Hello IT - Det räcker med en rad kod... eller?

Permalänk
Medlem

Kan ni inte ha någon annan färg på Geeks-labeln? Ser ut som att jag råkat markera text varje gång jag ser den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

En sista release inför påskhelgen. Må ni föräta er på ägg och godis!

  • Markören placeras nu igen inom Ctrl+[ibu] taggarna. Det nya beteendet aktiveras först när man markerar flera paragrafer.

  • Det går nu att se ifall man gillat ett inlägg. Nu behöver man inte längre dubbelrösta. Tummen blir orange först när du gillat inlägget och inte när inlägget är populärt.

Trodde det var en bugg, men man vänjer sig nog med nya gilla-knappen

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

En sista release inför påskhelgen. Må ni föräta er på ägg och godis!

  • Markören placeras nu igen inom Ctrl+[ibu] taggarna. Det nya beteendet aktiveras först när man markerar flera paragrafer.

  • Det går nu att se ifall man gillat ett inlägg. Nu behöver man inte längre dubbelrösta. Tummen blir orange först när du gillat inlägget och inte när inlägget är populärt.

Tack för den med tummen, vilket påskägg man fick! Så efterlängtad!
Den skulle ni gå ut med på en nyhet eller så.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av ELF:

Behöver forumdelar äns synas i listan som man inte har behörighet till att starta trådar i?
Underforum som bara agerar underkategori kanske skulle visas på ett mer "normalt" sätt, istället för att visas som "låst".

Släppte precis en iteration på funktionen och nu kan man inte längre se t.ex. "Nyhetskommentarer", då det inte går att skapa trådar där. Fick bli en grå-ton på underkategorier som inte går att skapa trådar i, men som behöver synas för att se hierarkin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Markören placeras nu igen inom Ctrl+[ibu] taggarna. Det nya beteendet aktiveras först när man markerar flera paragrafer.

Yes!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
  • Bilduppladdning - Bifoga och infoga via URL görs nu via samma bild-knapp

  • Du kan nu laddat upp bilder när du redigerar ett inlägg (upp till 24 timmar gamla inlägg)

  • Lagt till verktygspanel ovanför snabbsvar för att få åtkomst till bilduppladdning

  • Förbättrat "citat"-vyn - Du får nu information om hur många olästa citat du har samt att citatet får en orange bakgrund (den som pingade dig)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:
  • Bilduppladdning - Bifoga och infoga via URL görs nu via samma bild-knapp

  • Du kan nu laddat upp bilder när du redigerar ett inlägg (upp till 24 timmar gamla inlägg)

  • Lagt till verktygspanel ovanför snabbsvar för att få åtkomst till bilduppladdning

  • Förbättrat "citat"-vyn - Du får nu information om hur många olästa citat du har samt att citatet får en orange bakgrund (den som pingade dig)

Superbra funktioner. Helst att man kan ladda upp nya bilder när du redigerar.
Skulle önska en funktion där man ser sina skrivna inlägg, men bara rubriken. Inte hela inlägget som det är nu.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av Lagers:

Skulle önska en funktion där man ser sina skrivna inlägg, men bara rubriken. Inte hela inlägget som det är nu.

Menar du "Profil -> Inlägg"-vyn fast man bara ser trådens rubrik? 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Menar du "Profil -> Inlägg"-vyn fast man bara ser trådens rubrik? 🤔

Japp. Så det ser ut som Aktivitetsloggen. Om man söker i forumet med sökfunktionen och bara väljer trådar så blir det också bara rubriker men om man söker inlägg blir det hela inlägget. är väl samma rutin där.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av Lagers:

Japp. Så det ser ut som Aktivitetsloggen.

Okej! Då har jag koll på vad du menar. Vi har några punkter kvar av "Bättre forum"-projektet innan jag går vidare med nästa projekt, men detta finns inte med på listan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Okej! Då har jag koll på vad du menar. Vi har några punkter kvar av "Bättre forum"-projektet innan jag går vidare med nästa projekt, men detta finns inte med på listan.

"Bättre forum"-projektet är ett riktigt bra projekt! fortsätt med det!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:
  • Bilduppladdning - Bifoga och infoga via URL görs nu via samma bild-knapp

  • Du kan nu laddat upp bilder när du redigerar ett inlägg (upp till 24 timmar gamla inlägg)

  • Lagt till verktygspanel ovanför snabbsvar för att få åtkomst till bilduppladdning

  • Förbättrat "citat"-vyn - Du får nu information om hur många olästa citat du har samt att citatet får en orange bakgrund (den som pingade dig)

Marvellous! Mycket bra förbättringar!

Permalänk
Medlem

Så här gick det när jag testade i ’lilla’ editorn

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Säkert något tillfället. Jag ska inte ha fler rättigheter än dig, när det kommer till bilduppladding.

Minns inte exakt när man får det meddelandet.

Permalänk
Medlem

Gick bättre nu, det var som du säger säkert något tillfälligt