Permalänk
Medlem

Vilken 24"-are rekommenderas?

Ska införskaffa ny skärm, antagligen en styck 24"-skärm.

Har läst en del på forumet, men har inte riktigt fått grepp om vilka som är bäst i prisklassen..
Har sållat ut följande skärmar, skiljer dock en del mellan dem i pris.

FSC L24W-2 Scaleoview
LG L246WH-BN
Eizo Flexscan S2401WSE
Samsung Syncmaster 245B

FSC L24W-2 är klart billigast, men har samma specs som alla de andra och samma anslutningsmöjligheter. Med studentrabatt ligger den alltså under 3000:-..
Den "dyraste" är Eizos skärm på 4700:- med studentrabatt.
Vad skiljer t.ex. Eizos skärm jämfört med FSC (FujitsuSiemens).. Är det värt prisskillnaden mellan dem?

Jag har i dagsläget två stycken:

Samsung 710T

som jag tycker fungerar bra.. Fick bra betyg på sin tid. Vore ju bra om min nästkommande skärm iallafall var något bättre än de jag har nu

Jag använder datorn till surfning, skolarbete, något spel nån gång ibland (dock väldigt sällan), redigering av något fotografi ibland, o.s.v.. Alltså inget superavancerat. Vill ju dock inte ha en apsunkig skärm.
Men låt oss lägga ribban; De skärmar jag har i dagsläget tycker jag fungerar alldeles utmärkt för mina behov, så så länge min nästkommande skärm är något bättre än de jag har nu så är jag nöjd. Jag märker av viss backlightbleeding på dem, dock ingen ghostning eller något sånt. I övrigt tycker jag de ger en bra bild.

En fråga till;
Eizos skärm har 360 cd/m², medans de andra skärmarna har 400 cd/m², är det något man bör lägga vikt vid? Eizo har ju också 5 års garanti medans de andra har 1 år, det får man ju kanske väga in också..

Men slutgiltig fråga; Vilken av ovanstående skärmar rekommenderas?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

snabbt svar på det där med ljusstyrka, eftersträvbart är runt 120-140 cd/m2 , så du kommer få sänka ljusstyrkan på alla skärmar du köper, det som är bra att de har lite mer än 140 är att de efter tid kommer att tappa lite ljusstyrka, men då är det bara att höja den ett snäpp.
Har du koll på det här med paneler i skärmar?
Eizo brukar vara dyra för att de är färgkalibrerade från fabrik och de ger 5års garanti. den eizo skärmen du länkar till är dock bara TN panel, vilket de andra oxå skall vara tror jag.
tror att alla de skärmarna du länkar till har backlight bleeding och de vanliga problemen med TN, men din gamla samsung är en TN.
dock blir det dyrare om man skall gå upp ett snäpp på panel skalan, men då får du mkt mindre backlight bleed, bättre färger, bättre betraktningsvinklar.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wilwarin
snabbt svar på det där med ljusstyrka, eftersträvbart är runt 120-140 cd/m2 , så du kommer få sänka ljusstyrkan på alla skärmar du köper, det som är bra att de har lite mer än 140 är att de efter tid kommer att tappa lite ljusstyrka, men då är det bara att höja den ett snäpp.
Har du koll på det här med paneler i skärmar?
Eizo brukar vara dyra för att de är färgkalibrerade från fabrik och de ger 5års garanti. den eizo skärmen du länkar till är dock bara TN panel, vilket de andra oxå skall vara tror jag.
tror att alla de skärmarna du länkar till har backlight bleeding och de vanliga problemen med TN, men din gamla samsung är en TN.
dock blir det dyrare om man skall gå upp ett snäpp på panel skalan, men då får du mkt mindre backlight bleed, bättre färger, bättre betraktningsvinklar.

Tack för snabbt svar!
Jodå jag har rätt bra koll på paneler och är medveten om att det är TN-paneler som gäller i de här prisklasserna. Jag är dock inte beredd att betala så mycket mer för en annan typ av panel, så jag får helt enkelt leva med lite backlightbleeding. Jag antar att utvecklingen gått så pass mycket framåt att det kanske blivit något bättre betrakningsvinkel och något bättre på backlightbleedingfronten.. Men som sagt, jag är nöjd om den är något bättre än mina gamla Samsung 710T..

Det skiljer t.ex. över 1000 spänn mellan FSC och Samsung-skärmen.. Vad är det som gör Samsung-skärmen 1000 kronor dyrare? Är det så pass stor skillnad mellan dem?
Bättre bildkvalitet? Bättre skärpa? Mer färger?
FSC-skärmen ligger på kampanj på dustinhome just nu och kostar 2 978:- inklusive moms och frakt som student just nu .. Det är ju sjukt billigt för en 24"-are... Jag är dock villig att betala mer ifall det ger mycket bättre bild o.s.v......

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk

Jag sitter med exakt samma problem som dig. FSCn är sjukt billig.
Är det ingen som har någon aning om vilken av de fyra skärmarna som är bäst?
Eller är det samma skärmar fast med olika märken?

Mvh Rasmus

Permalänk

L245WP

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
L245WP

Gör det inget att den bara har 8ms när man ska spela med den?

mvh Rasmus

Permalänk
Medlem

Betraktningsvinklarna i Samsung Syncmaster 245B är sjukt kassa. Skulle aldrig ens komma på tanken att köpa den skärmen.

Om jag fick en skärm gratis av Samsung 226BW och Samsung245B skulle jag jag faktiskt välja Samsung 226BW.

HP 2408H ser för övrigt sjukt läcker ut. Kollade på den i butik idag. en bättre gamer och filmskärm finns nog inte. Mycket möjligt att jag beställer den.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=252407

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thefatkid
Gör det inget att den bara har 8ms när man ska spela med den?

mvh Rasmus

Nej. Jag skulle säga att den är snabbare än många TN paneler pga av deras sunkiga Overdrive teknik. Så nej denna kommer inte kännas slö (har en själv...)

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Betraktningsvinklarna i Samsung Syncmaster 245B är sjukt kassa. Skulle aldrig ens komma på tanken att köpa den skärmen.

Om jag fick en skärm gratis av Samsung 226BW och Samsung245B skulle jag jag faktiskt välja Samsung 226BW.

HP 2408H ser för övrigt sjukt läcker ut. Kollade på den i butik idag. en bättre gamer och filmskärm finns nog inte. Mycket möjligt att jag beställer den.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=252407

Kollade på den innan men den har ju lika dåliga betraktningsvinklar som 245B.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thefatkid
Kollade på den innan men den har ju lika dåliga betraktningsvinklar som 245B.

Ja, men eftersom skärmytan är mindre spelar det mindre roll.

Har man 245B går det knappt att se vad klockan är om man sitter 40-50 cm framför skärmen.

Permalänk
Medlem

HP 2408H är en grymt bra skärm, sitter själv på en sådan nu!

Visa signatur

WS: Phenom 9850BE @ 3.0GHZ .:. 4GB Redline .:. 790-FX.:. 4870x2 .:. 1TB .:.Lian-Li PC-V2000 .:. Vattenkylning .:. Vista x64/Xp x86
Server: Sempron Le-1100 .:. 2GB xms2 .:. 1.6TB .:. Lian-li PC-A05.:. Windows home server
Väntar på : Deneb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurvztr
HP 2408H är en grymt bra skärm, sitter själv på en sådan nu!

Vilka olika paneler finns det till W2408H? Bara samsung?

Samsungpanelen är ju grymt mycket bättre än LG och Innolux panelerna som finns till W2207H

http://www.youtube.com/watch?v=RDM7TcqORxs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thefatkid
Gör det inget att den bara har 8ms när man ska spela med den?

mvh Rasmus

Finns bara en skärm som är bättre och då får du slänga upp över 7000kr på en Eizo S2431W. Dock är LG'n bättre spelskärm överlag.

Se min recension nedan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Vilka olika paneler finns det till W2408H? Bara samsung?

Samsungpanelen är ju grymt mycket bättre än LG och Innolux panelerna som finns till W2207H

http://www.youtube.com/watch?v=RDM7TcqORxs

De båda skärmarna är usla. De blöder nu något fruktansvärt och lider av mycket color banding men det kanske är kameran.

Vilken LG tänkte du på då? För LG245 slänger det mesta i väggen i både färg och respons bortsett från dyrare Eizo färgmässigt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
De båda skärmarna är usla. De blöder nu något fruktansvärt och lider av mycket color banding men det kanske är kameran.
[/B]

Men alla stora plattskärmar blöder ju något fruktansvärt.

Har du video till något undantag (som är rimligt prissatt?)

(Det tar emot att lämna min underbara stora CRT när ja vet att bilden kommer att bli sämre.... )

Permalänk

Tyckte L245 såg intressant ut tills jag läste det här:

Citat:

Summing up this test session I’d like to single out the winners and losers as usual.

There is in fact only one clear loser today. It is the LG Flatron L245WP. This monitor might have got a better word from me if it were not for one serious defect. Its regulation of brightness proved to be virtually unusable. When you choose a brightness value other than the factory setting, you lose either dark or light halftones. This monitor proved rather inconvenient at work and also had a low contrast ratio as its lamps worked at their full capacity all the time.

http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/24inch_25.html...

Citat:

Det största problemet med skärmen är att den har vissa svårigheter med att visa svarta nyanser. En helsvart bild blir helt enkelt alldeles för ljus, vilket inte minst märks i kanterna där ljusinsläppet är för stort. Samma fenomen uppträder även när skärmen visar mörkröda och mörkgröna nyanser, men problemen är då inte alls lika stora. Om man sedan växlar över till att visa helvita bilder klarar sig skärmen däremot mycket bra. Bilden blir då jämn och fin trots den stora bildytan.

http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=613&page=5

Är ovanstående åtgärdat i nuvarande revision av skärmen? X-bits recensionen är ju från oktober 2007 så det borde vara baserat på rev2 av skärmen. Det får nog bli en EIZO S2431WSEK för mig iaf..

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

SVAR JA! Allt det där är åtgärdat, min skärm blöder ingenstans, har riktigt bra ljusstyrka och fin fina färger!

Bästa LCD:n jag någonsin sett!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
SVAR JA! Allt det där är åtgärdat, min skärm blöder ingenstans, har riktigt bra ljusstyrka och fin fina färger!

Bästa LCD:n jag någonsin sett!

Ingen blödning...?

Det tror jag inte på. Men du är välkommen att visa bildbevis.

Förresten någon som vet något om följande skärm?

Video7 D24W33
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=232438

Schysst recension här
http://www.motherboards.org/reviews/hardware/1736_6.html

och användarrecension här
http://www.newegg.com/Product/ProductReview.aspx?Item=N82E168...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Men alla stora plattskärmar blöder ju något fruktansvärt.

Har du video till något undantag (som är rimligt prissatt?)

(Det tar emot att lämna min underbara stora CRT när ja vet att bilden kommer att bli sämre.... )

Alltså det existerar ingen blödning på L245 skärmarna. Jag vet inte hur det har vart med dina skärmar eller de du tittat på men kolla på mina bilder jag har i min recension. Det är svart, inte svart som CRT svart men det är svart och blöder ej.
http://aycu37.webshots.com/image/31036/2003510169136459587_rs...
http://aycu16.webshots.com/image/32495/2003552004136814036_rs...
http://aycu38.webshots.com/image/32157/2003503165312098738_rs...

Varför skulle vi hitta på för dig monsieur?

Allt är taget med min kamera. Tala om för mig om du ser skillnad på det svarta och kanten på skärmen.

superboss: Det är revision 1 som har recenserats och de har massor med fel. Rev 2 existerar inga av de felen på.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

felpost

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Från prisjakt....

"Har beställt härifrån 3 gånger då de har haft riktigt bra priser men egentligen ALDRIG fått sakerna levererade utan det har slutat med att jag efter en månad ringt och avbokat ordrarna. Håller inte vad de lovar, "fejkpriser" m.m.
Beställ inte av denna butik!!!"

3 gånger... ha ha ha ha

Man tycker att killen borde lära sig.

Angående skärmen ovan som du länkade till har den ingen match mot L245 på grund av att det är en TN panel och TN panel är enligt mig i alla fall inte bra paneler.

De blöder oftast, slöa i spel (trots att de skall vara "snabba"), dåliga färger, betraktningsvinklarna är fruktansvärda i vissa fall. Men det säger sig självt. Skärmen kostar 3500kr.

EDIT: Såg du bilderna jag postade ovan? Behöver du mer bevis?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Alltså det existerar ingen blödning på L245 skärmarna. Jag vet inte hur det har vart med dina skärmar eller de du tittat på men kolla på mina bilder jag har i min recension. Det är svart, inte svart som CRT svart men det är svart och blöder ej.
http://aycu37.webshots.com/image/31036/2003510169136459587_rs...
http://aycu16.webshots.com/image/32495/2003552004136814036_rs...
http://aycu38.webshots.com/image/32157/2003503165312098738_rs...

Varför skulle vi hitta på för dig monsieur?

Allt är taget med min kamera. Tala om för mig om du ser skillnad på det svarta och kanten på skärmen.
http://aycu02.webshots.com/image/30201/2006035206829277906_rs...

superboss: Det är revision 1 som har recenserats och de har massor med fel. Rev 2 existerar inga av de felen på.

Driver du med mig...!?

Det där ser ju ut som min CRT!

Efter att ha sett detta blir det ingen beställning av TN.....

Otroligt imponerande.

Det är denna eller?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=130045

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Driver du med mig...!?

Det där ser ju ut som min CRT!

Efter att ha sett detta blir det ingen beställning av TN.....

Otroligt imponerande.

Det är denna eller?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=130045

Yep, its it.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Yep, its it.

Antingen blir det att vänta tills den går under 5000:- eller köpa den nu. Alternativt köpa en lika bra 22" skärm!?.... :/

Finns det någon 22" motsvarighet som är lika bra fastän mindre så att säga.
*edit - Sökte och det verkar inte så...

Permalänk

Hur är det med sharpnessproblemet då? Att det är svårt att få jämn skärpa över hela panelen? (Öppna word och kör text över hela skärmen och titta). Jag är sjukt petig och lägger hellre 2000kr till för en s2431 om så krävs.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, dock är de alternativ som jag skrivit i mitt inledande inlägg de som är mest aktuella. L245WP-BN är dock en skärm som inte tillverkas längre och svår att få tag på. Jag handlar nästan uteslutande på Dustinhome och är inte så intresserad av att leta runt efter en L245WP-BN då de ser ut att vara slut nästan överallt vad jag sett.. Sen har väl LG riktigt jävla kass pixelpolicy också?

Just nu lutar mitt val åt Eizo S2401, verkar vara den bästa skärmen med TN-panel iaf?
Vill absolut inte gå över 5000:- för skärmen och mina krav är inte så jättehöga, då jag tycker att mina Samsung 710T är bra och utvecklingen måste ju ha gått någorlunda framåt iallafall..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk

Svår att få tag på vet jag inte..
http://www.webhallen.com/prod.php?id=67623

Pixelpolicyn, för den här modellen, kan nog inte blir bättre:

Citat:

För vissa modeller erbjuder LG så kallad ”Zero Bright Pixel fault warranty”. Detta innebär att inga
felaktigt lysande pixlar får förekomma. Skulle någon sådan finnas eller uppkomma under
garantitiden byts skärmen ut enligt LGs vanliga villkor för garantiservice. Denna utökade garanti
gäller från och med 2005-01-17 och för följande bildskärmar: L1730P, L1930P, L2010P, L1713P,
L1913P, L2013P, L2000C-SF, L1910PM, L1780U, L1980U, L1780Q, L1980Q, L1740B, L1740P,
L1740PQ, L1940B, L1940P, L1940PQ, L2040P, L1732P, L1932P, L1900R, L1900J, L1970HR,
L226WT, L245WP, L246WP, L1982U

http://www.dustin.se/PDF/pixelfel/lg_pixelpolicy.pdf

Däremot ligger den ju över din budget..

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Hur är det med sharpnessproblemet då? Att det är svårt att få jämn skärpa över hela panelen? (Öppna word och kör text över hela skärmen och titta). Jag är sjukt petig och lägger hellre 2000kr till för en s2431 om så krävs.

Jag ser inget problem med sharpness. Det är skarpt nog för mig. S2431W är skarpare lite grann, inte mycket dock.
Det ända problemet är att ibland kan det bli för litet för mig i alla fall, 1920*1200 är en hög upplösning.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det har sagts tidigare men Dell har kampanj på sin 24 tummare, 2408WFP, den kostar med frakt och allt: 5858, sen har 10 eller 5 % studentrabbat hos dell om jag kommer ihåg det rätt. Anledningen till att jag tar upp den här är just för att den har en S-PVA panel.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Vet inte om det har sagts tidigare men Dell har kampanj på sin 24 tummare, 2408WFP, den kostar med frakt och allt: 5858, sen har 10 eller 5 % studentrabbat hos dell om jag kommer ihåg det rätt. Anledningen till att jag tar upp den här är just för att den har en S-PVA panel.

Hmm, mycket intressant! 5% har man.. Jag är ju student...
Ska ta och kolla upp denna skärm lite.. Om den har en S-PVA-panel så lär ju den vara bättre till bildbehandling än t.ex. Eizo S2401 som har en TN-panel...

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk

DELL:en är ett klart bättre köp om man kan leva med lagget... kan ses bland annat här:
http://uk.youtube.com/watch?v=TnApFzmd9NY&feature=related
http://uk.youtube.com/watch?v=o7QsS4VYRLQ&feature=related

Läser man på forum så ser man också att den, eller vissa exemplar iaf, verkar lida av rubbningar i färgbalansen över panelen (grönt och rött skimmer i olika delar av panelen) samt backlightbleeding...

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1