Hur Skapa nätverksanslutning i windows millenium??

Permalänk
Medlem

Hur Skapa nätverksanslutning i windows millenium??

Ja som topic lyter hur skapar man en nätverksanslutning i windows millenium.

Jag frågar åt en kompis så jag har ej datorn framför mig så jag är tacksam om ni förklarar så tydligt ni kan.

Tack

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz//HyperX PC6400 4096MB//GeForce 9600GT//2x Samsung SpinPoint F1 1TB//Antec Sonata III (3D Mark o6 = 11477)

Permalänk
Medlem

Alltså komma in i nätverket eller? plugga in kabeln i datorn och i routern, men komihåg att ME inste stödjer NTFS filsystemet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shay
Alltså komma in i nätverket eller? plugga in kabeln i datorn och i routern, men komihåg att ME inste stödjer NTFS filsystemet.

Nej inte nätverket. Han vill instalera en dsl anslutning med användarnamn och lösenord.

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz//HyperX PC6400 4096MB//GeForce 9600GT//2x Samsung SpinPoint F1 1TB//Antec Sonata III (3D Mark o6 = 11477)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shay
Alltså komma in i nätverket eller? plugga in kabeln i datorn och i routern, men komihåg att ME inste stödjer NTFS filsystemet.

Det spelar inte någon som helst roll. Operativsystemet abstraherar bort sådant. SMB filprotokollet som körs gör att andra datorer inte behöver ha någon som helst koll på filsystemet. Jämför också med att *nix med samba kan köra SMB fildelning och de kör ofta helt andra filsystem.
Det skulle nog rent vara farligt och säkerhetsrisk som andra datorer fick direktkontakt med hårddisken.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMDBoss
Nej inte nätverket. Han vill instalera en dsl anslutning med användarnamn och lösenord.

Jag antar du menar att han måste ha något program för att logga in på internet med. De operatörer som kör med sådant (minns inte vilka, men iaf inte Telia) använder väl (oftast?) något som kallas PPPoE och om jag inte minns fel så var det först window XP som fick inbyggt stöd för det så ME behöver något extraprogram.

Det är nog rätt svårt att kunna hjälpa till med sådan här knapphändig information om vad som ska göras. Dock brukar väl internetleverantören skicka med (eller finnas på hemsidan) installationsinstruktioner? Sådana där manualer med skärmdumpar på hur man ställer in i windows.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Tack nu har han löst det hela!!

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz//HyperX PC6400 4096MB//GeForce 9600GT//2x Samsung SpinPoint F1 1TB//Antec Sonata III (3D Mark o6 = 11477)