Tipsa om ett Moderkort som klarar 4Gb RAM

Permalänk
Medlem

Tipsa om ett Moderkort som klarar 4Gb RAM

Sitter just nu här o hatar min dator, my precious. Den har ett virus som heter Asus P5K. Detta skit till moderkort klarar inte att köra 4Gb corsair XMS minnen i 800Mhz. Jag har provat det mesta som finns att prova o jag har tröttnat. nordbryggan VILL inte köra dom som det är meningen. Sitter nu o sunkar i 667mhz och BSOD titt som tätt.

Jag är intresserad av allt utom ASUS. Tipsa gärna om en bra prolle som kan vara lämplig till moderkortet ni tipsar om för den jag har är ganska tråkig.

Permalänk
Medlem

Gigabyte P35-DS3 verkar ju klara sig från klagomål väldigt bra. Med tanke på hur många som har det moderkortet och det faktum att jag aldrig har sett någon nämna att de har samma problem som du har så tror jag att det borde funka fint. Det är ju också rätt billigt och funkar ju med din processor.

Jag har ett P35-DS3 och det funkar perfekt för mig, men som du ser i signaturen så har jag mindre och långsammare minnen.

Permalänk
Medlem

Är inget fel på asus moderkort bara du som inte kan med det bara. och sen tycker jag inte att du ska sitta o kasta skit på asus bara för det,och gör om och gör rätt så fixar du dina 4Gb ram minne som vista suger i sig.

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
Är inget fel på asus moderkort bara du som inte kan med det bara. och sen tycker jag inte att du ska sitta o kasta skit på asus bara för det,och gör om och gör rätt så fixar du dina 4Gb ram minne som vista suger i sig.

Gör om, gör rätt själv o var lite påläst om P5K innan du öppnar truten. P5K kan inte hantera 4gb RAM i 800mhz vilket min topic handlar om. P5K ÄR ett skitkort. Detta är det 3e P5K jag kasserar. Jag sitter just nu med min laptop o tittar på en BSOD på den stationära.

Mjeuuu tack för ett konstruktivt inlägg! Ska kika på det kortet omedelbart!

Permalänk
Medlem

Kör själv 4x1024mb Corsair 6400 CL4 i 800 MHz på mitt P35-DS3. Fungerar ypperligt.

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem

Har 4gb RAM-minne på mitt Gigabyte P35-DS4 och det funkar utan problem

Visa signatur

|Chassi: Antec P182 |PSU: Corsair 520w |Moderkort: Gigabyte P35-DS4 |CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 B3 @ 2.4GHz + Scythe Mine 1100 Rev.b |GPU: Gainward 8800Ultra @ 650/2250 |Minne: 4GB Corsair 6400 CL4 |HDD: WD 500gb 7200rpm |Ljudkort: Creative SB X-Fi Fatal1ty Pro| - |Samsung 206BW (R)

Permalänk
Medlem

Abit IP35 funkar oxo perfa med 4x1gb

Edit: iofs sitter jag på ocz och inte på corsair men jag kan inte tänka mig att det skulle vara något problem