Permalänk
Medlem

ADSL-modem utan router?

Jag har blivit inspirerad att göra om en gammal dator till router och använda denna ihopa med en switch för att dela linan på fler datorer. Men det saknas en sak i kedjan, ett adsl-modem av bra kvalite. Jag har bara adsl-modem med inbyggda routrar hemma, och jag gissar att det inte går att koppla förbi dessa?

Kan någon rekomendera en bra burk som endast innehåller själva modemet?

Permalänk
Medlem

D-Link DSL-524T kostar inte många kronor. Annars så funkar säkert Linksys AM200 rätt bra.

har du kollat så att du inte kan stänga av routerfunktionen i dem? Leta efter något som kallas för Brygga, eller liknande.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Okej, jag ska undersöka saken!

Tack!

Permalänk
Medlem

Zyxel Prestige 660H har jag bra erfarenhet av.
SpeedTouch 510/516 är också ganska bra även om de kan vara lite kinkiga när det gäller synken.

/mludd

Visa signatur

“This is the Unix philosophy: Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together. Write programs to handle text streams, because that is a universal interface.” -- Douglas McIlroy

Permalänk
Medlem

Lyfter tråden igen.

Har kikat efter någon funktion för att stänga av routerfunktionen i modemet, dock utan framgång. Är det någon som har mer erfarenhet av detta som kan tala om var man ska börja leta?

Permalänk
Medlem

du ska leta efter bryggat läge eller "bridge" borde väl finnas i dom flesta modemen?

Permalänk

Märke och modell på modem?

Permalänk
Medlem

Ledsen att jag dröjt med svaret, men jag har inte haft tillgång till modemet i fråga. Hoppas det går bra ändå.

Burken i fråga är en: THOMSON ST585.