Tvål med stämpeln "RJF" Rein Judisches Fett

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY

Jag håller inte med om att svenskar brukar vara israelfientliga och palestinavänner men det varierar från plats till plats så det beror på vilka man träffar förståss. Jag är dock av uppfattningen att israelerna är mycket mycket mycket mycket värre än vad folk tror. Mycket! Berlinmuren har det varit mycket snack om men det är förvånansvärt lite snack om muren judarna smällt upp. Den är för helvete fem gånger så hög och går rakt igenom trädgårdar och delar upp radhusområden så att grannar alldrig mer träffas igen! På radio hör jag ofta nyhetsrapporter där dom säger hur hemskt det är att en, två eller tre judar har skadats eller dödats i någon raketattack eller självmordsbombning. Sist i nyheten nämner uppläsaren med en likgiltig ton hur tio, tjugo eller hundra palestinier dödades. Det tycker jag är stötande!

De mediemoguler jag listade är identifierbart judiska med en google-sökning och de har en hand med i vilka nyheter som publiceras men främst vilke som anställes under, som i sin tur helt anonymt väljer "bra" och "dåliga" nyheter. Uppmärksamma namnen på nyhetsuppläsare och skribenter i tidningar så kommer du se att en majoritet är judar. En majoritet, dvs 50% eller mer, när sverige endast har 25k judar (>1%), detta är inte demokratifrämjande, massmedian är demokratins viktigaste verktyg och bör såväl som politikerna, vara representativ för befolkningen. Jag vill med detta inte ha sagt att jag tror att judarna har en agenda och medvetet tar över viktiga saker för att styra världen, jag tror snarare att de är mer ambitiösa i regel för att de utsatts för skit tidigare.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Jag håller inte med om att svenskar brukar vara israelfientliga och palestinavänner men det varierar från plats till plats så det beror på vilka man träffar förståss. Jag är dock av uppfattningen att israelerna är mycket mycket mycket mycket värre än vad folk tror. Mycket! Berlinmuren har det varit mycket snack om men det är förvånansvärt lite snack om muren judarna smällt upp. Den är för helvete fem gånger så hög och går rakt igenom trädgårdar och delar upp radhusområden så att grannar alldrig mer träffas igen! På radio hör jag ofta nyhetsrapporter där dom säger hur hemskt det är att en, två eller tre judar har skadats eller dödats i någon raketattack eller självmordsbombning. Sist i nyheten nämner uppläsaren med en likgiltig ton hur tio, tjugo eller hundra palestinier dödades. Det tycker jag är stötande!

De mediemoguler jag listade är identifierbart judiska med en google-sökning och de har en hand med i vilka nyheter som publiceras men främst vilke som anställes under, som i sin tur helt anonymt väljer "bra" och "dåliga" nyheter. Uppmärksamma namnen på nyhetsuppläsare och skribenter i tidningar så kommer du se att en majoritet är judar. En majoritet, dvs 50% eller mer, när sverige endast har 25k judar (>1%), detta är inte demokratifrämjande, massmedian är demokratins viktigaste verktyg och bör såväl som politikerna, vara representativ för befolkningen. Jag vill med detta inte ha sagt att jag tror att judarna har en agenda och medvetet tar över viktiga saker för att styra världen, jag tror snarare att de är mer ambitiösa i regel för att de utsatts för skit tidigare.

Du vet att över 90% av den "muren" är stängsel. Det är ett ytterst litet avsnitt av barriären som är så pass hög. Berlinmuren var bra mycket längre och bra mycket mer begränsande. Självmordsbombarnas offer har minskat enormt på de ställen där barriären finns och det är därför den får vara kvar också.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Avstängd

Dom gjorde väl även lampskärmar av skinnet från judarna har jag läst nånstanns! hade dom även gjort burk mat av resten till dom svältande soldaterna på öst fronten så hade kretsloppet varit slutet!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Hahahaha (jösses min djävul att jag tappade fattningen där och brast ut i skadeskratt)

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Tidsgräns? Någon form av tidsgräns kan man väll sätta eller tycker du man ska tillskriva landet de människor som först satte sin fot där för 200 000 år sedan? Nepp jag står fast vid att de som bor där äger skiten!

Klart man kan sätta en tisgräns, frågan är när och det är det som är kruxet och en potentiell krutdurk som hotar att dra om så många gränslinjer runt om i hela världen. Hur kan du ignorera det?
Med kreteriet "de som bor där" verkar ju israels bosättningsstrategi smart eller?

Citat:

Men då kommer judarna dragandes med någon snyfthistoria och sin jävla töntiga bok och säger att gud har bestämt att dom ska bo där. Även kristna och muslimer (inte araber för det ser jag som ett samlingsnamn för hela packet, kristna, judar och muslimer) har religiöst anspräk på landet.

Med uttryck som "samlingsnamn på hela packet" och övriga argumentation skiljer du dig föga från de bruna hatmånglarna i mina ögon.
Om du vill vara seriös så fördöm gärna fundamentalisterna t.ex. de religöst motiverade bosättarna i Hebron och de som stöder dem men när du utmålar dem som "Israeliska hemmafruar" så är du inget bättre än de som säger arabiska mödrar är terroristuppfostrare.

Citat:


Och varför tror du muslimerna motsatte sig tvåstatslösningen? Skulle dom låte judarna få all deras heliga mark samt all annan mark av värde och enällt traska ut och sätta sig i öknen?

Enl. FN förslaget som FN röstade igenom och araberna förkastade skulle Jerusalem skulle bli en öppen stad under internationell kontroll. Tempelberget är dessutom bara den tredje heligaste platsen för Islam och knappast all deras heliga mark. För judarna ÄR klagomuren deras heligaste plats. Och sätta sig i öknen var det väl inte som var aktuellt det är bara att kolla delningsförslaget om än något krystat är baserat på i huvudsak populationstäthet och geografisk sammanhållning.

Citat:


Judarna sparkade ut araberna, helt utan någon som helst rätt, det är sanningen.

Jag "älskar" folk som dogmatiskt hävdar att de står för sanningen, en egenskap som är vanlig bland rätttrogna fundamentalister -oavsett inriktning- och besserwissrar.

Angående meiadiskussionen så finns ju en hel del info om judar i media på väldigt "charmiga" sidor men tycker dock att man kanske får titta lite mer på hur media faktist rapporterar (sakfrågan) och problemet här är att man är väldigt subjektiv baserat på ens egen åsikt. Själv noterade jag att jag inte hört något om raketbeskjutningar på länge förrän Israel valde att svara på dem. Något som naturligt förklaras av skalan av motattacken och Ban ki moon's fördömande, vilket flyttar fram rapporteringen till förstasidan.

---------------------------------------
Förövrigt anser jag...
...att en tvåstatslösning är den enda accepterbara idag.
...att det palestinska folket är den stora förloraren vars situation måste förbättras.
...att mångla hatet är att uppmuntra fortsatt konflikt.

Visa signatur

Mamma är bäst!

Sur o Deppig?
Läs lite goda nyheter!
https://www.goodnewsmagazine.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Du vet att över 90% av den "muren" är stängsel. Det är ett ytterst litet avsnitt av barriären som är så pass hög. Berlinmuren var bra mycket längre och bra mycket mer begränsande. Självmordsbombarnas offer har minskat enormt på de ställen där barriären finns och det är därför den får vara kvar också.

Barriären är längre än Berlinmuren. Totalt kommer den ringla sig över 70 mil genom Västbanken och hälften är redan byggd.

Separationsbarriären är dels en säkerhetsåtgärd men fr.a ett sätt att med skydd av säkerhetsargumentet annektera delar av Västbanken och hela Östra Jerusalem. Tanken är att precis som med de 100+ illegala bosättningar som Israel byggt på Västbanken, skapa en situation som omöjligör en palestinsk stat med 1967 års gränser och Östra Jerusalem som palestinsk huvudstad. Målet är också av allt att döma att "erövra" hela Jerusalem för att i framtiden göra staden till israelisk huvudstad.

Kuriosa:
FNs Generalförsamling röstar sedan 70-talet varje år igenom en resolution som säger att 1967 års gränser gäller, att bosättningarna är illegala och att Israel ska avbryta ockupationen, dra sig tillbaka och avbryta alla illegala aktioner att ändra Jerusalems status. Man yttrar numer också särskild oro över barriären. Resolutionen röstas alltidigenom med typ 150 mot 6. Och varje år är det alltid exakt samma nationer som röstar emot dvs USA, Israel + 4 pytteöar i Stilla Havet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mark501
Barriären är längre än Berlinmuren. Totalt kommer den ringla sig över 70 mil genom Västbanken och hälften är redan byggd.

Separationsbarriären är dels en säkerhetsåtgärd men fr.a ett sätt att med skydd av säkerhetsargumentet annektera delar av Västbanken och hela Östra Jerusalem. Tanken är att precis som med de 100+ illegala bosättningar som Israel byggt på Västbanken, skapa en situation som omöjligör en palestinsk stat med 1967 års gränser och Östra Jerusalem som palestinsk huvudstad. Målet är också av allt att döma att "erövra" hela Jerusalem för att i framtiden göra staden till israelisk huvudstad.

Kuriosa:
FNs Generalförsamling röstar sedan 70-talet varje år igenom en resolution som säger att 1967 års gränser gäller, att bosättningarna är illegala och att Israel ska avbryta ockupationen, dra sig tillbaka och avbryta alla illegala aktioner att ändra Jerusalems status. Man yttrar numer också särskild oro över barriären. Resolutionen röstas alltidigenom med typ 150 mot 6. Och varje år är det alltid exakt samma nationer som röstar emot dvs USA, Israel + 4 pytteöar i Stilla Havet.

Nu pratar jag om den del som är som en "mur" det är enbart den som kan jämföras med berlinmuren, och den är knappast lika lång. Den absolut största delen är ju stängsel.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Nu pratar jag om den del som är som en "mur" det är enbart den som kan jämföras med berlinmuren, och den är knappast lika lång. Den absolut största delen är ju stängsel.

Vad spelar det för roll? Poängen är vilka konsekvenser barriären får. Inte hur hög den är eller om den är gjord av betong eller taggtråd eller stängsel med elektronisk övervakning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mark501
Vad spelar det för roll? Poängen är vilka konsekvenser barriären får. Inte hur hög den är eller om den är gjord av betong eller taggtråd eller stängsel med elektronisk övervakning

Jämförelsen med berlinmuren är väl lite haltande om det handlar om ett stängsel eller hur? Eller för dig kanske det inte finns skillnader på stängsel och mur?

Då kan jag ju säga dig att grannen här närmast mig har í princip byggt en berlinmur runt sin tomt. Förstår inte att han kan få bygga nåt sådant. Jag får genast vibbar till efterkrigstyskland när jag ser den.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Jämförelsen med berlinmuren är väl lite haltande om det handlar om ett stängsel eller hur? Eller för dig kanske det inte finns skillnader på stängsel och mur?

Då kan jag ju säga dig att grannen här närmast mig har í princip byggt en berlinmur runt sin tomt.

Antonssons poäng tror jag är konsekvenserna av barriären. Barriären skär rakt igenom palestinska områden och skär av bröder och systrar från varandra (precis som Berlinmuren). Den stympar och stryper tiotusentals palestiniers försörjning och tillsammans med alla andra vägspärrar, utegångsförbud, plötsliga avstängingar av hela regioner etc etc får den katastrofala konsekvenser för hela den palestinska ekonomin. För att inte tala om de dagliga förudmjukelserna och så totalt vara underkastade israeliska soldaters godtyckliga vilja och behandling av palestinier vid vägspärrar och checkpoints. Palestinier har t.om. avlidit för att de stoppats av soldater vid vägspärrar från att ta sig till sjukhus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mark501
Antonssons poäng tror jag är konsekvenserna av barriären. Barriären skär rakt igenom palestinska områden och skär av bröder och systrar från varandra (precis som Berlinmuren). Den stympar och stryper tiotusentals palestiniers försörjning och tillsammans med alla andra vägspärrar, utegångsförbud, plötsliga avstängingar av hela regioner etc etc får den katastrofala konsekvenser för hela den palestinska ekonomin. För att inte tala om de dagliga förudmjukelserna och så totalt vara underkastade israeliska soldaters godtyckliga vilja och behandling av palestinier vid vägspärrar och checkpoints. Palestinier har t.om. avlidit för att de stoppats av soldater vid vägspärrar från att ta sig till sjukhus

Men till skillnad från berlinmuren så räddar även barriären liv på israeliska civila och barn genom att självmordsbombningen har sjunkit extremt mycket i områdena runt barriären.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Men till skillnad från berlinmuren så räddar även barriären liv på israeliska civila och barn genom att självmordsbombningen har sjunkit extremt mycket i områdena runt barriären.

Ja men till vilket pris? Rädda israeliska civila och underminera ett helt folks existens? Jag med många därav många israeler, tror att Israel med sin aggressiva och förtryckande säkerhetspolitik inte bara gräver palestiniernas grav utan också sin egen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mark501
Ja men till vilket pris? Rädda israeliska civila och underminera ett helt folks existens? Jag med många därav många israeler, tror att Israel med sin aggressiva och förtryckande säkerhetspolitik inte bara gräver palestiniernas grav utan också sin egen.

Om civila israeliska dödsfall i självmordsbombningar sjunkit med upp till 70% i de områdena för att man byggt ett stängsel så är det väl värt det.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mark501
Ja men till vilket pris? Rädda israeliska civila och underminera ett helt folks existens? Jag med många därav många israeler, tror att Israel med sin aggressiva och förtryckande säkerhetspolitik inte bara gräver palestiniernas grav utan också sin egen.

Men det skulle kanske terroristerna tänkt på innan de började spränga skolbarn? Men det är de väl för korkade för :=

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mark501
Antonssons poäng tror jag är konsekvenserna av barriären. Barriären skär rakt igenom palestinska områden och skär av bröder och systrar från varandra (precis som Berlinmuren). Den stympar och stryper tiotusentals palestiniers försörjning och tillsammans med alla andra vägspärrar, utegångsförbud, plötsliga avstängingar av hela regioner etc etc får den katastrofala konsekvenser för hela den palestinska ekonomin. För att inte tala om de dagliga förudmjukelserna och så totalt vara underkastade israeliska soldaters godtyckliga vilja och behandling av palestinier vid vägspärrar och checkpoints. Palestinier har t.om. avlidit för att de stoppats av soldater vid vägspärrar från att ta sig till sjukhus

Kul att du drar upp lite fakta om FN och barriären! Det dör folk i ambulanser dagligen för att ambulanserna sitter fast i bilköer. Detta gäller främst några utvalda palestinska städer där folket inte kan röra sig över huvud taget. Ingen kan åka till jobbet, ingen mat kommer in och så har judarna strategiskt bombat alla generatorer så de eldrivna färskvattenpumparna inte fungerar. Folk dör som flugor utan färskvatten men detta rör inte judarna för de är "guds egendomsfolk" och palestinierna är likvärdiga med hundar i deras ögon. Rasism är det värsta jag vet och därför är jag mot allt vad folkkultur och religion heter. Religion och nazism går hand i hand och sionisterna är värst av alla.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Kul att du drar upp lite fakta om FN och barriären! Det dör folk i ambulanser dagligen för att ambulanserna sitter fast i bilköer. Detta gäller främst några utvalda palestinska städer där folket inte kan röra sig över huvud taget. Ingen kan åka till jobbet, ingen mat kommer in och så har judarna strategiskt bombat alla generatorer så de eldrivna färskvattenpumparna inte fungerar. Folk dör som flugor utan färskvatten men detta rör inte judarna för de är "guds egendomsfolk" och palestinierna är likvärdiga med hundar i deras ögon. Rasism är det värsta jag vet och därför är jag mot allt vad folkkultur och religion heter. Religion och nazism går hand i hand och sionisterna är värst av alla.

Du menar att israeler i allmänhet är större religiösa fundamentalister än palestinier? "OK"

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk

Palestinier är rena rama rövarbandet, med Ali Baba i spetsen

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk

Antonsson, om du nu googlat fram detta så vore det ju trevligt om du klistrade in dessa länkar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
tycker det är konstigt att det fokuseras mest på judar, 6 miljoner är inget mot stalins bravader.

http://en.wikipedia.org/wiki/Stalin#Purges_and_deportations

Pratar vi om förintelsen begången av Nazityskland i denna tråd eller pratar vi om massmorden begågna av Stalin? Svar nog? Dessutom glömde du bort alla de andra som inte föll inte under de ariska ramarna som avrättades under andra världskriget. Utöver detta glömmer du bort att Hitler initierade det som skulle mynna ut i det andra världskriget. Hur många dog under detta krig? Soldater och civila? Där har du den VERKLIGA siffran bakom Hitlers framfart under 30- och 40-talet. 6 miljoner judar är bara en liten del av vad Nazityskland verkligen ställde till med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Du menar att israeler i allmänhet är större religiösa fundamentalister än palestinier? "OK"

Judarna håller hårdare än några andra på familj och släktband. Dom släpper helst inte in utomstående och en jude får bara gifta sig med en judinna. Man är bara jude om ens mor är judinna. Judarna är väl i regel mer moderna än muslimerna som ofta håller hårt på gammal skitkultur, med undantag av de ortodoxa judarna som är bland de värsta galningarna du kan hitta. Men som sagt är väl judarna i regel moderna och det är nog därför svenskar och amerikaner är så accepterande mot dem.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?