Permalänk

sudo funkade

Tack för aspire länken.

Permalänk
Medlem

hmm kanske jag blandade ihop det då?:) jaja huvudsaken är att det funkade:)

Nu har jag klantat till det rejält, skulle flasha BIOS till senaste versionen och nu strular lilldatorn ordentligt. När man trycker igång den går fläktarna igång på högvarv och efter några sekunder så dör den.. Hinner inte flasha om den till äldre version innan den dör heller, vad ska man göra då?
Om jag resettar CMOS kommer Den nyaste BIOS-versionen vara kvar då?

Tack på förhand! /Tobben

Edit: använde mig av Acers inbygda BIOS recovery. jävligt smart. Nu funkar allt som det ska.

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem

helou

Tjejen skulle gärna vilja ha sims på sin aspire one 110, kan man ha det med linux som är förinstallerad på burken eller måste man modifiera något?

Och vilket sims klarar datorn av?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mahti
helou

Tjejen skulle gärna vilja ha sims på sin aspire one 110, kan man ha det med linux som är förinstallerad på burken eller måste man modifiera något?

Och vilket sims klarar datorn av?

Hårdvarumässigt så ska det inte vara några problem, däremot så har jag för mig att det inte funkar att köra Sims genom Wine. Kopieringsskyddet ställer till en del om jag inte minns helt fel.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk

Hur är ljudet på Aspire? Är det högt och burkigt eller lågt och bra etc.?

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

svagt o kass

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffejalle
Hur är ljudet på Aspire? Är det högt och burkigt eller lågt och bra etc.?

Säger som Painby. Man hör det men inte mycket mer. Högtalarna är riktigt klena, hörlursuttaget ger lite lite mer men det är fortfarande lågt. Sitter med mina lurar i nu och kör allt på max vilket ger lyssningsbar volym, men långt i från jättehögt.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Är nu en stolt ägare utav en AAO 150 med 3G
fick den och ett 6cells batteri på el-giganten för 4700:- helt ok pris.

till tex asus eee finns det ett program som heter eeectl, med de kan man klocka upp den och ställa fläckten osv. Finns det någe motsvarande till AAO?

MVH Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk

Någon som meckat in en snabbare disk i ssd varianten? Funderar på hur man ska lösa problemet med att den skriver så fruktansvärt långsamt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Någon som meckat in en snabbare disk i ssd varianten? Funderar på hur man ska lösa problemet med att den skriver så fruktansvärt långsamt.

Jag har meckat in en 1,8" ZIF-hårddisk från en iPod. Det gjorde underverk och fick plats i skalet men det var lite pilljobb att få till det. Man fick ta bort lite stödpiggar av plats för att få dit den men väl på plats så är det stabilt.

Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"

Permalänk

Någon som ska testa att lägga in betan av Windows 7?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

Plastplupparna som sitter under datorn har lossnat för mig, eller två av dem. Detta gör att datorn dels guppar och dels inte står stilla. Kan man få tag i ersättningspluppar någonstans?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sorkas
Plastplupparna som sitter under datorn har lossnat för mig, eller två av dem. Detta gör att datorn dels guppar och dels inte står stilla. Kan man få tag i ersättningspluppar någonstans?

Om du hittar dem, kan du limma dit dem:)

kan bli svårt att lägga in betan om man inte har extern cdläsare vill säga:)

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
Om du hittar dem, kan du limma dit dem:)

Hehe, givitvis, men jag kan tyvärr inte hitta dem :/

Permalänk
Medlem

då blir det klurigare:P

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
Om du hittar dem, kan du limma dit dem:)

kan bli svårt att lägga in betan om man inte har extern cdläsare vill säga:)

Kan väll installera den via usb minne? går ju med vista iaf

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
Kan väll installera den via usb minne? går ju med vista iaf

Jo precis. Vad kräver Windows 7 av datorn?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

ah, hittat en guide med USB nu, ska köra imorn på min acer aspire one flyter det bra?

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Jo precis. Vad kräver Windows 7 av datorn?

1 GHz prolle.
1 gb minne.
8 gb diskutrymme.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem

Om man skulle ta och trycka i en 512mb minne till, försvinner garantin då? Måste ju mecka isär hela datorn juh :/

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Garantin försvinner men jag lyckades ändå få min reparerad av acer fast att det fanns tydliga märken på att jag hade varit inne i burken.

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem

Då är då den stora frågan om det är värt det? Vad tycker ni som gjort de?

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det var värt det:) tryckte in 512 mb till..
Windows 7 tillåter inte filsystemet FAT32 för att installera det, får formatera nån dag framöver, men hur är det med drivrutiner till AAO?

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem

Kan säga att windows 7 funkar galant på min AAO, kör med hårdisk och 1Gb ram. Startar lika snabbt som en med Xp, har kollt med min bror x) De mesta drivare funkar också.

MVH Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Använder du dig av XP-drivrutiner eller vart får du tag på Vista-drivisar?

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem

Japps, det är XP drivisar för dom som den själv inte hittar.

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Och Wlan, chipset, VGA och ljud fungerar? Det är väl de viktigaste jag kommer på.

Tråkigt att man har 8GB SSD varianten:( kanske kan mygla in det ändå:)

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem

Wlan och 3G funkade inte från början, fick lägga till drivare för dom. ljud och vga funkar finfint. chipset, hur vet jag det ?

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Det brukar uppstå problem med bla USB och andra utgångar. Chipset är nord sydbrygga vilka kontrollerar dataöverföringar på moderkortet. USB och andra utgångar kan krångla och datorn kan bli slöare om man inte har det installerat. Däremot vet jag inte hur man ser om man har det eller ej, det brukar märkas efter ett tag:)

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem

Då tror jag att det funkar
allt flyter på bra faktiskt för att bara ha 1Gb minne i.

tror det ska finnas koder var hos M$ till windows 7 för dom som är sugna.

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.