Asus planerar nya Eee PC under 2008

Permalänk

Jag skulle vara intresserad av att köpa en dator, men då ska OSet vara anpassat till den där storleken, och det utan den idiotiska idén att man inte kan installera program som det medföljande OSet har.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
ASUS kunder vill gärna ha XP. Dom är nöjda med produkten som den är, men skulle hellre ha XP. Sen har du en kundbas som inte köper produkten såvida det inte är XP på den.

Det behöver inte vara en MS-konspiration för det.

Det är möjligt att MS ringde och sa "Vi kan ge er ett galet bra pris", eller så ringde ASUS och sa typ "Vi vill ha 1 miljon av erat UTGÅENDE operativ, vi vill dock inte betala mer än 5kr".

Antagligen kommer ju ASUS att släppa datorernar med eller utan XP.

utgående och utgående, att Vista inte hade blivit särskilt roligt på Eee fattade nog tom Microsoft.

jag tror iof snarare att det lät såhär: "hej grabbar det är Stevie, jo jag har hört att ni har fallit ur ledet med en av era produktkedjor? om ni inte rätar in er igen kan ni även glömma den där fina dealen ni fått på de andra produkterna hittills.."

men ja, om det är valfritt gnäller jag givetvis inte, men jag misstänker att ett av "önskemålen" är att så inte ska vara fallet. (iaf på våra marknader)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

eeeXubuntu ftw!

Visa signatur

Hellre dö än fega.