Race Driver: GRID

Permalänk
Medlem

Undrar just varför min Logitech driving force inte fungerar?

Har provat installera om drivrutiner och spelet flera ggr, och ändrat alla inställningar jag kan i profilern... inget hjälper. Den går inte att konfigurera i spelet. Ratten funkar fint i andra spel och i windows går den utmärkt att kalibrera.

Förslag?

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Tankade demon från xbox live marketplace nu i helgen och har lirat lite, skit nice spel asså. Funderar starkt på att köpa ett exemplar

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allix
Tankade demon från xbox live marketplace nu i helgen och har lirat lite, skit nice spel asså. Funderar starkt på att köpa ett exemplar

Tips:

GRID: Special Edtion med artbook+the making of DVD
För hela....... 402 KR! från www.play.com (totalpris) PS3/360

Permalänk
Medlem

här kommer en fin drift

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Inaktiv

Hehe... 303 747 741 poäng...

Permalänk
Avstängd

Jag har spelat demot nu.
Synd att kopplingen inte fungerar. Sen så hatar jag alla arkadspels inställningar, går fan inte o ändra ett skit. Eller så ska det vara riktigt ologiskt och komplicerat.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kTa
Ny patch ute nu.
http://www.fz.se/filer/?id=6556

Tack för tipset.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kTa
Ny patch ute nu.
http://www.fz.se/filer/?id=6556

Tackar!

Hade lite textur korruption förr men de forsvann nu och fick ungefär 5 fps mer :).

Enda negativa är att jag måste mata in skivan för att spela men är det nån som vet om det finns en kompatibel no-dvd fil för denna patch så att man inte behöver mata in skivan varhe gång man ska spela?

Kom ihåg jag har orginal spelet och inte kopia!

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Kom ihåg jag har orginal spelet och inte kopia!

Spelar ingen roll, får inte diskuteras ändå, tyvärr.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
här kommer en fin drift

http://i37.tinypic.com/2unv7eu.jpg

Biljäveln är så stark så jag får bara snurr på den, men det är inte lätt köra med XBOX360 kontroller (till PC) istället för ratt. Inget fel med kontrollern, men den ger nog inte samma känsla i körningen

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Biljäveln är så stark så jag får bara snurr på den, men det är inte lätt köra med XBOX360 kontroller (till PC) istället för ratt. Inget fel med kontrollern, men den ger nog inte samma känsla i körningen

keyboard ftw,

provat på 360'n men lyckas inte lika bra

ja kör utan alla assists och med manuel.
tycker man får mer kontroll utan assistsen.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silver
Spelet är helt värdelöst!
Känslan är 0 !

Bilen snurrar runt om man gasar minsta lilla i kurvorna, Känslan e kass!!!
Bilen bara flyger ut i kanterna om man kör inn eller blir påkörd av något.

VÄRDELÖST
0 Poäng av 10

Med rätt kontroller funkar spelet skitbra

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

själv tycker man spelet är heeeeeeeeelt underbart

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Med rätt kontroller funkar spelet skitbra

T.ex Logitech wingman cordless

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Spelar ingen roll, får inte diskuteras ändå, tyvärr.

NoCD crack har diskuterats förut på forumet med moderators medvetande utan att det låst tråden, men då var det vad man tyckte om nocd crack. Man fick inte sprida länkar m.m.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
NoCD crack har diskuterats förut på forumet med moderators medvetande utan att det låst tråden, men då var det vad man tyckte om nocd crack. Man fick inte sprida länkar m.m.

Mm, men nu frågade han efter en...lite skillnad.

Permalänk
Medlem

Nån som har nån ide hur man får bort hackandet när man kör race offline el online me Vista som operativsystem?
Har tröttnat på de dryga hackandet när de segar ihop o sen sen går de tok snabbt o bang så smäller bilen in i nått.
Men kör jag me xp så funkar spelet grymt bra o då har jag samma grafikinställningar i xp som i vista.

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem

försvinner hackandet om du sänker inställningarna i vista?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Med rätt kontroller funkar spelet skitbra

Du skulle nog svarat.

"GRID har verklig känsla, Fysik, Skada och är mindre Arkad än EA skräpspel. Jag gissar att du är ute efter ett spel utan känsla än ett spel med känsla."

Ontopic, jag älskar GRID, satan vilken bra känsla :).

kTa, du upplever bara det vanligaste Vistafenomenet som finns, Vista suger om man ska spela spel utan en übergrym dator. Jag drog in Vista på min burk med en athlon X2 4200+, 8800GT 512MB och 2GB ram, fanns vissa indikationer till att det segade ner lite ibland och sedan gick fortare, dock i hög FPS så det knappt märktes av. Testa slå på Vsync eller gör som smarta gamers, kör XP.

http://pici.se/pictures/yDHhutMkV.jpg
Värsta krashen hittills, ojojoj vilka fina hjulvinklar. Bilen fungerade fortfarande vid den printen, sen drog en motståndare in i mig i ca 100KM/h i en kurva och, ja...

Istället för NO-CD crack
Köp spelet via Steam som jag, 380:- kostar det, guld värt att aldrig behöva använda en skiva. Bara att ladda ner spelet på vilken dator man än sitter och starta spelet. Och inga framochtillbaka med skivor efter formateringar, bara att starta STEAM och klicka Insteallera spel så laddar den ner hela spelet på nytt.

En fråga, vet någon hur man får till WindowMode? Hur jag än gör så blir det bara såhär: http://static.pici.se/pictures/CPXLCrJFj.jpg . Jag försöker få upplösningen till 1024*768 men den låser sig till 720*576. Senare vill jag få den till 1280*1024 i windowmode då jag vanligtvis kör mycket högre upplösningar. GRID går iaf i 160Hz i den upplösningen men jag vill ha högre upplösning i windowmode. Någon som vet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kTa
Nån som har nån ide hur man får bort hackandet när man kör race offline el online me Vista som operativsystem?
Har tröttnat på de dryga hackandet när de segar ihop o sen sen går de tok snabbt o bang så smäller bilen in i nått.
Men kör jag me xp så funkar spelet grymt bra o då har jag samma grafikinställningar i xp som i vista.

jag får samma problem men bara i slutet av Le mans 24h loppen, störigt sam F*N

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem

Köpte hem Race Driver idag, och när jag lirade så uppfattade jag att bilen svängde inte när jag tryckte på knapprackarn.. Dröjer nån tiondelssekund eller så, testade dra ner på grafiken lite men de hjälpte inte..

Nu är det nog redan någon som frågat detsamma i någon av dom 7 tidigare sidorna

MVH

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Köpte hem Race Driver idag, och när jag lirade så uppfattade jag att bilen svängde inte när jag tryckte på knapprackarn.. Dröjer nån tiondelssekund eller så, testade dra ner på grafiken lite men de hjälpte inte..

Nu är det nog redan någon som frågat detsamma i någon av dom 7 tidigare sidorna
MVH

Specs på din dator samt vilka inställningar du kör med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Specs på din dator samt vilka inställningar du kör med?

E8400 @ 3GHz - 8600GTS - 2x2048MB ram

Inställningar:

Resolution - 1280x1024
Refresh Rate - 60
Multissampling - 4XMSAA
Vsync - Off

Och Medium i Advanced Settings.

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
E8400 @ 3GHz - 8600GTS - 2x2048MB ram

Inställningar:

Resolution - 1280x1024
Refresh Rate - 60
Multissampling - 4XMSAA
Vsync - Off

Och Medium i Advanced Settings.

8600GT/GTS/GTO/vadmerhittardepå har problem med Codemasters senaste grafikmotor ja, eftersläpningar i grafiken och att det blir en delay är helt vanligt, stäng av AA och AF helt och hållet till att börja med, sänk sedan grafiken tills det att du känner att styrningen är okej.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
8600GT/GTS/GTO/vadmerhittardepå har problem med Codemasters senaste grafikmotor ja, eftersläpningar i grafiken och att det blir en delay är helt vanligt, stäng av AA och AF helt och hållet till att börja med, sänk sedan grafiken tills det att du känner att styrningen är okej.

För klent grafikkort om man vill tala i klartext..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kTa
Nån som har nån ide hur man får bort hackandet när man kör race offline el online me Vista som operativsystem?
Har tröttnat på de dryga hackandet när de segar ihop o sen sen går de tok snabbt o bang så smäller bilen in i nått.
Men kör jag me xp så funkar spelet grymt bra o då har jag samma grafikinställningar i xp som i vista.

Jag har samma skit.
Kör Vista Ultimate 32bit.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk

sen patch 1.2 klyddar mitt onlinespelande ..kan inte joina några rum =( det gick igår men inte idag...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
För klent grafikkort om man vill tala i klartext..

Exakt

Permalänk
Medlem

OK hittar inte AF/AA :[

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!