QWERTY och 3.5mm utgång - finns det?!

Permalänk
Medlem

QWERTY och 3.5mm utgång - finns det?!

Så har min kära N95:a kastat in handduken, då ett glapp i skärmen har gjort att den slocknat helt. Att reparera skiten är onödigt dyrt med tanke på att den är köpt på webbis - så nu är jag på jakt efter en ny telefaxifon.

Messar mycket, så QWERTY är prioriterat, tillsammans med ett 3.5mm utgång. Är så FÖRBANNAT trött på alla mobiler som kräver adaptrar och skit bara för att man ska kunna plugga in mobilen i bilen ordentligt!

Så, finns det några vettiga "nya" modeller som fyller dessa speccs? N96 är väl på väg, men det är fortfarande inget QWERTY, och det vore kul att prova något annat märke med.

Tips?

Permalänk
Medlem

sony ericsson har iaf ingen
vill du slippa adaptrar med en SE-mobil så är det väll bluetoothradio i bilen som gäller.

SE börjar även bygga in FM-transmittrar i telefonerna men ej med qwerty

edit: adapter iofs men du slipper ha massa sladdar från telefonen
http://www.sonyericsson.com/cws/products/accessories/overview...

Permalänk
Medlem

Jag körde med första delen på mitt HPM-75 headset som converter till 3.5" med min M600i , fungerade utmärkt. Men qwerty med 3.5" inbyggt, Kollat andra märken som tillverkar smartphones?

Permalänk
Medlem

xperia x1 kommer ha qwerty och 3.5mm's.. när nu den kommer.

Permalänk
Medlem

Jodå, jag har väl kollat runt lite antar jag... Men jag har fortfarande inte hittat någon. Så det är väl tyvärr adapter som gäller antar jag... Hade bara hoppats på att SLIPPA massa jävla extra kablar!

Ah well, då visst det väl i alla fall ett stort antal mobiler om man nu bara kollar på QWERTY tangentbordet. Lutar mot samsungs 780 just nu, men vem vet. Vill ha en mobil med det där lilla extra...

Något förslag?

Permalänk

Om touchscreen är ok, skulle ja säga iphone, men de kanske inte räknas som QWERTY?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Funderar faktiskt på iphone... skönt med 3.5mm jacket, och mkt musikutrymme. Men så vill jag helst ha en "svensk" version och inte en upplåst, då det verkar lite dumt att behöva sitta och "fixa" den varje gång det kommer ut en uppdatering eller liknande.

När är det Iphone kommer till Sverige egentligen?
Har dessutom läst någonstans om att Iphone PRO är på G?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrazzlY
Funderar faktiskt på iphone... skönt med 3.5mm jacket, och mkt musikutrymme. Men så vill jag helst ha en "svensk" version och inte en upplåst, då det verkar lite dumt att behöva sitta och "fixa" den varje gång det kommer ut en uppdatering eller liknande.

När är det Iphone kommer till Sverige egentligen?
Har dessutom läst någonstans om att Iphone PRO är på G?

iPhones hörlursuttag bör inte ses som någon standard direkt, då hålet är såpass djupt att nästan inga hörlurar passar (förutom apples egna) om man inte skär till dem med en kniv eller använder just en adapter. Macrumors rekommenderar inte köp av iPhone just nu då det är väldigt många rykten som talar för en 3G iPhone inom de närmsta 3 månaderna.

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!