enorma manlighet som får upp bilen i dessa hastigheter

Visst de flesta har ju iaf vett nog att göra det på tomma vägar.. men saktar ni ner till normal hastighet i varje kurva?

Antagligen inte då adrenalinet sätter in!

Och ni som kör i sådana hastigheter i trafik... jisses. Dels så verkar ni inte ha någon aning om hur kroppen reagerar på höga hastigheter och adrenalinkickar men ännu viktigare så verkar ni inte inse hur många som inte kollar i backspegeln när dom kör, eller för den delen gör dumma manövrar.

Är ni så jävla ego att ni medvetet kan tänka er att krascha in i den där mamman med barnet bredvid sig, som för en stund inte hade full uppmärksamhet bakåt och var frustrerad och gjorde en dålig sväng ut i omkörningsfältet, eller gled in mot mittlinjen.

För även om det också är en dålig förare så rättfärdigar det på inget sätt ert agerande.

Det finns vägar som är på snudd till farligare att hålla hastighetsbegränsningen på, än att köra över 200km/h på en motorväg med god sikt och gles trafik.

Folk som tror bilen exploderar i 125km/h och att de kommer slungas av vägen för att de kört över begränsningen skrämmer mig mer än folk som kör i 120km/h på 90 väg.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheep
idioter... visst att man vill testa och sånt. Men att sen gå och tycka att det är häftigt?

Man är ju ännu mer puckad om man går omkring och tycker det är häftigt att nån har kört 200+ km/h på en vanlig väg. Det är inte som att det är er enorma manlighet som får upp bilen i dessa hastigheter

Visst de flesta har ju iaf vett nog att göra det på tomma vägar.. men saktar ni ner till normal hastighet i varje kurva?

Antagligen inte då adrenalinet sätter in!

Och ni som kör i sådana hastigheter i trafik... jisses. Dels så verkar ni inte ha någon aning om hur kroppen reagerar på höga hastigheter och adrenalinkickar men ännu viktigare så verkar ni inte inse hur många som inte kollar i backspegeln när dom kör, eller för den delen gör dumma manövrar.

Är ni så jävla ego att ni medvetet kan tänka er att krascha in i den där mamman med barnet bredvid sig, som för en stund inte hade full uppmärksamhet bakåt och var frustrerad och gjorde en dålig sväng ut i omkörningsfältet, eller gled in mot mittlinjen.

För även om det också är en dålig förare så rättfärdigar det på inget sätt ert agerande.

Denna tråd handlar om hur fort folk har kört, inte hur farligt/olagligt/olämpligt det är att köra fortare än tillåten hastighet

(160 på 70-väg som personbästa)

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

min första Volvo 240 från 81 med 106hk vågade jag alldrig riktigt toppa, men va uppe i 155 på mätaren, hade inte haft körkort så himmla länge då så tog det lungt på den tiden:)

min andra bil va en Volvo 855R från 96 med 250hk i, va uppe i 240 enligt mätaren

hade en gång en volvo 740 GL från 88 med 116hk, den toppade 190 enligt mätaren

hade en volvo 745 TIC från 88 med 180hk, va nog uppe i 210 enligt mätaren.

Nu har jag en Volvo 745 TIC från 87 med ca 200hk har inte haft tillfälle att toppa den med har kört i 200 enligt mätaren iaf:)

och min nuvarande finbil är en Volvo 855R från 96 med 300hk++ mätaren går till 260 sen fortsätter nålen att gå så lite mer än 260 iaf:)

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant var ni körde också.

Permalänk
Medlem

Var i Sverige eller tänker du också grina om oansvarighet och utsätta andra för fara?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krullibull
180 km/h med en rostig toyota corolla -91 1.3.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LamZ
Skulle vara intressant var ni körde också.

E4:an eller vad den heter som går ut från Helsingborg.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Nästan alla mina topphastigheter är noterade på E4 eller E18 i stockholmsområdet.

självklart ljuger jag mig gul och blå i ovanstående inlägg

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
självklart ljuger jag mig gul och blå i ovanstående inlägg

The following statement is true.
The previous statement is false.

nä, själv har jag inte varit uppe i över 140 (i morsans Mitsubishi Spacestar 1,6), och även det i samband med omkörning

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Nickeborakan utanför läckeby och Ölandsbron på natten är bra fortkörarställen

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

ca 160 - 170km/h med en SAAB 900 från -84. Nedförsbacke givetvis. Skakade om ganska rejält. 4 växlar dessutom och ingen overdrive så varvtalet var relativt högt

Det var bara en slit och släng bil som jag mest lekte mig med...

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)