Firefox 3, den officiella tråden! [Hjälp, teman, tillägg, tips, osv.]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YPro
Just nu har bokmärkena häruppe: http://img212.imageshack.us/img212/6843/bokmarken1.th.png

Men eftersom de är så få vill jag ha dem närmare mig istället.
Att flytta dem till själva Bokmärkesfältet blir såhär:
http://img354.imageshack.us/img354/5274/bokmarken2.th.png

Fråga:
Kan man flytta bokmärkena till "Statusbar"?

Ingen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t0t4l str3
Med död yta menar jag all yta i det genomskinliga som är oanvänd. Om jag till exempel tar din bild som ett exempel:
http://pici.se/pictures/HmEETgBjG.jpg
så menar jag allt som jag har markerat i rött, allt som du inte använder till någonting. Tar man bort det så får man ju större webbläsar-fönster och behöver inte scrolla så mycket. Visst är det ganska snyggt att ha det men jag har alltid försökt få min webbläsare att ta så lite plats som möjligt när jag surfar. Det är också därför som jag har tagit bort bokmärkesraden, jag behöver den helt enkelt inte. Jag är ändå mest bara inne på Sweclockers

/Calle

Ja, jag förstår, men jag trivs som fisken i vattnet med mitt Firefox. Förstår dock tanken, minimalism är skönt ibland.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Hedersmedlem

Vänligen fortsätt diskussionen i den nya FAQ:n av Ziegfried:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Permalänk
Medlem

Skipscreen <- skippa sidor i t.ex. Rapidshare och Megaupload. Väldigt användbart då man slipper väntetiden.
Greasemonkey <- ett skriptverktyg, finns många roliga på userscripts.org
iMacros <- spela in allt du gör med firefox, och spela upp det sen. Bra för att slippa alla dessa onödiga knapptryckningar.
Fireshot <- ta skärmdumpar av hela sidor, redigera och ladda upp. Smidigt.
Personas <- ändra "bakgrundsbilden" i Firefox, utan att ändra själva temat. Kan ställas in så att det blir olika för varje gång.
Easy Youtube Video Downloader <- lägger till nedladdningsknappar vid Youtube-videos.
Youtube to MP3 <- Ladda ner Youtube-videos direkt i mp3, dvs. ljudformat.

Permalänk
Musikälskare
Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Hedersmedlem

är det någon som vet varför textens front ändras hela tiden? ser ut som att den använder sig av en dålig cache eller liknande, väljer man o updatera sidan igen så nlir det bra igen. jag har redan raderat all cache och ändå händer detta lite då o då. tillräckligt ofta för att det ska vara störande

printscreen:

Normal:

Large front:

Permalänk
Hedersmedlem

Bumpa inte tråden!

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag föredrar detta tema Riktigt nice är det...

Installera Stylis och klistra bara in koden, så får ni temat på FF...

http://userstyles.org/styles/5189

Permalänk
Medlem

"Gör så att man scrollar med höger musknapp vilket är mycket smidigare än scrollen på musen"

Tryck på mushjulet annars?

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem

Hej finns det något plugin som gör så att man kan ha 2 sidor upp e samtidigt och se och arbeta med 2 sidor samtidigt typ en fönster avdelare och sen kan man ladda 1 sida på varje uppdelare?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Hej finns det något plugin som gör så att man kan ha 2 sidor upp e samtidigt och se och arbeta med 2 sidor samtidigt typ en fönster avdelare och sen kan man ladda 1 sida på varje uppdelare?

Split Browser

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Då har det kommit beta versionen av 4.0 temat

http://spewboy.deviantart.com/art/Strata40-Beta-v0-3-13219137...

Har installerat det och gillar det!

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

någon som vet hur man ta bort alla sidor man har i adressfältet ?

jag har testat att rensa hitorik flera gånger, tagit bort alla kakor och kört med CClener.Men dem är kvar >_<

fick bort det efter avast gjorde en insatts

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

verktyg>rensa ut tidigare historik>detaljer>checka "besökta sidor och filhämtningshistorik"

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Lösenorden sparas inte som förut?
dvs ska jag logga in på swec nu måste jag tex klicka på logga in fast användarnamn och lösen finns, går de fixa så de blir som de var förut extremt jobbigt sitta logga in på alla sidor hela tiden!

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toker!!!
Lösenorden sparas inte som förut?
dvs ska jag logga in på swec nu måste jag tex klicka på logga in fast användarnamn och lösen finns, går de fixa så de blir som de var förut extremt jobbigt sitta logga in på alla sidor hela tiden!

Du kan ju köra något separat program, själv kör jag roboform. Gratis verisonen stödjer 15 lösenord tror jag. Själv har jag mycket fler lösenord än 15 så jag har hela versionen.

Finns även ett program som heter KeePass som tipsas om i lista det bästa gratisprogram tråden, har dock inte testat det.

Om du inte vill köra ett separat program så vet jag tyvärr inte hur du ändrar tillbaka som i dom gamla versionerna.

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Har en fråga jag försökt åtgärda själv i månader!

Favicons vet jag nu att dom heter, dom små bilderna som sparas med ens bokmärken i bokmärkesfältet. Jag vill bli av med dom HELT. Jag vet att man kan få dom att se ut som ett vitt papper, men jag vill ENBART ha text och ingen ikon!

jag vet att det ska gå för det finns teman man kan tanka där det inte finns någon ikon (alla safari teman till firefox t.ex.)

Hur får jag bort dom jävla ikonerna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noos
Har en fråga jag försökt åtgärda själv i månader!

Favicons vet jag nu att dom heter, dom små bilderna som sparas med ens bokmärken i bokmärkesfältet. Jag vill bli av med dom HELT. Jag vet att man kan få dom att se ut som ett vitt papper, men jag vill ENBART ha text och ingen ikon!

jag vet att det ska gå för det finns teman man kan tanka där det inte finns någon ikon (alla safari teman till firefox t.ex.)

Hur får jag bort dom jävla ikonerna?

Ingen som kan hjälpa med detta? verkligen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noos
Ingen som kan hjälpa med detta? verkligen?

Det går, hade så förut men kom inte ihåg hur jag gjorde:P men det hade nåt att göra med userchrome filen i profil mappen

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

jag ber dig med mina sista andetag i hoppet att få bort dom, snälla hjälp mig med detta!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noos
jag ber dig med mina sista andetag i hoppet att få bort dom, snälla hjälp mig med detta!

http://www.google.se/search?q=remove+favicons+userchrome+fire...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Re: Firefox 3, den officiella tråden! [Hjälp, teman, tillägg, tips, osv.]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
>Smidiga Länkar
Du lägger genvägarna i "Bokmärkesfältsmappen" och tar bort namnet på det. Resultatet blir såhär

Har nån fått det där att fungera i Windows 7? Testade nu, de små ikonerna visas inte på alla bokmärken

EDIT: nvm, det var bara lagg

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
http://www.google.se/search?q=remove+favicons+userchrome+fire...

och nu hittar jag ett tilläg som heter "hide favicons" och jag lyckades få bort dom från flikarna med

men tack ändå

Permalänk
Avstängd

Jag har fått ett irriterande problem på Fx om ni är snälla och kollar på denna tråden så förstår ni bättre

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=8764...

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att slippa att vissa jävla SKITSIDOR ändrar storleken på mitt FF? Jag HATAR sidor som ändrar storleken på mitt fönster! Vill jag att storleken på mitt fönster ska ändras så drar jag i hörnet, PUNKT! Jag vill INTE att nån risig jävla ÄCKELsida ändrar åt mig.

Någon som har förslag? Jo, jag är jävligt upprörd faktiskt.

Permalänk
Medlem

Gå till: Verktyg/Inställningar/Innehåll/AktiveraJavascript/Avancerat.
Bocka av alla val.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Gå till: Verktyg/Inställningar/Innehåll/AktiveraJavascript/Avancerat.
Bocka av alla val.

Tack!

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på mitt FF?
När jag är inne på diverse hemsidor så poppar det upp reklam på en helt ny sida?
Jag har testat ominstallera FF och tagit bort alla möjliga saker men ändå fortsätter dessa poppa upp?

De dyker upp var 5-10e minut?

Någon som vet vad felet är?

Det är all möjlig reklam.. Från mobil till quiz tree på facebook :S

Visa signatur

| Chassi: NXZT Hush | Nätagg: Antec Truepower Trio 430 W | AMD Athlon 4850+ BE 2.8 GHZ | 3 GB RAM Corsair | Sapphire HD 4730 | Samsung Spinpoint 160 GB + Samsung Spinpoint 250 GB |

Permalänk
Musikälskare

Virus?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Formaterade nyligen hårddisken och installerade då nyaste Firefox (3.5.3) och jag tycks ny ha problemet att Firefox inte vill spara kakor. Måste ideligen logga in manuellt till alla sidor, även om lösenord och inloggningsnamn sparas på vissa sidor så måste jag manuellt trycka på "log in". Ska jag kolla mailen via MSN så kommer jag till en hotmail log in sida etc. Hjälper inte att trycka "kom ihåg mig på den här datorn" eller "auatomatisk log in".

Kollar runt i Firefoxs inställningar men kan ärligt talat inte hitta ett dugg om kakor. Om det är inaktiverade kakor som i första hand är problemet.