Formatera om microsd från 2gb till 4gb

Permalänk
Medlem

Formatera om microsd från 2gb till 4gb

Hej, jag köpte en LG viewty förra veckan samt ett 4gb microsd kort till den, i efterhand fick jag reda på att lg´n bara stödjer två gb vilket också både telefonen och datorn visar! men nu har jag googlat lite och det står bl.a att om man istället för att formatera kortet i telefonen gör det i datorn så kan telefonen hantera 4gb, nu till problemet;

Första gången jag formaterade kortet gjorde jag det i telefonen och således blev kortet formaterat till 2gb istället för 4gb, nu vill jag formatera om kortet till 4gb i datorn men kan inte göra det, det går helt enkelt itne att välja 4gb i listan i format-fönstret! Har någon stött på samma problem eller har nån lösning? prövade även att öppna kortet i partition magic men det hittade inte kortet...

tacksam för hjälp, MVH

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Medlem

När du har kortet inkopplat till datorn, kolla då i Diskhanteraren hur stor den nuvarande partitionen är, samt om det finns outnyttjat utrymme. Isåfall, ta bort den befintliga partitionen och skapa en ny. Tänk på att välja FAT32 vid formateringen och inte NTFS.

Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]