Permalänk
Medlem

lär ju finnas svinmånga här på Swec som jobbar på kundtjänsten på Telia. Ingen som kan PMa anna och få IP och kolla upp mot kunddatabasen? Anonymt naturligtvis.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av winmine
lär ju finnas svinmånga här på Swec som jobbar på kundtjänsten på Telia. Ingen som kan PMa anna och få IP och kolla upp mot kunddatabasen? Anonymt naturligtvis.

Jag hoppas VERKLIGEN INTE att nån gör det för ingen här vet vem "anna" är och dennes syften. Tänk lite för guds skull!

Edit: Jag är förvånad över att tråden inte är låst eftersom den stinker "uppmaning till brott".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anna83
Jag har ju redan fått tag på en ip-adress men precis som ni skrev här ovanför så gör polisen ingenting då brottet enbart ger två års fängelse.

Men får man reda på vem som har den så kan man väl gå till polisen och säga det?

Men en stöld på en dator ger ju inte en 2 års fängelse xD

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk

Tycker tråden spårat ur totalt.

kommer massa dumma kommentarer.

Skulle gjort på följande sätt vad din försäkring skulle ge.

tror hon menade att om man ska få leta upp en sak via ip av polis så måste man ha ett bevis på brått på minst 2 år.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av winmine
lär ju finnas svinmånga här på Swec som jobbar på kundtjänsten på Telia. Ingen som kan PMa anna och få IP och kolla upp mot kunddatabasen? Anonymt naturligtvis.

Telia skulle nog begå avtalsbrott (men nej, jag har inte läst deras avtal nu) om de lämnar ut information vem som är bakom ett visst IP. Och framförallt den som lämnar ut lär begå ett rejält tjänstefel. Så jag tror ingen av dem kommer göra det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av albertalbertsson
Men en stöld på en dator ger ju inte en 2 års fängelse xD

Det är just det att få ut IP-adressen måste polisen ha misstankar om att brottet ska ge mer än 2 års fängelse.
Om anna83 har själv utfört dektektivarbete och har tillräckligt bra bevis så kan ju polisen åka och kolla upp det utan att det måste ge mer än 2 års fängelse. Men att lyckas med att få fram bevis är nog det svårast. Som någon skrev så om den kommer upp på annons och man går dit och leker spekulant och sen säger att man ska fundera på det eller så, går därifrån och till polisen. Kanske smygfota datorn när man är där (försiktigt!) och om man har tidigare foton så polisen ser att det är samma. Menar nu specifika skavanker etc. som skulle göra datorn identifierbar, inte bara att det är samma modell.

Jag ser inte varför tråden skulle behöva låsas, som hkman så ivrigt vill.
Jag läste igenom tråden igen och ser inte att någon här direkt har uppmanat ($8) anna83 att begå något brått för att få tillbaka sin dator.

Men jag vill också att anna83 inte publicerar IP:et här (vilket hon inte heller verkat tänka göra, men jag vill förtydliga).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG