Hjälp med val av tunn mobil

Permalänk

Hjälp med val av tunn mobil

Tjena allihopa!

Nu har jag tröttnat på min tegelsten W810i, jag älskar den, fast lite väl "tjock" är den allt.

Jag har haft den ett bra tag och vill köpa en ny. De som jag har kollat på och väljer mellan är dessa:

- Sony Ericsson W890i
- Nokia 5310 XM
- Nokia 6500 Classic
- Samsung SGH-U600

Den som det lutar mest åt just nu är 6500 classic. W890i är lite i dyraste laget och jag har redan en ipod, så mp3-funktionen är inte viktig. Kameran skiter jag också i, vill ha en så tunn och fin mobil som möjligt. Samsungen har jag sneglat länge på, fast är lite osäker till kvalitén. Det är ju en slide-telefon som säkerligen slits ut med tiden. Sen glappar den lite åt höger och vänster har jag sett.

Som sagt, svårt val och hoppas ni kan hjälpa mig med valet.

Mvh.

EDIT: kommer det snart ut någon ny och lovande "tunn"mobil?

Permalänk
Medlem

Nokia 5310 samt 6500 Slide har jag, av dem två är det 5310'an som används mest iom att den är så pass platt och är en ypperlig musikmobil!

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

W880i grym tel men ingen nyhetsfaktor direkt så bra priser om man får tag på en.

Visa signatur
Permalänk

En Nokia E51 kanske kan vara nåt ?
http://www.nokia.se/A4921223

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MCRJ
W880i grym tel men ingen nyhetsfaktor direkt så bra priser om man får tag på en.

Kan bara hålla med. 8 Gb minne för 600 kr också, billigt med minne nuförtiden. Dock var väl inte trådskaparen intresserad av mp3spelaren och således inte minnet, men vem vet, kanske fler som läser här? ;D

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk

Viktigast är ju storleken, utseendet och kvalitetskänslan. Avskyr knarrande batteriluckor etc.

Misstänker att W890i har bäst kvalité. Tror nämligen jag skulle störa mig på U600's vickande slider. Hört att 6500 classic's batterilucka ska glappa/knarra lite också vilket är synd.

Permalänk

C902 är en tunnis som kommer, har även helt okej kamera!

Permalänk

jag hade valt en w660i finns för 1200kr på expert (telia)

Permalänk
Medlem

w890 är ju faktiskt en sjukt stilig telefon och välbyggd. Se den i verkligheten är mitt tips. Det är en "wow" faktor.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Ställer mig också i kön om w890i,är rätt sugen på en sån själv just nu också

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoClue
Nokia 5000, kommer Q2.
http://www.gsmarena.com/nokia_5000-pictures-2336.php

vem dödade nokias designchef? ser ju ut som en leksak.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Mumma den såg inte nice ut,budget variant av 5310?

Permalänk
Medlem

Prisjakt.se, nöjdast kunder.
SE W890i Medelbetyg: 8.67 (27 st)
SE W880i Medelbetyg: 8.7 (80 st)
SE W610i Medelbetyg: 9 (21 st)
Nokia 5130 Medelbetyg: 7.81 (21 st)

Jag har själv en w880i och är grymt nöjd, köpte den för 1200kr beg. Finns nya 2 000kr inkl frakt. W890i har rundade hörn som gör den skönare att hålla i när man smsar och pratar i telefon, kan vara värt i längden.

W610 är också komfortabel och helt okej (tunn framförallt).
Hade liksom dig en W810i och håller med dig, inget man har i jeansfickan precis.

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj

W610 är också komfortabel och helt okej (tunn framförallt).
Hade liksom dig en W810i och håller med dig, inget man har i jeansfickan precis. [/B]

W610 är OK för priset men definitivt inte en tunn mobil i samma liga som w890/w880 som trådskaparen efterfrågade.

Jag kan bara säga att jag är sjukt imponerad av min w890, det var en STOR (läs. liten) uppgradering från min K750i

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av candyraver
W610 är OK för priset men definitivt inte en tunn mobil i samma liga som w890/w880 som trådskaparen efterfrågade.

Jag kan bara säga att jag är sjukt imponerad av min w890, det var en STOR (läs. liten) uppgradering från min K750i

Relaterat till w810 är den tunn iaf
W810i - 19,4mm
W610i - 14mm
W880i - 9,4mm
W890i - 9,9mm

Har som sagt själv en W880i och tycker nästan den är lite overkill-tunn

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

Köp en W960i då har du allt! 8gb minne, hyffsad kamera 3,2, WLAN.
Tunn. Inte så fraligt pris nu elgiganten/pccity har grymt pris på den!

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
Relaterat till w810 är den tunn iaf
W810i - 19,4mm
W610i - 14mm
W880i - 9,4mm
W890i - 9,9mm

Har som sagt själv en W880i och tycker nästan den är lite overkill-tunn

Kan ALDRIG bli för tunt :>

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

W880 är precis så tunn en telefon som skall bäras i jeansfickan skall vara. Mobilbulle känns lite 2003.

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av o3w1
W880 är precis så tunn en telefon som skall bäras i jeansfickan skall vara. Mobilbulle känns lite 2003.

Eller hur! Man gör två val när de gäller mobiler. Antingen köper man en smartphone med kalender, gps, internet wifi youname it... som man då får ha i en väska på bältet eller innan för jackfickan. Eller så köper man en tunnis som w880/w890 som bara ligger där i fickan och vibrerar när nån vill nått.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

Samsung SGH-X820 kanske?

Permalänk
Medlem

W890 hade varit en stark kandidat om jag skulle byta ut min W810

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dranshmont
Samsung SGH-X820 kanske?

Haha den e ju sjukt tunn hur många millimeter?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Jag är förtjust i Samsung SGH-L170. Tunn (10,7 mm), snygg och hyggligt funktionell dessutom.
Tror bestämt det får bli en sån när det är dags att byta telefon. Om ett par veckor kanske.

Permalänk

var på mediamarkt och klämde lite på nallarna jag listade.

Nokia 5310 var sjukt liten "live" och riktigt tunn. Bra kvalité på den med, inget som knarra.

Samsung U600 var ju riktigt najs med, fast större då.. sen kändes skjutmekanismen hållbar med

Nokia 6500 classic var lite för lång tycker jag.

W890 var precis som jag trodde, ruggigt imponerande, men den kostar som sagt lite mer än jag är villig att punga ut.

Står mellan 5310 och U600

Permalänk
Medlem

Själv ska jag inhandla en w350 när den släpps nu i maj, blir ett fint komplement till min p1 som jag kör med under vintern mm när man ändå har mer kläder på sig.
Dessutom har den en skön retrolook

ca 11mm tjock, priset lär landa på ca 1700:-

http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/seethep...

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem

är själv sugen på en w350i ser mycket bra ut. och man blir inte direkt fattig om man köper den.

Visa signatur

Asus M51Sn | Intel core duo T8300 2.40 GHz | ramminne 3071mb | nvidia 9500 GS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stassse
är själv sugen på en w350i ser mycket bra ut. och man blir inte direkt fattig om man köper den.

Nu var ju inte trådskaparen intresserad av en mp3-lur som detta uppenbarligen är och den ser inte mycket tunnare ut än w660i...

Tycker de borde komma en tunn Kxxx-modell snart!

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av candyraver
Nu var ju inte trådskaparen intresserad av en mp3-lur som detta uppenbarligen är och den ser inte mycket tunnare ut än w660i...

Tycker de borde komma en tunn Kxxx-modell snart!

Som sagt C902, 14mm. Problemet är att vill man ha en bra kamera så måste luren vara tjockare så man får kompromissa.

Permalänk
Medlem

jag var och kollade på telefoner igår och hittade en telefon som jag gillar skarpt z770i från sony ericsson mycket tun och bra telefon.. släng en titt på den vet jag.

Visa signatur

Asus M51Sn | Intel core duo T8300 2.40 GHz | ramminne 3071mb | nvidia 9500 GS