Surfdator till mormor, hjälp önskas!

Permalänk

oj, den där datorn slår ju kompletts erbjudande alltså :). men JesperT, den klarar ju i alla fall crysis på lägsta och mormor ser förmodligen inte så bra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Ja, verkligen.
Dock kommer mormor att få problem när hon ska slakta nordkoreaner i Crysis.

hahaha "mormor" är inte som "mormor" för 40 år sedan. Det är krut i kärringarna nu för tiden

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
denna pc skulle passa perfekt till mormor

http://www.dustinhome.se/pd_5010126637.aspx

Länken fungerar inte längre, de kanske har tagit bort produkten. Vad var det för något?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Länken fungerar inte längre, de kanske har tagit bort produkten. Vad var det för något?

länken fungerar visst

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
länken fungerar visst

Ja det gör den. Jäkligt märkligt, den sa att det inte fanns någon produkt när jag testade förut. Är nog DH som inte fått ut alla troll ur nya hemsidan.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Ja det gör den. Jäkligt märkligt, den sa att det inte fanns någon produkt när jag testade förut. Är nog DH som inte fått ut alla troll ur nya hemsidan.

Priset är osannolikt lågt. Inte nog att man bl a får C2D prolle, 2 Gb minne, 320hd, separat graffe och till detta lägger de på Vista Premium och det bästa av allt, det är färdigbyggt. Kan det vara ett tryckfelsnisse eller är priset egentligen exkl moms?

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Priset är osannolikt lågt. Inte nog att man bl a får C2D prolle, 2 Gb minne, 320hd, separat graffe och till detta lägger de på Vista Premium och det bästa av allt, det är färdigbyggt. Kan det vara ett tryckfelsnisse eller är priset egentligen exkl moms?

Visst är det, jag tipsade folk igår om denna dator men fick ingen respons. Priset stämmer. Vet företagare som beställde en hel del igår, idag är det begränsad till 1 per kund.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
denna pc skulle passa perfekt till mormor

http://www.dustinhome.se/pd_5010126637.aspx

Ja jäklar du, otroligt bra pris! Hehe och det bästa är att DH:s studentrabatt gällde även på den här. Det brukar det inte vara på billiga/kampanjsaker. Jag måste nog köpa en själv bara för att.
Helt otroligt pris!

Pigma, köp den direkt! Den är bättre än det du hade på komplett (vad jag minns, har inte kollat specen igen nu för komplett är nere för mig.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Ja jäklar du, otroligt bra pris! Hehe och det bästa är att DH:s studentrabatt gällde även på den här. Det brukar det inte vara på billiga/kampanjsaker. Jag måste nog köpa en själv bara för att.
Helt otroligt pris!

Pigma, köp den direkt! Den är bättre än det du hade på komplett (vad jag minns, har inte kollat specen igen nu för komplett är nere för mig.

Hur exakt funkar studentpriset?Dessutom kan man komma undan med enbart 49kr i frakt?

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Hur exakt funkar studentpriset?Dessutom kan man komma undan med enbart 49kr i frakt?

Visste först inte att man hade studentrabatt där, nu har även jag lagt en order på den, till föräldrarna denna gång
Man måste vara registrerad hos Studentkortet.se för att ta del av studentpriserna, ska gå att efterkonvertera om man redan har ett konto hos Dustin.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Hur exakt funkar studentpriset?Dessutom kan man komma undan med enbart 49kr i frakt?

De har rabatt på stora delar av sitt stortiment. Det är helt variabelt och ingen fast procentsats så man vet aldrig. Men riktigt prisvärda saker brukar väl inte ha någon stor (eller ingen) rabatt på. Därför är jag chockad över det här (pss 2115 kr för datorn).
Gratis frakt, den kostar ju 49 kr annars. Men man måste betala PF-avgift, men jag beställer jämt med direktbetalning så jag slipper det helt. Tror det var gratis returfrakt med om man ångrar köp (inte säker på det).
På gamla DH sidan fanns det också en studentsida där de hade lite speciella erbjudanden. Inte något att hänga i granen och sidan var dåligt skött, ofta hade huvuderbjudandet (någon dator) gått ur sortimentet när man klickade sig in på den!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbopilot
Visste först inte att man hade studentrabatt där, nu har även jag lagt en order på den, till föräldrarna denna gång
Man måste vara registrerad hos Studentkortet.se för att ta del av studentpriserna, ska gå att efterkonvertera om man redan har ett konto hos Dustin.

Det går bra med mecenatkortet också. Jag skickade e-mail till kundtjänst för att konvertera mitt konto.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Därför är jag chockad över det här (pss 2115 kr för datorn).

Inte för att vara sådan, men till ett sådant pris så kan man fråga sig vad som är fel på datorn. Jag menar 2115 kr täcker ju knappt operativsystemet och processorn.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Inte för att vara sådan, men till ett sådant pris så kan man fråga sig vad som är fel på datorn. Jag menar 2115 kr täcker ju knappt operativsystemet och processorn.

hahaha kanske nätaggregatet är på 250W;) Även om aggregatet skulle vara undermåligt så är det fortfarande billigt att byta ut det till ett bättre för ca 500-600kr. Exempelvis aggregatet nedan tål alla värstinggrafikkort med råge ifall man vill uppgradera

http://www.inet.se/?page=product&stockid=6909437&a=6909437&

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Inte för att vara sådan, men till ett sådant pris så kan man fråga sig vad som är fel på datorn. Jag menar 2115 kr täcker ju knappt operativsystemet och processorn.

Visst är det väl något lurt. Men det är ju en märkesdator så den lär ju starta och fungera.
Jag har beställt nu

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

jag vill verkligen höra hur din mormor eller någon annan tycker att den här datorn är!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Visst är det väl något lurt. Men det är ju en märkesdator så den lär ju starta och fungera.
Jag har beställt nu

Den enda luriga som jag kan hitta är att de satt ner garantin till 1år jämfört med 2år som en annan Scaleo dator har hos dem som inte är nedsatt i pris.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blockbuster
jag vill verkligen höra hur din mormor eller någon annan tycker att den här datorn är!

Om Dustin är flitiga så har jag den i morgon eftermiddag.
edit: Nej jag får inte paketet i morgon (fredag)

Och med det låga priset så tar jag dock den korta garantitiden men glädje.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Wow extremt prisvärd... Ska tipsa kompisen om det här så kanske vi till och med kommer billigare undan med hans uppgradering XD

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

har också beställt en till farsan(tidig födelsedagspresent). Tyvärr kunde jag inte aktivera studentrabatten(hittade inte papperet med koden). Nåväl jag var tvungen att slå till innan den försvinner från sortimentet och dryga 2500kr med frakt är fortfarande skitbilligt.

Visst är det en mäkesdator och då köper man grisen i säcken när det gäller moderkort och nätaggregat men lik förbannat om du sätter ihop en liknande dator på www.datorbutiken.com så kommer du upp i 5000kr och då får du sätta ihop datorn själv. Jag satte ihop en likande dator på datorbutiken med en Black Thunder Miditower Black 400W ATX som grund + E4500 cpu. Aggregatet och processorn är kraftfullare men inte så mkt att prisskillnaden motiveras.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Igår träffade jag en bekant som sa att hon ville ha hjälp att välja en ny dator. Jag gick in på Dustin Home för att sätta ihop ett paket som jag kan hjälpa henne att sätta ihop.

Då fick jag se erbjudandet om Fujitsu Siemens-datorn för 2500 kr. Jag trodde inte det var sant!

Jag ringde till henne och sa att det här erbjudandet får hon inte missa! Hon beställde den igår kväll, så den kanske kommer på fredag.

Jag ska hjälpa henna att installera den, det blir spännande att se hur den presterar!

Erbjudandet finns kvar fortfarande, så ni som vill ha en billig dator, missa inte denna!

Länk: http://www.dustinhome.se/pd_5010126637.aspx

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Så med dom modifierad versionerna kan man överklocka processorn med det mobo?

sweclockare är sanna clockare. Inte ens en märkesdator för under 3 laxar är helig för dem

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tog och sorterade ut poster från den här tråden som var riktigt snack om just den här datorn (FSC scaleo Pi 2530). Det är bättre att de ligger i den speciella tråden för det.
som finns här
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG