AMD ber Intel om mer reklam

Permalänk
Melding Plague

AMD ber Intel om mer reklam

AMD har upptäckt att när Intel marknadsför sina produkter i reklamkampanjer så säljer AMD bättre. Enligt företagets marknadsföringschef Stephen DiFranco skapar Intels reklam större efterfrågan på stationära och bärbara datorer, något som även gynnar AMD. Nu ber därför DiFranco Intel att marknadsföra mera.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

HA!!! Intel blev just ägda

bästa strategi jag hört på länge detta..

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Inaktiv

Haha vad ironiskt

Permalänk

nu kanske intel lägger ner sina reklman kampanjer för att inte amd ska tjäna på det?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Inaktiv

Typ spammar Intel loggan överallt i hela reklamen?

Permalänk
Medlem

störtskön strategi .

Permalänk
Hedersmedlem

haha XD. Undra hur Intel kommer reagera..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
haha XD. Undra hur Intel kommer reagera..

mm vad gör man i ett sånt här läge o.0?

man gör reklam för att sälja, men samtidigt kommer det tebax som en spark i arslet när största konkurrenten åker snålskjuts på ens reklam så pass att dom ber om mer.

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk

LOL
Är det i sådana här lägen man kan snacka om pwnd?

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

Samtidigt så tjänar nog intel ändå på sina reklamkampanjer.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Inget nytt direkt men det är just sådant här som _inte_ skall gå ut. Men självklart fattar Intel detta och så länge det går bättre för Intel än för AMD tror jag Intel struntar i vilket. De måste ju marknadsföra ändå.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Så AMD kör "piggyback ride" strategi. Good for them!

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Intel överlever inte utan AMD, så detta är en vinn-vinn situation för båda.
försvinner amd och intel blir ensamma kvar så kommer intel bli styckat av amerikanska myndigheter.

Permalänk

Fy fan va häfftigt

Visa signatur

Phenom II X6 1090T BE, GA-790x-ud3p, 8gb Corsair XMS2 800Mhz, Radeon R9 270x, 120gb Kingston HyperX Fury, 500GB Seagate, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

LOL dagens Owned!

Permalänk
Medlem

Alltså, jag tycker de 30% som röstat att de inte bryr sig om vilken prestanda de får för pengarna utan bara köper ett märke borde skämmas. Gillar ni att kasta bort pengar bara av princip eller? En processor är en krets i datorn, en av många kretsar, inte en livsstil som vissa försöker få det till.

Kanske borde man inte bli förvånad iofs. AMD var ju rent objektivt det bättre alternativet i både prestanda och pris/prestanda i många år och ändå var det fortfarande många på forumet som valde Intel.

Permalänk
Medlem

HAHAHAh... undrar hur Intel reagerade på det! ^^

Permalänk
Medlem

Haha, komiskt värre. ^^

Intel måste bli duktigt glada av att höra det där...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK
GPU:
Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Så enkelt AMD fixade lite positiv reklam. Snyggt PR-trick.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Undrar om Intel svarar med ny marknadsföring som är mer fokuserad på att förhöja Intel gentemot AMD...

Visa signatur

Specs: Fräsig dator

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Alltså, jag tycker de 30% som röstat att de inte bryr sig om vilken prestanda de får för pengarna utan bara köper ett märke borde skämmas. Gillar ni att kasta bort pengar bara av princip eller? En processor är en krets i datorn, en av många kretsar, inte en livsstil som vissa försöker få det till.

Kanske borde man inte bli förvånad iofs. AMD var ju rent objektivt det bättre alternativet i både prestanda och pris/prestanda i många år och ändå var det fortfarande många på forumet som valde Intel.

Håller med, tänkte precis lika dant. Fast när jag tänkte efter så brukar det alltid bli AMD i alla fall eftersom jag går på pris/prestanda. Många tänkte nog som jag och valde AMD mer som ett förtydligande.

Sedan så har det faktiskt hänt att jag har skippat produkter från företag som jag tycker har betett sig oetiskt. Tror att det är fler som tänker så också. Jag vet inte om det kan klassas som att vara fläktpojke, men OK då om det nu ska vara så.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

Handlar om bransch reklam, branscher konkurerrar alltid mot varandra om vartannat, så detta är tyvärr inget nytt. Om du har 20000 för att köpa nått nytt. Så är det behov som skapas av den branchen som lockar dig mest, att det senare handlar om att AMD har effektivare disturbution på sina system är något som Intel torde ta efter. Om du ska köpa snickers och står och väger mot bounty, så är mängden av snickers eller bounty som ligger i hyllan väldigt intressant. Intel förlorar dock inget på detta då dom bygger upp ett varumärke med sina massiva reklamkampanjer. Märket inpräntas i konsumenters glada nyllen. Så AMD förlorar indirekt på deras ovilja i att skicka ut reklam. Så detta är indirekt som att skjuta sig i foten, då AMD
kommer att margnaliseras till den "lilla tillverkaren" se övriga processor tillverkare. Farligt ur marknadsföringssyfte för AMD.

/Fredrik

Permalänk
Medlem

Den logiska slutsatsen måste nu vara att man sluter avtal med ÅF-kedjor, så att de bara säljer ens egna produkter, så inte konkurrenterna kan dra fördel av såna här sekundäreffekter.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Alltså, jag tycker de 30% som röstat att de inte bryr sig om vilken prestanda de får för pengarna utan bara köper ett märke borde skämmas. Gillar ni att kasta bort pengar bara av princip eller? En processor är en krets i datorn, en av många kretsar, inte en livsstil som vissa försöker få det till.

Kanske borde man inte bli förvånad iofs. AMD var ju rent objektivt det bättre alternativet i både prestanda och pris/prestanda i många år och ändå var det fortfarande många på forumet som valde Intel.

Vadå kasta bort pengar? De kastar bort pengar lika mycket när de köper en AMD som när du skönker bort något till välgörenhet. De kanske vill stötta det företag som de anser förtjäna det.Precis som i allt annat som man köper.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Hahaha... jonazz... förtjäna det? Enda sättet ett företag kan förtjäna dina pengar är väl genom att skapa en produkt som ger mer för pengarna än konkurrentens? Tycker inte du kan dra en parallelitet till välgörenhet, eftersom företagens VD:ar inte kommer svälta utan dina pengar direkt

Permalänk
Medlem

Precis som det påpekades ovan så tror jag det även ligger i Intels intresse att det går bra för AMD, dock inte för bra. Försvinner AMD så ligger de rätt risigt till.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Jag undrar om inte det där var ett lite storvulet uttalande från AMD med tanke på hur risig ekonomi de haft på sistone. Intel har nog alla möjligheter att ytterligare ta marknadsandelar genom att sänka sina marginaler om de så skulle vilja.
Jag fömodar att AMD ville visa sig starka och "slå ur underläge", men jag är tveksam till om det är speciellt taktiskt korrekt.

Och självklart köper man det märke som levererar den mest passande produkten ur pris/prestanda-perspektiv. Att vara 'anhängare' av en datorkomponent faller mig fullständigt främmande när det finns så många andra ställningstaganden av större vikt här i livet ^^

Om det nu vore så att AMD skulle försvinna så skulle väl Intel kunna flytta sitt huvudkontor till något land som fullständigt skiter i deras monopol och fortsätta dominera marknaden, eller?
Det är knappast så att EU eller USA kan införa en blockad på en så viktig produkt som processorer... Microsoft har ju fått domdera rätt ohotat just på grund av hur okonventionellt det vore att sluta sälja deras OS, så jag tror inte alls att Intel är speciellt beroende av AMD för sin egen överlevnad..
Däremot är det antagligen bra publicitet i sig att Intel slår AMD på fingrarna nu. Hade det inte funnits någon stor konkurrent hade folk bara misstrott att de gör sitt bästa istället för att hylla deras övertag.

Visa signatur

Gigabyte GA-P35-DS4 | Intel Core2Duo E4400 2.0Ghz@2.9Ghz (8*370) | 3GB Corsair XMS2-6400 | Geforce 8800GT@ 771/1890/1080 (max)| 3dMark06 score: 11 990p

Permalänk

Många "fanboys" här ju. 124 för AMD och 162 för Intel

De får helt enkelt ta denna slogan: "Intel Inside! Not AMD"

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

Haha! Dagens Lol!

Rätt åt Intel tycker jag, för dom känns så påträngande iaf så!
Just därför har jag bara AMD prylar numera

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Avstängd

Man väljer ju givetvis den samling enheter som tillsammans bäst löser uppgiften datorn är tänkt till.
Hela grundpelaren för reklam är väl att sälja det som det görs reklam för. Det är väl inget oväntat? Görs det reklam för datorer så säljs det datorer. Vad är konstigt med det?