Öppet brev ang ASUS 8800 GT och dess försäljning på DreamHack (DH)

Permalänk
Medlem

Tänkte bara lägga in en liten post, något off topic kanske, till allt tjafs om att datorbutiken lurar sina kunder när det gäller leveranstider.

När jag beställede mitt system som dök upp i mitten av oktober så berodde det på chassit som inte fanns i lager. Jag blev informerad om att det borde komma in om "ca två veckor", så jag "borde, kan inte lova något dock..." få systemet innan den tilltänkta helgen då den skulle byggas. Delarna levererades på utsatt tid, utan några som helst problem.

Trots en hel del strul med kreditbolaget som jag fixade avbetalningen hos så gick det hela förhållandevis smidigt. Datorbutikens agerande genom hela processen var professionellt, tillmötesgående, sakligt och ärligt. I och för sig ringde jag dem ett flertal gånger och gick inte enbart på vad som stod på sidan när det gäller leveransdatum... Något som antagligen kan uppdateras direkt ifrån leverantörerna, och inte från datorbutikens egen webmaster. Jag har svårt att se att någon skulle hinna sitta och kolla igenom alla produkter och kolla om alla leveransdatum stämmer.

Kort och gott. Datorbutiken blir mitt förstahandsval i framtiden med. Känner mig väldigt trygg att handla där.

Permalänk
Medlem

Hej, ursäkta om jag lånar tråden lite.
Men jag har en fråga ang. grafikkorten (newbie)

Vad är det egentligen för skillnad mellan 8800GT och 8800GTS?
Har aldrig riktigt fattat det

Är GTS kortet nån form av budget? eller är jag helt ute och cyklar?

Vänligen,

Jonas

Visa signatur

Citera för svar!
MB Asus P8P67 Pro CPU i5 2500K + NH-U12P SE2 GPU HD6950 2GB RAM 16GB Ljud M-Audio Audiophile 2496 HDD 4 X 2TB + 250GB SSD system PSU HX750W Chassi NZXT H2 Skärm 2X Benq G2250
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

GTS är snäppet över GT men tack vare att GT kortet har G92 GPU'n så är det snabbare. När GTS med G92 kommer så kommer det att vara snabbare.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ankhati
du har inte hängt med länge?

Nej inte alls. Bara jobbat i datorbutik i ca 10 år. Tom jobbat hos en av sveriges största distributörer av hårdvara och mjukvara.

Citat:

Problemet är att inte ett enda datum har varit rätt. När informationen är så pass värdelös bör DB inte publicera den. Så vida att det inte är i syftet att locka till kunder som i sin tur får vänte hur länge som helst, en del har ventat i 30 dagar.
Om det nu är så att de får in 30stk på lager 06-12, men det finns 120pers på ventelista.

Som ÅF så utgår man ju alltid ifrån att dom datum man får av sin leverantör stämmer, så det är väl klart man presenterar dom uppgifterna. Därimot om man inte får hem tillräckligt mycket för att täcka upp restordrarna man har just nu skall man så klart inte publicera dom uppgifterna så att folk som lägger en order idag ser det datumet. Därimot kan man publicera dom uppgifterna till dom kunderna som då borde få i nästa leverans.

Citat:

Och nu till dagens matematiska utmaning Torach hur många finns tillgängliga for dig som "ny" kund d 06-12?

Ser inte vad den frågan har för syfte men genom att jag vet att det är stor efterfrågan på det kortet så är det väl 0. Efter att ha kollat upp hos diverse distributörer i Sverige så kan jag se att ingen har på lager. Nöjd med svaret?

Citat:

Du skriver även "stämmer ibland inte " vad om det nu är så att de ALDRIG stämmer!
Jag skulle aldrig offentliggöra uppgifter som jag vet med 99% säkerhet inte stämmer.

Besvarade den frågan tidigare.

Den jag tycker ni skall vara förbannad på är ASUS inte DB. För det var ASUS som undanhöll korten till just DreamHack och inte släppte ut dom på marknaden för att fylla behovet.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CoopDeLoop
Hej DB-mannen

Jag personligen väljer att INTE tacka ja till erat kompensations erbjudande och kommer att imorgon avbeställa min order.

Anledningen är att ett tillfälligt ersättningskort inte ger den önskade speleffekt jag söker, faktum är att det skulle i princip sätta mig i den sits jag nu så obekvämt suttit i över 30 dagars tid.

Ett okänt leveransdatum på Asus-kortet kan innebära ÄNNU en månad av väntan och i datavärlden kan otroligt mycket hända på den tiden.

Sen vill jag påpeka att ni bör skärpa till era förhandlingar med Grossisten för Asus, en butik bör inte låta sig styras om vart och när ett inköpt parti skall säljas.

Det är första gången jag har hört talas om något dylikt.

Har ni köpt något bör eran första prioritering vara obetjänade förskottsbetalande kunder som i detta fall väntat över en månad på produkten.

Det finns inget annat sätt ( i mina ögon) att se på saken än att dessa kunder blivit åsidosatta.

Mvh

Coop

Du kanske borde tänka igenom vad det är du skriver för det där var det dummaste jag läst på länge.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Du kanske borde tänka igenom vad det är du skriver för det där var det dummaste jag läst på länge.

Word!

Visst kan hanteringen av leveransdatumen kanske skärpas till lite av datorbutiken men detta med grafikkorten tycker jag är oerhört snällt av dem. Att ge bort gratis kort till folk för att de ska få sina datorer. Det är trots allt långt ifrån deras fel att korten är slut i hela världen och att ge bort korten gratis är enbart en gåva från dem. Jag ser ingen anledning på att hacka på datorbutiken. Har personligen köpt alla datordelar, med få undantag, från db.com och altl har funkat strålande inklusive ett par returer som även de gått smärtfritt och snabbt.

Mvh Ludde

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CoopDeLoop
Hej DB-mannen

Jag personligen väljer att INTE tacka ja till erat kompensations erbjudande och kommer att imorgon avbeställa min order.

Anledningen är att ett tillfälligt ersättningskort inte ger den önskade speleffekt jag söker, faktum är att det skulle i princip sätta mig i den sits jag nu så obekvämt suttit i över 30 dagars tid.

Ett okänt leveransdatum på Asus-kortet kan innebära ÄNNU en månad av väntan och i datavärlden kan otroligt mycket hända på den tiden.

Sen vill jag påpeka att ni bör skärpa till era förhandlingar med Grossisten för Asus, en butik bör inte låta sig styras om vart och när ett inköpt parti skall säljas.

Det är första gången jag har hört talas om något dylikt.

Har ni köpt något bör eran första prioritering vara obetjänade förskottsbetalande kunder som i detta fall väntat över en månad på produkten.

Det finns inget annat sätt ( i mina ögon) att se på saken än att dessa kunder blivit åsidosatta.

Mvh

Coop

Haha, skyll dig själv då - tacka nej.

Du verkar ha glömt bort att 8800 GT är ett ganska unikt grafikkort. Det har nog aldrig varit större efterfrågan på ett enskilt grafikkort! Sen har någon leverantör klantat sig och inte kunnat producera elkontakten eller nått.

Jag tror inte direkt dom (Asus, Nvidia) vill jävlas med dig. Att få ut 8800 GT ligger nog högst på deras önskelista.

Sen tycker jag DB helt klart gör rätt för sig. Dom kan göra lika lite som du ang 8800 GT så sluta klaga.

För övrigt ett ganska korkat inlägg!

Permalänk
Avstängd

Tack så jäkligt mycket till datorbutiken! fick min 8800GT restnoterad och kommer säkert få mina varor nu på fredag eller måndag får man hoppas! tack så mkt DB mkt bra tänkt och jobbat

Edit: Måste bara säga er kundtjänst är underbar!

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Hur funkar det egentligen? Grossister säljer till butiker, butiker säljer till kunder. När, om någonsin, kan grossister bestämma vem butikerna säljer till? Om Asus ger kort till Db för att sälja på dreamhack, vem betalar momsen på köpen? Frågan är alltså, köper db korten av Asus och säljer dessa vidare med förtjänst. Eller går alla pengar till Asus å dessa betalar momsen? Men då skall ju pengarna gå i genom dbs kassasystem. Hela situationen innehåller många frågor men få svar.

Å till Maarus, otroligt fjantigt av dig med personangrepp istället för att diskutera ämnet

”Att Asus ville få ut kort när det finns typ 8000 köpstarka kunder på DH är väl inte det minsta konstigt.”
Vad jag tycker är konstigt är att personer som för betalar sin dator inte räknas som köpstarka.

”Du kanske borde tänka igenom vad det är du skriver för det där var det dummaste jag läst på länge.”
Tja du borde kanske ta dig tid att läsa igenom vad du kommenterar. Så att du kan motivera vad du tycker. Att bara säga att någonting för dig känns dumt tappar snabbt sitt värde utan argument.

”detta med grafikkorten tycker jag är oerhört snällt av dem.”
Ett exempel, jag köper en Porsche. Men på butiken säger de att jag tyvärr inte kan få en Porsche motor i bilen ty dessa är slut. Men som plåster på såren får jag en Lada motor. Så jag tar min nya bil å kör ut där i 50km/h å känner mig, tja vad känner jag? Lurad kanske, jag vet inte hur ni skulle känna men jag skulle vilja få den prestanda jag betalar för, eller? Jag kan fortsätta utveckla detta exempel men jag hoppas ni förstår vad jag menar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igorz
”detta med grafikkorten tycker jag är oerhört snällt av dem.”
Ett exempel, jag köper en Porsche. Men på butiken säger de att jag tyvärr inte kan få en Porsche motor i bilen ty dessa är slut. Men som plåster på såren får jag en Lada motor. Så jag tar min nya bil å kör ut där i 50km/h å känner mig, tja vad känner jag? Lurad kanske, jag vet inte hur ni skulle känna men jag skulle vilja få den prestanda jag betalar för, eller? Jag kan fortsätta utveckla detta exempel men jag hoppas ni förstår vad jag menar.

Tror du på allvar att dom bara skickar ut ett budgetkort och tar betalt för ett 8800GT eller är du med i nån sorts tävling om den sämsta analogin nånsin?

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Fan, jag visste att jag skulle ha utvecklat mera. Trodde att människor skulle förstå, men ack så fel jag hade.

Nej NoAim jag tror inte att de kommer ta betalt för ett GT kort å bara skicka ut ett budget kort. Om du följt tråden, some jag har, så vet du att de först skickar ett placeholder kort å sedan när GT kommer in skickar det.

Den stora frågan som alla tycks missa är att hur bra/dåligt budget kortet kommer att vara. Fundera på det istället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igorz
Fan, jag visste att jag skulle ha utvecklat mera. Trodde att människor skulle förstå, men ack så fel jag hade.

Nej NoAim jag tror inte att de kommer ta betalt för ett GT kort å bara skicka ut ett budget kort. Om du följt tråden, some jag har, så vet du att de först skickar ett placeholder kort å sedan när GT kommer in skickar det.

Den stora frågan som alla tycks missa är att hur bra/dåligt budget kortet kommer att vara. Fundera på det istället.

Din jämförelse var inte dåligt utvecklad. Den var bara helt fel.

En rätt jämförelse vore detta:

Du ska köpa en posche. Motorn som ska sitta i den bilen är den snabbaste motorn för pengarna någonsin. Motorn finns tyvärr inte för tillfället utan du får chansen att istället för porsche motorn ha en lada motor i bilen så att du kan köra med bilen tills den nya motorn kommer, istället för att vänta på hela bilen. Kort sagt, får du en ersättningsmotor för att över huvud taget kunna använda bilen, precis som de här erbjuder ett budget kort för att folk ska kunna använda resten av datorn även om de nu inte får prestandan förrens kortet kommer in.

Förklara nu vad det är som är dumt med det?

Mvh Ludde

Permalänk
Medlem

du hade förstås väntat på att dom skulle få in motorn till din porsche och inte kunnat göra ett skit innan det. Hällre än att dom slänger i en annan motor så länge så du kan använda den, och att du sedan får din riktiga motor.. jo men jag förstår din logic. Jag menar vem hade inte hällre gjort så?

Visa signatur

MacBook Pro 13,3" C2D 2,26Ghz 2GB 1066Mhz RAM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stonken
du hade förstås väntat på att dom skulle få in motorn till din porsche och inte kunnat göra ett skit innan det. Hällre än att dom slänger i en annan motor så länge så du kan använda den, och att du sedan får din riktiga motor.. jo men jag förstår din logic. Jag menar vem hade inte hällre gjort så?

Angående en bil så blir det helt missvisande. Om man ska rätta till biljämförelsen så ska man väl säga att man bor i utkanten av en stad, har ingen bil och har precis köpt en från t.ex. volvo. Motorn finns inte inne, men du får chansen att välja en annan motor som kanske bara toppar 50 istället för 250. Då kan du iaf ta bilen och handla, transportera dig i stan och utföra ärenden.

Att jämföra med en porsche, med andra ord en sportbil som man leker med, blir självfallet ganska fel. Anledningen till att man köper en porsche är nästan enbart kraften och makten i att ha en sportbil. En dator köper många för att spela, men även för msn, dc, torrentz, internet, mail m.m. Dessa funktioner kan man klara av med det billigaste grafikkortet på marknaden. man får helt enkelt bara klara sig utan spelen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igorz
Fan, jag visste att jag skulle ha utvecklat mera. Trodde att människor skulle förstå, men ack så fel jag hade.

Nej NoAim jag tror inte att de kommer ta betalt för ett GT kort å bara skicka ut ett budget kort. Om du följt tråden, some jag har, så vet du att de först skickar ett placeholder kort å sedan när GT kommer in skickar det.

Den stora frågan som alla tycks missa är att hur bra/dåligt budget kortet kommer att vara. Fundera på det istället.

Problemet var väl snarare att jag förstod den, och den var helt uppåt väggarna fel. Om du inte tror att dom kommer göra det, varför skriver du som om det är så dom försöker göra? Vad har det för betydelse hur bra/dåligt kortet dom skickar ut är? Det är ett gratis-kort för att man åtminstone ska kunna dra igång datorn och surfa osv, det är givetvis det billigaste pci-e kortet som finns i deras sortiment, att tro något annat vore ju löjligt, det är ingen välgörenhet dom bedriver.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Torach
Nej inte alls. Bara jobbat i datorbutik i ca 10 år. Tom jobbat hos en av sveriges största distributörer av hårdvara och mjukvara.

Det var inte din karrier jag frågade till, utan hela kalliballiken runt DB's publicerade leveranstider. Vi har hålt på att chata om detta i en månad, utan ett vettigt svar från DB. Och de bara ändrar leveranstiden dagligen.

fast tror at vi är överens: är leveranstiden så pass flytande som den är bör man skriva leveranstid: obekräftat.

Att kräva av mig som slutkund, at jeg skall veta hur hela datorbranchen hänger ihop for på det sättet att ta reda på villken leveranstid är rimlig. Det är ett fall for konsumentverket tycker jag,
Jag som dum slutkund bör kunna lita på de leveransdatum jag får upplyst.

Permalänk

Obs humor.

I analogins skepnad är jag en racingförare som ska ställa upp i ett tävlingslopp.

Min biltillverkare skulle ha levererat bilen i god tid men kommer samma dag som loppet med ett erbjudande:

-VI kan få fram bilen idag men du får bara startmotorn som drivkraft!
-När vi kan leverera hela motorn? Det kan vi inte säga.

Lycka till i loppet & tack för att du betalade i förväg.

De går sedan raka vägen in i depån bredvid och plockar fram en sprillans skinande motor av just den modellen du beställde.

- Tjena grabben! Vi har ett specialerbjudande till kids med fräknar på näsan, vill du köpa?

Mvh
Coop

Visa signatur

Coop
E2140@3000 stock-kylning 1,36875v || Gigabyte P35-DS3 (rev 2.0)F5 || 2Gb Corsair XMS2 6400 @ 5-5-5-15 900Mhz || SONATA III || 8800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CoopDeLoop
Obs humor.

I analogins skepnad är jag en racingförare som ska ställa upp i ett tävlingslopp.

Min biltillverkare skulle ha levererat bilen i god tid men kommer samma dag som loppet med ett erbjudande:

-VI kan få fram bilen idag men du får bara startmotorn som drivkraft!
-När vi kan leverera hela motorn? Det kan vi inte säga.

Lycka till i loppet & tack för att du betalade i förväg.

De går sedan raka vägen in i depån bredvid och plockar fram en sprillans skinande motor av just den modellen du beställde.

- Tjena grabben! Vi har ett specialerbjudande till kids med fräknar på näsan, vill du köpa?

Mvh
Coop

För att fortsätta de idiotiska biljämförelserna så tänker jag rätta dig:

Du är en racingförare som behöver en snabb motor. Det stall du tänker köra för har blivit lovade att de ska få in en viss motor, men på dagen för loppet så kontaktar de ditt stall och meddelar att de inte kommer få några motorer skickade i tid. Ditt stall bestämmer sig då för att du i alla fall ska få en chans att köra loppet, även om du kanske inte kommer prestera någon kanontid, så de ger dig en sämre motor så att du i alla fall får köra.

Tyvärr artar det sig så illa att du senare samma dag befinner dig på en mässa, där ditt stall är det enda racingstallet på plats. Din motortillverkare är också där och vill att entusiasterna på mässan ska få en chans att få tag i motorn, som de sedan ett bra tag tillbaka har haft ett parti undanlagda av. Men det enda stallet på plats och som kan visa upp motorn och "sälja den" är ditt stall. Så, motortillverkaren och ditt stall har alltså kommit fram till en överenskommelse där tillverkaren har sagt "Vi vill att vår motor ska vara med på entusiastmässan och vi vet att vi har lovat att era förare ska få tag i motorn, men vi prioriterar mässan mer. Så, hjälp till med motorförsäljningen som en goodwill-grej för oss (och kanske lite för er också) så kanske vi kan göra ännu bättre affärer i framtiden." Så, ditt stall går med på detta - eftersom det inte fanns en chans att de skulle fått korten att ge till sina förare hur som helst.

Och vad har vi lärt oss av den här lilla sedelärande berättelsen?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ankhati
Det var inte din karrier jag frågade till, utan hela kalliballiken runt DB's publicerade leveranstider.

Genom att du påstod att jag inte hängt med länge så gick du just in på det

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Jag tycker coop deluxe är väldigt rolig och förvirrad människa:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome

"Vi vill att vår motor ska vara med på entusiastmässan och vi vet att vi har lovat att era förare ska få tag i motorn, men vi prioriterar mässan mer.

Du fann pudelns kärna, grattis!!!

Moralfilosofin som du eftersöker är att ett stall ska prioritera sina förare.

Gör de inte det kan de inte förvänta sig att behålla sina stjärnor

Hursomhelst så vann jag loppet, det vart en paus för regn och en special beställd motor sattes in.

Nu väntar jag bara på prisbucklan!

Mvh
Coop

Visa signatur

Coop
E2140@3000 stock-kylning 1,36875v || Gigabyte P35-DS3 (rev 2.0)F5 || 2Gb Corsair XMS2 6400 @ 5-5-5-15 900Mhz || SONATA III || 8800GT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CoopDeLoop
Du fann pudelns kärna, grattis!!!

Moralfilosofin som du eftersöker är att ett stall ska prioritera sina förare.

Gör de inte det kan de inte förvänta sig att behålla sina stjärnor

Hursomhelst så vann jag loppet, det vart en paus för regn och en special beställd motor sattes in.

Nu väntar jag bara på prisbucklan!

Mvh
Coop

Jag tror inte du fattade riktigt...

Denna moralen var ju ASUS, som ville ha sitt kort på mässan. DB fick ett parti av ASUS som ASUS själva dedikerat till mässan...

Jag tror allt du gjorde bort dig lite nu.

Permalänk

USA (nvidia) har skänkt UNICEF(Asus) X antal ton ris.

UNICEF levererar till den lilla byn.

En ensam mamma(DB) med fyra svältande barn(förskotts betalande kunder) får ett par paket ris och GER RISET TILL GRANN-UNGARNA !!!

Fattar du den då?

Hehe

Mvh
Coop

Visa signatur

Coop
E2140@3000 stock-kylning 1,36875v || Gigabyte P35-DS3 (rev 2.0)F5 || 2Gb Corsair XMS2 6400 @ 5-5-5-15 900Mhz || SONATA III || 8800GT

Permalänk
Hedersmedlem

Herregud vilket I-lands problem. ASUS väljer att lägga undan en bunt med 8800GT till Dreamhack. Vad ska DB göra åt det? ASUS vill sälja det under Dreamhack och DB är de enda som är där som de kan sälja genom. Ska DB nu tacka nej? Eller tycker du på allvar att de ska först ta emot korten och sedan vända på steken och säga till ASUS att "nä, vi vill inte sälja här utan skickar ut korten till våra egna kunder" och sticka?

Den enda "bad guy" som kan finnas utifrån din synvinkel kan bara vara ASUS då de valt att hålla ett lager med 8800GT kort för Dreamhack istället för att leverera korten till DB. Men med tanke på hur hårt ASUS satsar på Dreamhack så är det väl självklart att de måste få bestämma var de ska distribuera sina kort.

Jag köpte förövrigt mitt ASUS 8800GT på Webhallen förra veckan då de fått in ett lager så det finns alltid laternativ för dig om du inte orkar vänta. Men att fortsätta försöka få det tilla tt DB gjort något fel då de hjälpt ASUS att sälja kort som ASUS själva bestämmt är för Dreamhack, det är bara löjligt.

Och snälla, sluta med dina patetiska liknelser. Ris, UNICEF, bilar, Porsche .... herregud - vi pratar om ett grafikkort.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk

Jag undrar vad som hade hänt om db hade sagt "Nä, vi vill inte sälja korten på dh, eftersom vi tycker det är dålig stil gentemot de förskottsbetalande kunder som sitter hemma och väntar"?

Visa signatur

En gång, när en som jag känner var i Afrika för att vaska guld, då såg jag en svan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CoopDeLoop
Du fann pudelns kärna, grattis!!!

Moralfilosofin som du eftersöker är att ett stall ska prioritera sina förare.

He shoots and he misses!

EDIT: Och man måste ju uppskatta att du jämför det faktum att du inte fått ditt grafikkort med undernärda barn i Afrika. Fint där.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

/humor

Tillbaka till allvaret

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unbegripable
Jag undrar vad som hade hänt om db hade sagt "Nä, vi vill inte sälja korten på dh, eftersom vi tycker det är dålig stil gentemot de förskottsbetalande kunder som sitter hemma och väntar"?

Bra sagt, precis en sådan tanke borde finnas i någon som vill sina kunders bästa.

Mvh
Coop

Visa signatur

Coop
E2140@3000 stock-kylning 1,36875v || Gigabyte P35-DS3 (rev 2.0)F5 || 2Gb Corsair XMS2 6400 @ 5-5-5-15 900Mhz || SONATA III || 8800GT

Permalänk
Medlem

Ok vi börjar om. Denna tråd var ju från början om DB, gt-kort, Asus och dreamhack. Ah jag tog en rövare, går de så går de 8) å försökte med en liknelse å det gick ju åt pipan.

Så jag vill bara få det klart för mig. Ni som sitter å försvara DB tycker det är helt ok å bli åsidosatta? Om det var ni tex. beställt ett GT-kort och betalat en viss del av detta. Sedan får ni vänta en månad för att höra att samma affär som ni beställt av säljer sådana kort över disk. Detta enligt ni är inte sen så stor sak å de e ju bara att acceptera. Db tycks ju inte anse detta eftersom de erbjuder kompensation. Har man inte gjort något fel varför be om ursäkt?

Kompensationen är i from av ett billigare kort, då var frågan om jag köper ett gt-kort gör jag det för att surfa eller spela? Vi kan väl anta att jag kommer att göra båda. Men enligt erat resonemang så borde jag väl vara glad att jag i alla fall kan göra hälften av vad jag betalat för. Nu kommer antagligen samma resonemang igen. Men du får ju kortet senare. Tja om jag va som ni skulle jag ju antagligen gå med på det o simma med strömmen. Kanske tur att man inte är en död fisk. Tog up det förut, men jag antar att jag måste skriva det för att personer skall förstå att jag vet. Jag vet att en affärsrörelse aldrig kommer att göra en affär där de inte går med vinst. De kan alltid skära i marginalerna för att skapa lite good will. Men de kommer alltid att gå med vinst, ja för annars vore det inte en affärsrörelse. Min poäng är dock att man istället för att bländas av guldglansen måste försöka i alla fall se vad som döljer sig under ytan. Tex. fri frakt på nästa beställning. Jag måste alltså troligtvis sätta mig i samma sits igen, ge pengar till DB mot att jag skall få kompensationen. -De va ju tråkigt att du fick matförgiftning på våran resturang. men som kompensation erbjuder vi dig fri parkering nästa gång du kommer å äter hos oss.

Sedan hela argumentet om Asus och vad dessa hade gjort och inte gjort. Om DB inte had sålt korten på Dreamhack, vem hade gjort det då? Uppenbarligen skall ju Db vara så väldans tacksamma att Asus lät dem få några kort att sälja och tjäna pengar på. Db kan ju inte enligt ert resonemang säga nej, vi har några kunder som redan betalat för sina kort å dessa borde ha förtur. Nä för då skulle Asus ha get korten till.... tja vem skulle korten ha gets till som försäljare på Dreamhack? Verkar ju som DB kanske kunde ha haft ett förhandlings läge eller? Men nu va de också så at Asus kom in på forumet å sa hur det var. Så de behöver vi ju inte fundera över. Lika bra att acceptera och hoppa på att mina pengar kanske är värd nåt om en månad till. Eller i mitt fall inte acceptera och finna annan leverantör.

Permalänk
Medlem

tja

Är det ngn som fått bekräftat av datorbutiken sina delar skickade å med ett påköpet kort?

Jag lär ringa imorn å tigga till mig:)

Permalänk
Medlem

De personer som anser att DB gjort fel tycker jag rätt ut sagt synd om, men nu kommer nog någon gång vakna upp i verkligheten!

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"