Permalänk
Medlem

Hjälp av laptop köp.

Tjenare gubbs.

Nu är det så att jag har tänkt mig att köpa en laptop, kollat runt lite och läst lite, förstått att 8800m kortet kommer komma ut snart, vet inte när dock så om någon har lite info om det så skulle det uppskattas.

Det jag kommer använda datorn till är att surfa, lira lite spel och kolla på mycket film. När jag är hemma spelar jag på min stationära men då min TV inte funkar och jag vill inte sitta vid datorn och kolla på filmer så kan jag göra det på laptopen i mitt knä, hade först tänkt att köpa en ny TV men det blir i ett senare skede.

När det blir en ny TV så kommer jag koppla in laptopen till TVn och kolla på filmerna den vägen.

Glor mycket på 720p serier/filmer, blir en del 1080p också.

Lite krav på datorn:

Minst en core2duo propp.
Minst 2gb minne, helst 3 vid vista.
Minst 250gb disk.
Minst 17" skärm.
Schysst ljudkort.

Extra saker:

HDMI uttag?
DVI?

Prisklass: 15-18000kr.

Köpet kommer nog bli av runt februari.

Permalänk

Svårt att ge tips när det är så långt tills du ska köpa... 8800M-korten finns inte i svensktillverkade datorer än, tror bara det är Rock, Alienware och någon till som säljer burkar med de korten än så länge, och de kostar definitivt över 18000:-, det kan dock ändras till februari, vilket är anledningen till att det är svårt att ge något handfast tips. Dock kommer nog de allra flesta datorerna med 8800 vara 17", det är trots allt ett högpresterande kort som lär bli hyffsat varmt.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3