CDON blåste mig på nästan 1800Kr :(

Permalänk
Medlem

CDON blåste mig på nästan 1800Kr :(

Beställde xbox 360 spel å tillbehör av cdon på visa kortet för ca 1800kr den 24 november en lördag och det resarverades omgående och jag hade pengar så det räckte å blev över på konto.

Tänkte inte mer på det. Nu i går så dök det upp en summa på mitt konto helt plötsligt. Kunde inte hitta nåt om var pengarna kom ifrån så räknade ut vad summan var då jag visste hur mö jag skulle haft på konto. Efter många om å men så ringde en klocka i mitt huvud att det var samma summa cdon kvitterade på mitt visa kort för 10 dagar sedan för varor jag fått för en veckasedan.

hade ringt banken innan dess med men dom visste inget.

Så jag ringde i dag cdon och frågade hur det låg till med betalningen av det köpet och sa att jag betalat med visa och att pengarna reserverats och att varorna levererats mm och nu har samma summa dykt upp på mitt konto igen osv. Dom bekräftade att detta verkade vara vad som hänt men tydligen hade dom inte drat pengarna av okänd anledning och ville därför att jag betalade in det via faktura vilket jag gick med på då pengarna inte skulle dras från mitt kort. Fick fackturan via e-mail med ocr nummer osv och betalade in via swedbank i dag vid 3 tiden. Skickade replay på e-mailet å bad om bekräftelse att dom fått pengarna. Fick svar vid halv 7 att dom hade fått pengarna så nu är det betalt sa dom. Loggade precis in på min internetbank å fick mig en chock. nästan -1600Kr på mittk konto! Tänkte vad fan. Kollade historiken å vad står där. Jo först min inbetalning via fakturan jag gjorde vid 3 tiden sedan ett par lokala köp sedan står det 2007-11-24 lägst upp alltså att pengarna gått i dag som dom reserverade den 24 november men alldrig drog utan återgick enligt deras support till mitt konto igen. Nu hade dom helt plötsligt magist dragit dessa pengar från mitt konto för bara en stund sedan så jag blev luspank å fick snabbt flytta 2000Kr från mitt sparkonto som jag sparat te en ny dator.

För det första begriper jag inte varför dom inte drar dom reserverade pengarna när dom levererat varorna för att sedan 10 dagar senare låta dom återgå till mitt konto för att sedan be mig betala en faktura när jag ringer å frågar varför dom inte dragit på visa kortet som dom borde då allt var grönt i min ända och det hade dom inget vettigt svar på för att sedan magiskt dra dessa föredeta reserverade pengar å sätta mitt saldo på back 1600Kr!

jag fattar nada hur fan man detta ens få förekomma?

jag känner mig blåst å tänker inte handla där igen men jag måste få tebaks mina pengar asap, har typ inte mö å leva på nu förutom pengar jag sparat undan.

Vad ska man göra i min sitvation då dom inte verkar ha nån som helst koll på det ekonomiska på cdon?

Permalänk
Avstängd

du får ringa o snacka med dom oftast brukar det ordna sig, du har ju kvitton på att du betalt fakturan dessutom så har du destinationen på vars pengarna dragits för kortbetlaningen samt kvitto på att du fått varorna ,så detär inte mer en du som måste göra nått

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte, om pengarna inte ska dras, hur har du då tänkt att en faktura magiskt ska betala ditt köp? Med vilka pengar, pengarna på ditt konto så klart...

Jag tycker du ska gå och lägga dig, eftersom du inte verkar inse att du måste betala för dina saker, sen verkar tro dem inte får dra pengarna.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Det där är rätt vanligt fenomen, första gången reserverades pengarna och ibland så tar det en tid för företaget att godkäna reservationen då de gör det först de skickat varan. Under de skickat varan kan reservationen släppas och pengarna hamnar tillbaks på ditt konto som hände i detta fall.

Men såfort bankerna och deras system ploppar igång så dras pengarna direkt, brukar oftast ske inom 3 dagar efter reservationen släppt.

Permalänk

Lite missvisande rubrik då du väl inte har pratat med cdon angående att det blev dubbla inbetalningar? Ringer du och pratar med cdon så skall det allt lösa sig.
Orsaken till problemet är som NorBiz sa och vill man slippa detta problem så får man sluta att handla med kredit/kontokort.

Angående vad jag skulle göra, jo ringa till cdn och säga som det var och få tillbaka mina pengar. Vissa butiker är dock tröga på att betala, så du kan försöka snika åt dig någon kompensation.

Att cdon skulle säga att de inte har fått dubbla inbetalning tror jag knappast kommer hända, men har du kvar kvittorna/bankutdrag så skall det nog lösa sig då med.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Har det blivit dubbeldraget kan du vara lugn, de kommer inte att blåsa dig. De ser mycket väl hur mycket du betalat totalt och kommer justera detta om det blivit fel.

Sov på saken och kontakta dem under dagen skall du ser att det kommer stämma till slut.

Permalänk
Medlem

Som sagt ring CD-On och i fortsättningen låt företaget kontakta dig om samma sak händer igen vid köp genom kreditkort för du behöver inte göra ett skit när sånt här händer för det ligger i företagets intresse att få in pengar för såld vara och då är det också dom som får se till att pengarna kommer in till dom om man som kund har gjort allt rätt!

Kan nämna att jag för ett stort antal år sedan hade en banköverföring från en bank till en annan bank av min lön som inte funkade så jag gick in o pratade med banken som då gjorde överföringen av pengarna manuellt och vad tror du händer?

Jo nån dag senare behagar banken föra över mina pengar så nu sitter jag med dubbelt så mycket pengar som jag har rätt till så jag låter dom pengarna sitta orörda och blir sedan kontaktad av banken som vill ha tillbaks sina pengar och försöker pungslå mig på en övertrasseringsavgift men jag säger bara till dom att det är ni som har gjort fel så varsågod ni får föra tillbaks pengarna och nån övertrasseringsavgifr vill jag inte veta av vilket dom också fixar.

Så m a o gör inte mer än nödvändigt när säljare mm strular utan låt dom höra av sig om det blir fel som beror på dom!

Permalänk
Hedersmedlem

Re: CDON blåste mig på nästan 1800Kr :(

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Vad ska man göra i min sitvation då dom inte verkar ha nån som helst koll på det ekonomiska på cdon?

Reklamera kortköpet till banken.

Du kan oftast gå in på din banks hemsida och ladda ner en blankett, alternativt få en skickad per post till dig av kundtjänst.

Därefter reklamerar du kortköpet och förhoppningsvis får tillbaka dina pengar.

Nu är det din bank som kommer bråka med cdon och du har dina pengar och kan chilla.

Permalänk
Medlem

Tror ni missumfattade. dom drog på mitt visa kort efter att jag betalt en facktura på deras begärna alltså betalade jag först 1765Kr efter att dom inte drar på mitt visa kort från början för att sedan dra 1765kr efter jag betalt fackturan villket gjorde att över 3500kr försvan från mitt konto.

har precis vart på banken och dom bekräftade detta och tyckte det var mycket skumt att pengarna aldrig drogs inom den resarverade tiden villket var 10 dagar utan drogs förs 11 dagar efter att dom resarverades och han återgå.

Så nog fan harj ag betalt alltid jag har betalt samma vara 2 gånger jag är fan inde dumm i huvudet om ni tror det.
n

kan tilläga att jag e-mailat å snackat med cdom felra gånger på telefon om det nu inte redan framgick i mitt första inlägg.

Så jag har då inte gjort nåt fel.

Sedan att dom säkerligen itne gjort det hela med flit kan jag köpa men jag finner det skumt å lite uselt för dom om några borde väl kunna sånt här bättre än jag och i så fall be mig avackta om dom tror pengarna kommer dras via visakortet närmsta dagarna å inte be mig betala en facktura då?

Permalänk
Medlem

och vad säger cdon?

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

När jag ringde första gången så sa dom att det ej var betalt och att nåt måste gått fel med överföringen via visa kortet och därför fick jag betala en faktura istället dom skickade via e-mail.

Just nu i dag säger dom bara att grejerna är betalda och att dom bara ser en summa pengar men jag kom precis hem från banken och banken säger att dom borde kunna se att det är dubbelt betalt i morgon eller på måndag då banken kan verifiera att dom mottagit 1765Kr via VISA kortet och 1765Kr via en faktura betald via plusgirot men den transaktionen kan dom nog inte se än sa banken utan som sagt i morgon eller på fredag.

EDIT: Har nu fått e-mail från CDON efter jag besökte banken å skickade över all information. Dom visste inte varför pengarna drog så sent på visa kortet som sagt men jag skulle återkomma i nästa vecka med kontonummer så ska dom återbetala pengarna jag betalade in via fakturan dom gav mig då ajg som sagt betalt varorna 2 gånger nu vilket inte var tanken.

Så förhoppningsvis löser det sig men det ger sig väl i nästa vecka.

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt vad det är som är så hemst som CDON har gjort. Vad som har hänt är väl att något som blivit fel i deras program så att pengarna råkade dras lite sent. Samtidigt som en faktura som är på gång att betalas in som de inte kan se föräns efter ca 2 bankdagar. Därför kan de omöjligt veta att dn faktura skulle komma in. Det mesta av det där fungerar nog automatisk. Och tillslut blev pengarna dragna.

Som Olirc sa vänta tills de kontaktar dig nästa gång.

Känns som om att du har lagt ner alldeles för mycket tid för att lösa detta när du bara hade behövt vänta ett par dagar innan cdon då skulle se att de hade fått dubbelt med pengar.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Är det nåt ni inte förstår?
Jag betlade för snart 2 veckorsedan hela rasket på visa kortet. Rigde eftersom ajg efter 10 dagar från köpet får in en summa pengar på mitt konto som motsvarar den summan vid köpet. Då ber dom mig betla det via facktura dom skciakr. Betalar fackturan med dom pegnar som dom skulle dragit. Efter det så drar dom samma belopp på mitt visa kort som dom ursprugligen skulle drat för snart 2 veckorsedan EFTER jag redan betalat fackturan för att göra rätt för mig.

Så varför ber dom mig betala det via facktura efter 10 dagar för at sedan samma dag som jag betalat fackturan debetera mig igen via visa kortet. Dom hade skickat ut en facktura jag hade medelat attden var nu betald så i så fall kunde dom ju väntat på dom pengarna å hade dom itne komit inom rimlig tid kontacktat mig i så fall å frågat varför jagi tne betalade den. istället drog dom parrallelt med min facktura smma belop på vias kortet.

Så jag får hsota upp 2x 1765Kr.

Det är problemet. I min mening får jag sota för fel på fel då dom inte vekrar ha nån som helst koll på sitt där borta. Sedan att fel kan uppstå och det kanske snart löser sig å dom återbetalar 1765Kr av dom 3630Kr som totalt betalats in till dom är ju inte mtit fel då jag gjort allt i min mackt för att räta ut ett problem som uppstått utanför min kontroll.

jag menar itne att dom avsicktligt blsåte mit på pengarna men det är ju lite för mö fel å kosntigheter för att detta ska vara ett mindre fel. käns rätt oproffsigt när man ringer ärligt åupplyser dom om ett problem.

Sedan hur kul ahde det vart å kanske få ett inkassobrev eller liknande pga att jag inte betalt för varorna första gågen enligt dom villket jag gjort sedan att dom inte drar dom vi köp som dom själv nu säger till mig att dom inte gjort av fortfarande okänd anledning är ju inte mitt fel.

jag har suttit i telefon med dom flera gånger 3 dagar nu och även skickat uppgifter mm över e-mail och besökt banken mm för att få klarhet i vad som kan ha gått fel. Så nog fan har jag haft å göra alltid.

Permalänk
Hedersmedlem

Varför reklamerar du inte bara kortköpet till banken och får dina pengar som jag påpekade tidigare i tråden?

Att bråka med företaget som drar pengarna är bara jobbigt. Om du reklamerar ditt kortköp får du pengarna och banken kräver in underlag från CDON, vilket i detta fallet uppenbarligen är felaktigt.

Permalänk
Medlem

Det var det du inte skulle ha gjort nämligen kontakta CDON för det är dom som ska se till att få in pengarna för deras vara och därmed har dom ansvaret för att så sker så som jag sagt tidigare gör inte mer än nödvändigt i dessa situationer dvs gör ingenting tills du har blivit kontaktad av säljaren!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Varför reklamerar du inte bara kortköpet till banken och får dina pengar som jag påpekade tidigare i tråden?

Att bråka med företaget som drar pengarna är bara jobbigt. Om du reklamerar ditt kortköp får du pengarna och banken kräver in underlag från CDON, vilket i detta fallet uppenbarligen är felaktigt.

Därför det går inte enligt banken då jag givit mitt medgivande att dom får dra dom pengarna vid ursprungliga köpet. Sedan att dom inte gjorde det förens nu spelar tydligen igen roll utan det är nu upp till mig att se till att CDON betalar tebaks pengarna för fakturan dom bad mig betala in för pengarna dom drog på visa kortet är enligt lagen deras eftersom jag godkände att dom fick dra pengarna när köpet gjordes på deras hemsida.

men dom har ju igen laglig rätt att kräva mig att betala varan 2 gånger så därför kräver jag ju nu tebaks 1765Kr för fakturan jag betalade in vilket CDON nu säger att dom ska betala tebaks när jag återkommer nästa vecka med konto nummer då dom borde kunna se att dom fått två belopp, ett via visa kortet och ett vi fakturan dom bad mig betala istället för visa betalningen som inte gick igenom från början enligt dom.

Sedan att man kunde sitta å inte göra nåt visst kan man vara efterklok om man nu kunnat förutspå hur det skulle slutat. Men jag anser mig vara en ärlig människa dock något dåligt humör i bland då jag räknar med att ska bli bemöt med samma ärlighet som jag självförespråkar vad det gäller affärer.

Upplyser jag en affär om ett transaktions problem som rör våran affär vi gjort räknar jag med att dom ska göra rätt för sig på samma vis som jag och dom pengar dom ska ha ska dom få varken mindre eller mer.

Offtopic

Ett bra exempel på dålig affärsanda jag har är detta.
Mer priva grej men ändå.

En kompis till en av mina kompisar (har haft å göra med idioten IRL så har hört detta av honom själv å dom) löste ut en TFT skärm för 6 papp på posten å fick skriva under och allt. Dock glömde posten ta betalt då han skulle betala kontant. han kom undan utan å betala en krona och sålde därför skärmen och tog dom pengarna å stoppade i egen ficka.
Vist posten får pröjsa upp till företaget som sålde varan å jag är iget fan av posten men det är fan urusel moral.

han är allmänt oärlig i andra fall vet av egen erfarenhet då jag ertappat han själv. Jag personligen försöker alltid göra rätt för mig och för det vill man ju inte att folk ska dra nytta av en.

Därimot harj ag inga problem med att pruta eller omförhandla fasta priser det gör jag rätt ofta facktiskt och det har sparat mig åtskiliga tusen genom tiderna både på datorer, hifi och mina andra hobbys.

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera att du handlar hos discshop i fortsättningen, dom har enligt mig mycket bättre kundservice än cdon och väldigt snabba leveranser.
Det är dessutom möjligt att handla mot faktura så du slipper garanterat alla problem med strulande kortbetalningar

http://www.discshop.se/shop/index.php?lang=&&lang=se&subsite=...

Permalänk
Medlem

Ända jag är rädd för med faktura är om posten slarvar bort skiten.
Läkaren säger jag ha för hög ångestnivå mot vad som är normalt kanske därför jag har så uselt samvete gämt

Skulle beställt mitt xbox 360 från dom men precis innan jag skulle skicka efter stog det att dom skickar consoler mm med nåt skumt företag. Lite googlande så visade det sig att dom levererar till mackar å liknande och inte närmaste nödvändigtvis utan flera mil bort å jag har inge bil så jag kan inte riskera att dom skickar grejar på det viset till mig. men dom verkar ju inte ha nån möjlighet å välja levernsätt annars hade jag heller lagt till pengar om det vart så för å få det levererat via pisten till hemköp som det kommer via till mig då eller i brevlådan.

Polaren säger att dom är bra annars när det kommer via posten i alla fall. men har köpt via visa korte 2 gånger innan från CDON utan problems så kändes mer som rutin tredje gången.

Kalla mig paranoid men sån är jag tyvärr.

men det är ju som dom säger bara för du tror du är förföljd betyder ju inte att du inte är det

Permalänk
Hedersmedlem

ODDMAN: Det hjälper att läsa igenom inlägg innan man är oförskämd. Det han pratade om var att det drogs dubbelt, dels fakturan som han betalade då pengarna som reserverats vid VISA-betalningen hade kommit tillbaka och sedan samma summa som drogs igen via VISA.

pa1983: Däremot tycker jag du inte riktigt förstår vad flera här säger. Du försöker få det till att CD-ON försöker lura dig på pengar. Varför skulle de göra det? I detta fall var du shysst och pratade med supporten och de såg att pengarna av någon anledning gått tillbaka. Lösningen var då att fixa det via faktura. Av någon anlending har sedan deras affärssystem (eller VISA) återigen dragit pengarna. Antagligen låg ett uppdrag kvar i systemet som försökte dra pengarna igen, något supporten inte kunde se.

Shit happens. Det händer ibland att pengar går tillbaka från en reservation och sedan dras igen. Oftast har butiken inte ett skit att göra med det. Jag förstår inte riktigt varför du inte bara kontaktade CD-On direkt i morse och löste detta? Det är ju inte så att du inte har några bevis. CD-On är ingen lurendrejeri-firma och ett lungt samtal till supporten borde löst allting så att pengar går tillbaka till dig. Visst är det tråkigt att det blev något strul men du får det ju låta som CD-On med flit försöker blåsa dig på pengar, allt bara för att det blivit något fel vid VISA-dragningen.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Jo men jag har vart i kontackt med cdon ända sedan jag fick tebaks pengarna och blev då ombedd att betala en faktura istället då dom inte skulle dra nåt på visa kortet eftersom det enligt dom gått tebaks och inte skulle dras pär automatik lägre.

Så med den försäkran från supporter betalade jag fakturan dom skickade över och därmed borde dom ju i så fall annullera eventuella transaktioner via visa kortet eller liknande för att förhindra en transaktion av misstag.

Sedan om du läser lite av mina senare inlägg så skriver jag ju också att det inte behöver vara nått medvetet fel men att jag tycker det här ärendet blev oproffsigt behandlat. Dom om några borde ju i så fall veta hur det fungerar och i så fall sagt att vi får snart pengarna så behåll balansen på kontot så dras dom inom några dagar. Det istället för å fakturerar mig då.

När jag ringde sa jag vad som hänt i min ända och frågade dom vad för lösning det fins på problemet.

Detta har ju orsakat onödiga ekonomiska problem för mig för jag hade bara ren jävla tur att jag hade råd å stoppa undan sparpengar denna månaden och som tur var hade jag så det räckte å täcka upp balansen på mitt vanliga konto.

Permalänk
Medlem

Detsamma hände mig med cdon, dom reserverade pengar på mitt konto, ingenting drogs, jag betalade en faktura, pengarna drogs dagen efter, jag ringer cdon och säger att det har blivit en extra debitering, tjejen i kundservice säger oj. hon knappar lite på datorn och säger sen: du har din pengar imorgon. och wow jag hade fått tillbaka mina pengar från cdon dagen efter.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Detsamma hände mig med cdon, dom reserverade pengar på mitt konto, ingenting drogs, jag betalade en faktura, pengarna drogs dagen efter, jag ringer cdon och säger att det har blivit en extra debitering, tjejen i kundservice säger oj. hon knappar lite på datorn och säger sen: du har din pengar imorgon. och wow jag hade fått tillbaka mina pengar från cdon dagen efter.

då fins det väl hopp för min del med då synd bara att det inte gått så smidigt för mig då transaktionerna tar tid på tid. jag är inte otålig av mig på så vis men jag får ju inga pengar av dom förens dom ser att dom fått det dubbla villket dom inte kan se än säger dom men banken säger att det ska dom kunna se dom i morgon eller senast måndag så säger cdon att dom inte har pengarna å måndag så blir jag redigt sur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Är det nåt ni inte förstår?

Ja.. Vad du klagar på. CDON har gjort fel. Wow, big deal.. Sådant händer. Det är ju inte, som sagt, så att CDON försökt blåsa dig med vilje. Det hade i så fall varit värt ett inlägg här! Men att ett företag med hundratusentals kunder råkar göra fel ibland? Knappast.

Citat:

Sedan hur kul ahde det vart å kanske få ett inkassobrev eller liknande pga att jag inte betalt för varorna första gågen enligt dom villket jag gjort sedan att dom inte drar dom vi köp som dom själv nu säger till mig att dom inte gjort av fortfarande okänd anledning är ju inte mitt fel.

Vad är det som är så hemskt med ett inkassobrev? Har man redan betalt så bestrider man det hos inkassobolaget varpå CDON får förklara sig varför man försöker driva in en betald faktura. Nu hade det iofs inte hänt, för CDON hade först skickat en påminnelse varpå man ringt dem och rett ut det hela, men ändå.

Permalänk

Varför pratar du inte med CDON först istället för gnälla. Misstag händer. Klagar gör man när företaget inte sammarbetar alls. Troligt att CDON som för övrigt är en seriös internet butik skulle vägra betala tillbaka dina pengar, fan skärp dig. Jävla trams.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av truebounce
Varför pratar du inte med CDON först istället för gnälla. Misstag händer. Klagar gör man när företaget inte sammarbetar alls. Troligt att CDON som för övrigt är en seriös internet butik skulle vägra betala tillbaka dina pengar, fan skärp dig. Jävla trams.

Då kan du ta å läsa från början igen tycker jag.

Alldrig sagt att dom vägrar heller. Så läs igen.

Sedan att allt för många i dag tycks aceptera vad som helst är ju sorjligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Då kan du ta å läsa från början igen tycker jag.

Alldrig sagt att dom vägrar heller. Så läs igen.

Sedan att allt för många i dag tycks aceptera vad som helst är ju sorjligt.

Tycker att du själv borde läsa själva vad topicen du själv har skrivit säger?

"CDON blåste mig på nästan 1800Kr"

Ringer det en klocka nu, varför folk reagerar över det hela?

Som man har sett, så har det begått ett misstag av CDON och dom har inte blåst dig på några pengar.
Du fick sakerna som du har beställt för, CDON tog dubbelt betalt av misstag, "ett miss i rutinen" och du börjar skriva en tråd om CDON har blåst dig på pengar?

Om du inte hade fått sakerna som du har bestältl för, eller CDON vägrar ger tillbaks beloppet som dom har dragit dubbelt av misstag och då har du verkligen blivit "blåst" av CDON på pengar.

Men CDOn har ju inte nekat att ge tillbaks pengarna p.g.a deras misstag väl?

Så hur kan du säga då att CDON har blåst dig på 1765:-?

- CDON har begått ett misstag med dragit dubbelt belopp.
- Du skriver en "gnälltråd" av det som har hänt, men tyvärr valt fel topic till händelsen.

Frid och fröjd!

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Aja skiter i vad ni tycker. jag upplyste dom om att dom itne dratt nåt när dom skulle å för det så fick jag betala en faktura istället för att dom INTE enligt dom SJÄLVA skulle dra nåt på visa pga FEL men det gjorde dom lik förbanat. Så vad har jag gjort för fel? Dom försäkrade mig också om att problemet var löst efter jag betalade fakturan. Så där fick jag för jag var snäll.

Permalänk

Men om dom inte vägrar, då finns det inget problem. Ska vi ta det så långt att företagen inte får begå misstag?

Jag accepterar absolut inte vad som helst. Har ett fel/misstag begåtts så reagerar och klagar jag till företaget/butiken med detsamma, därefter låter jag dom agera. Visar det sig att dom inte vill sammarbeta alls, då kan jag givetvis känna mig lurad och vill framföra min del av historien till andra på diverse forum för hjälp samt varna.

Tyvärr tycker jag många trådar här på sweclockers är ren smutskastning där det även visar sig att man inte ens luft på luren för att försöka hitta en lösning på sitt problem. Det gör mig helt klart förbannad. Tänk också på att dom har flera kunder och inte bara dig. Därför kan det ta längre tid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av truebounce
Men om dom inte vägrar, då finns det inget problem. Ska vi ta det så långt att företagen inte får begå misstag?

Jag accepterar absolut inte vad som helst. Har ett fel/misstag begåtts så reagerar och klagar jag till företaget/butiken med detsamma, därefter låter jag dom agera. Visar det sig att dom inte vill sammarbeta alls, då kan jag givetvis känna mig lurad och vill framföra min del av historien till andra på diverse forum för hjälp samt varna.

Tyvärr tycker jag många trådar här på sweclockers är ren smutskastning där det även visar sig att man inte ens luft på luren för att försöka hitta en lösning på sitt problem. Det gör mig helt klart förbannad. Tänk också på att dom har flera kunder och inte bara dig. Därför kan det ta längre tid.

jag har ringt dom innan problemet uppstog och efter upprepade gånger och tog nog misnt 6 samtal och 3-4 e-mail innan dom ens säger att dom ska betala tebaks. Och jag accepterar att dom msåte se att dom motagit beloppet två gånger därför jag väntar tills på måndag.

men hade dom inte fummlat till det från början å bett mig betala en facktura som det fins bevis på att jag gjort både enligt banken och mina egna uppgifter så kunde dom redan vid det här laget återbetalat skiten istället för å säga jag vet iget jag vet iget vi har igen koll.

Gilalr du å få ditt saldo satt till minus 1600kr med över 2 veckor kvar till nsätan lön pga FET fuckup?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Jag förstår inte, om pengarna inte ska dras, hur har du då tänkt att en faktura magiskt ska betala ditt köp? Med vilka pengar, pengarna på ditt konto så klart...

Jag tycker du ska gå och lägga dig, eftersom du inte verkar inse att du måste betala för dina saker, sen verkar tro dem inte får dra pengarna.

Gå o lägg dig själv eller läs igenom hela inlägget.

Killen beställde varor, pengarna reserverades, och satte sedan tillbaks till hans konto. Killen ringer upp supporten eftersom han ville se till att det gick rätt till så han hörde efter hur det låg till med betalningen, dom bekräftade att något blivit fel o skickar en faktura han får betala istället. Killen betalar fakturan och tror att allt är frid och fröjd tills dom ÄVEN dras pengarna som dom inte ens reserverat längre.

VART anser du att trådskaparen gjort fel?