NZXT Hush, anslutningar i fronten!

Permalänk
Medlem

NZXT Hush, anslutningar i fronten!

Hej!
Har satt ihop min nya burk i mitt NZXT Hush chassi, funkar fint men ingången för hörlurarna i fronten är död? Har kopplat in HD audio och mina högtalare funkar men i fronten händer inget om man sätter i hörlurar? Måste vara fler som har denna chassi, så jag hoppas på bra tips.
Moderkort: GA-P35C-DS3R om det spelar någon roll

Permalänk
Medlem

Har du användt rätt kontakt då, till mobot alltså, det finns ju AC97 kontakten & HD kontakten... (olika kopplingar i dessa...) Den kontakt du ska använda är väl AC97 på de mobot...

Det kan dock bli rätt kraftiga störningar på frontkontakten i den lådan (har provat de själv...)

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

jag använde HD kontaken, stod på moderkortet att HD var förinställt, man kunde också ändra om man ville det till AC97 då, men jag anslöt HD kontakten eftersom det stod som standard på moderkortet och det fanns en sådan kontakt så smidigt tänkte jag. Vill mest ha det för möjligheten att koppla in hörlurar när jag spelar och då koppla bort högtalarna som är anslutna där bak, blir sånt liv på tjejen hemma om man börjar spela COD med ljud på