Permalänk
Medlem

Verkar enligt länken nedan vara ett 4570

http://www.engadget.com/2009/02/18/dells-studio-15-line-getti...

Ganska stort kliv upp i grafikprestanda för studio 15 om detta stämmer. Ska enligt notebookcheck.net få omkring 3200poäöng i 3DMark 06, men det har inte testats på riktigt än, så vi får vänta och se!

//R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adzer
Jag antar att den personen syftar på konsumentköplagen, vilket faktiskt är 3år.
Dock så är det upp till kunden att "bevisa" att denna inte orsakat felet utan att det är ett tillverkningsfel efter 6månader.

Läst en del civilrätt och gått igenom konsumentköplagen, lärarna skrattade lite åt det påståendet och sa att det rent juridiskt inte är någon skillnad före och efter sex månaders gränsen. Havererar en dator, tv, MP3 spelare före dess beräknade livslängd är ute så ligger det fortfarande på återförsäljaren att påbevisa att det är kunden som orsakat skadan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Läst en del civilrätt och gått igenom konsumentköplagen, lärarna skrattade lite åt det påståendet och sa att det rent juridiskt inte är någon skillnad före och efter sex månaders gränsen. Havererar en dator, tv, MP3 spelare före dess beräknade livslängd är ute så ligger det fortfarande på återförsäljaren att påbevisa att det är kunden som orsakat skadan.

Är du säker på det? Varenda person jag pratar med och även vad jag läst på nätet från folk som skall vara "experter" på ämnet har bekräftat att efter 6månader är det upp till att bevisa att du inte haft sönder den, hur man nu gör det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adzer
Är du säker på det? Varenda person jag pratar med och även vad jag läst på nätet från folk som skall vara "experter" på ämnet har bekräftat att efter 6månader är det upp till att bevisa att du inte haft sönder den, hur man nu gör det.

Nu framför jag enbart det jag lärt mig men läraren har undervisat i juridik vid Handels Göteborg fler år än jag har fingrar och tår vilket gör att jag lägger viss vikt vid det han säger.

Säg att komponenterna i en dator har en beräknad livslängd på tre år(statistik och data på sånt finns alltid) så är det återförsäljarens skyldighet att antingen reparera eller bevisa att det är du som varit oförsiktig när datorn klabbar ihop efter ett par år.

Många återförsäljare kommer gissningsvis tvärvägra och att anlita en jurist kan kosta mer än man skulle tjäna på det. Kan du dock din civilrätt så kan du komma oerhört långt, speciellt konsumentköplagen är inte dispositiv.

Permalänk
Medlem

Under de första sex månaderna efter köpet är det säljarens sak att bevisa att felet inte fanns från början. Annars räknas felet som ursprungligt. När det har gått mer än sex månader efter köpet är det du som köpare som måste kunna bevisa att felet fanns från början.

källa
http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCatego...

http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=3911&dok_id=SF...

http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=3911&dok_id=SF...

Dock kan jag personligen nämna att det nästan alltid blir säljaren som i stort måste bevisa att kuden gjort något.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Har ett litet problem med min Studio 17, det har med ljudet att göra.

Ibland när jag lyssnar på musik, ser film eller något annat som använder sig av ljud så hör jag små "hack" i högtalarna. Har testat med olika uppsättningar högtalare så problemet ligger definitivt i datorns ljudkort.

Finns det nån som har upplevt liknande problem? Har försökt att uppdatera alla drivrutiner och ändrat inställningar, men inget får ljudet att fungera 100% igen:(

Det är inget jättestörande problem, det händer bara slumpmässigt i början av en låt t.ex. But still =/...

Annars så funkar den klockrent! hare gött!

Visa signatur

Dell Studio - Intel® Core™ 2 Duo-processor T9300 (2,5 GHz) - 17,0-tums WUXGA+ (1 920 x 1 200) - 4 096 MB 667 MHz DDR2 - 500GB (5.400rpm) - 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3650 - 3DMark06 = 3050 pts

Permalänk
Medlem

Har du testat att stänga av det trådlösa nätverket? Fungerar ljudet bättre då?

Permalänk
Medlem

Dells support är trevlig och snabb har jag fått uppleva nu.
Kontaktade dem i torsdags om min laddare som var kass, och idag har jag en ny fin fungerande laddare

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

P8400 med "bara" DDR2?

Hur stor skillnad kan det vara prestandamässigt om man väljer P8400 när det "bara" är DDR2 minnen mot liknande dator med DDR3?

Ska främst använda datorn för musikprogram (Cubase) och film.

Permalänk
Medlem

Nu har jag också beställt en Studio 15, en röd skönhet
Leveranstid ca två veckor.
Uppgraderade till Bluetooth, så jag tänkte köpa en bluetooth-mus. Någon som kan rekommendera en bra och billig sådan?
Sen när det gäller installerade Dell-program... Är det något man kan/bör ta bort, som bara är lull-lull och slöar ner datorn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parika
Nu har jag också beställt en Studio 15, en röd skönhet
Leveranstid ca två veckor.
Uppgraderade till Bluetooth, så jag tänkte köpa en bluetooth-mus. Någon som kan rekommendera en bra och billig sådan?
Sen när det gäller installerade Dell-program... Är det något man kan/bör ta bort, som bara är lull-lull och slöar ner datorn?

På ALLA oem maskiner bør man installera om OS det førsta man gør nær man får den nya datorn så slipper du allt onødigt lull.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parika
Nu har jag också beställt en Studio 15, en röd skönhet
Leveranstid ca två veckor.
Uppgraderade till Bluetooth, så jag tänkte köpa en bluetooth-mus. Någon som kan rekommendera en bra och billig sådan?
Sen när det gäller installerade Dell-program... Är det något man kan/bör ta bort, som bara är lull-lull och slöar ner datorn?

Du får väl kolla in vilka program som ligger installerade från början och själv avgöra vilka av dem du behöver!

Många gillar att göra en ren installation, eftersom inte alla behöver de program som skickas med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parika
Nu har jag också beställt en Studio 15, en röd skönhet
Leveranstid ca två veckor.
Uppgraderade till Bluetooth, så jag tänkte köpa en bluetooth-mus. Någon som kan rekommendera en bra och billig sådan?
Sen när det gäller installerade Dell-program... Är det något man kan/bör ta bort, som bara är lull-lull och slöar ner datorn?

Jadå, jag som nyss beställde utan någon Bluetooth-uppgradering. Trodde det redan fanns inbyggt.

Får ringa dem imorgon och se om de hinner ändra.

Permalänk

Om man på Dell's hemsida väljer "Hemanvändare" - "Bästa klippen just nu" så finns det en Studio 15 (N0353504) med P8600 processorn som default och minsta alternativ.

När man väljer Studio 15 som vanligt så blir det istället N0353503.
Ska N0353504 ersätta N0353503 eller är det en annan "serie" på nåt sätt?

Permalänk
Medlem

Imponerande snabba leveranser. Beställde min Studio 15 sent måndagkväll (togs alltså emot tisdag morgon) och den skickades igår (onsdag).

Så ingen som kan tipsa om förinstallerade Dell-program som är onödiga och kan tas bort, exemplevis sånt som Windows redan kan hantera.

Tror inte jag orkar ge mig på en ominstallation...och börja pussla och leta drivrutiner.

Permalänk
Medlem

Beställde min sent i söndags och den är för tillfället i värnamo. Snabbare än väntat, trodde jag skulle få den nästa vecka men det blir ju faktiskt imorgon. Beställde en N0353504 och tycker att det var sjukt bra pris på den med 15% rabatten.

Intel® Core™ 2 Duo Processor P8600 (2.40Ghz, 3MB, 1066MHz)
4 096 MB 800 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2 x 2 048]
256 MB ATI® Radeon™ HD 3450-grafikkort
250 GB (7 200 v/min) SATA-hårddisk
Äkta Windows Vista® Home Premium SP1 - Swedish
Intel WiFi Link 5300 Half Mini Card (802.11 a/g/n) (Centrino)
Dell Wireless 370 Bluetooth-modul
6-cellers primärt litiumjonbatteri (56 wattimmar)
Inbyggd webbkamera med 2,0 megapixlar
Midnight Blue (mörkblå) med finish i mikrosiden
15,4-tums WXGA+ WLED (1 440 x 900) TFT-widescreen-skärm med TrueLife™-teknik

Totalkostnad inkl. frakt: 8266,61

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Softarn
Beställde min sent i söndags och den är för tillfället i värnamo. Snabbare än väntat, trodde jag skulle få den nästa vecka men det blir ju faktiskt imorgon. Beställde en N0353504 och tycker att det var sjukt bra pris på den med 15% rabatten.

Intel® Core™ 2 Duo Processor P8600 (2.40Ghz, 3MB, 1066MHz)
4 096 MB 800 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2 x 2 048]
256 MB ATI® Radeon™ HD 3450-grafikkort
250 GB (7 200 v/min) SATA-hårddisk
Äkta Windows Vista® Home Premium SP1 - Swedish
Intel WiFi Link 5300 Half Mini Card (802.11 a/g/n) (Centrino)
Dell Wireless 370 Bluetooth-modul
6-cellers primärt litiumjonbatteri (56 wattimmar)
Inbyggd webbkamera med 2,0 megapixlar
Midnight Blue (mörkblå) med finish i mikrosiden
15,4-tums WXGA+ WLED (1 440 x 900) TFT-widescreen-skärm med TrueLife™-teknik

Totalkostnad inkl. frakt: 8266,61

Kan bara hålla med! Grymt prisvärt med 15% rabatt.

Jag beställde samma som du, med följande skillnader:

- Hard Drive 320GB SATA (5400rpm)
- Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2) 1/2 MiniCard European
- 3072MB (1x2048 + 1X1024) 800MHz DDR2 Dual Channel

Pris inkl frakt: 7612:-

Permalänk

Beställde en standard-N0353504 med endast uppgradering till 1440-skärm, landade på 6990 med frakt, mycket prisvärt. Var nära på att beställa en annan först, N0353504 ser man ju endast om man går in på dells hemsida med internet explorer, märkligt!

Permalänk
Medlem

Körde 3dmark06 på min studio 1537

1837 3DMarks
SM2.0 Score: 606
HDR/SM3.0 Score: 711
CPU Score: 2145

Permalänk

N0353504 - Where are you?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennarthz
Beställde en standard-N0353504 med endast uppgradering till 1440-skärm, landade på 6990 med frakt, mycket prisvärt. Var nära på att beställa en annan först, N0353504 ser man ju endast om man går in på dells hemsida med internet explorer, märkligt!

Nu hittar jag inte överhuvudtaget N0353504 hos Dell.

N0353501 är det om man väljer Studio 15 som vanligt.
N0353502 om man väljer Studio 15 i "Bästa klipp just nu".

Vad menar du med att du bara ser N0353504 via IE?

Permalänk
Medlem

Re: N0353504 - Where are you?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Midinzidaido
Nu hittar jag inte överhuvudtaget N0353504 hos Dell.

N0353501 är det om man väljer Studio 15 som vanligt.
N0353502 om man väljer Studio 15 i "Bästa klipp just nu".

Vad menar du med att du bara ser N0353504 via IE?

Verkar som om de håller på och pillar fram och tillbaka med sin hemsida. Du kan dock alltid hitta alla datorerna genom att ändra urlen

Här har du 04an iaf
http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=se&...

Permalänk

Hej,
Har aldrig haft en bärbar dator förr men bestämde mig för att slå till på en Studio 15. Använder datorn mest till surfning och skolarbete men kan ibland tänka mig att spela lite CS:S eller dylikt. Valde Studio 15 pga. det relativt acceptabla priset samt designen. Jag har dock ett antal frågor som jag gärna vill få svar på innan jag lägger iväg min beställning!

1)
Om jag sitter på ett bibliotek och drar upp min dator för att logga in på det trådlösa nätverket, då använder jag väl mig av den trådlösa anslutningen? Det finns en bluetoothuppgradering till DELLen, vad behöver jag denna till/vad kan jag använda den till? (Har aldrig använt mig av bluetooth)

2)
Jag har en Samsung Syncmaster 2443BW 24" datorskärm. När jag är hemma vill jag gärna använda denna istället för DELLens. Likadant med tangenbord och mus.. Men, hur kopplar jag bäst ihop skärmen med datorn? Datorns upplösning kommer vara på 1440*900 men skärmens optimala upplösning är på 1920*1200, kommer det att vara något problem att 'omvandla' upplösningen?
Skärmen har DVI-ingång som jag använder (samt en D-sub-ingång), men datorn har bara VGA-samt HDMI-utgång, hur konverterar man dessa för att få det att fungera? Blir bildkvalitén mycket sämre?

3)
Jag har alltid haft 7200rpm på mina stationära datorer, men ursprungsvalet är 5400rpm. Är det stor skillnad på dessa?

4)
Jag har just nu internet genom sladd från väggen rakt in i datorn. Om jag vill använda sladdlöst internet behöver jag troligtvis köpa en nätverksrouter, korrekt? Isf. Vad finns det för billiga och säkra sådana? Mitt rum är på runt 20kvm om det är intressant (studentrum).

Slutligen, 5)
Ni som har en Studio 15, är det något speciellt som ni känner att ni gärna betalat lite extra för nu i efterhand som ni kan rekommendera till mig? Var får ni förresten rabatten på 15% ifrån? Har kollat på rabattkod.se men där har dem en fast 1000:-. Jag är student så har mecenat 7% rabatt.

Det kanske är bra om jag infogar de väsentliga delarna i konfigurationen också:

  • PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo T6400-processor (2,0 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2-cache)
    OPERATIVSYSTEM Äkta Windows Vista® Home Premium SP1 - Swedish
    SOFTWARE Microsoft® Works 9.0 - svenska
    SINNESRO 1 års begränsad garanti - hämta/lämna-service
    LCD-SKÄRM 15,4-tums WXGA+ WLED (1 440 x 900) TFT-widescreen-skärm med TrueLife™-teknik
    MINNE 3 072 MB 800 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [1 x 2 048 + 1 x 1 024]
    HÅRDDISK 250 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk
    GRAFIKKORT 256 MB ATI® Radeon™ HD 3450-grafikkort
    OPTISK(A) ENHET(ER) Fast intern DVD+/-RW-enhet, fackmatad, inklusive programvara
    PRIMÄRT BATTERI 6-cellers primärt litiumjonbatteri (56 wattimmar)
    TRÅDLÖS ANSLUTNING Intel WiFi Link 5100-minikort i halvstorlek (802.11 a/b/g/n 1X2)

Tack på förhand för alla svar!
//fred

Visa signatur

Livet är standarden för värde

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funkyfreD
Hej,
Har aldrig haft en bärbar dator förr men bestämde mig för att slå till på en Studio 15. Använder datorn mest till surfning och skolarbete men kan ibland tänka mig att spela lite CS:S eller dylikt. Valde Studio 15 pga. det relativt acceptabla priset samt designen. Jag har dock ett antal frågor som jag gärna vill få svar på innan jag lägger iväg min beställning!

1)
Om jag sitter på ett bibliotek och drar upp min dator för att logga in på det trådlösa nätverket, då använder jag väl mig av den trådlösa anslutningen? Det finns en bluetoothuppgradering till DELLen, vad behöver jag denna till/vad kan jag använda den till? (Har aldrig använt mig av bluetooth)

2)
Jag har en Samsung Syncmaster 2443BW 24" datorskärm. När jag är hemma vill jag gärna använda denna istället för DELLens. Likadant med tangenbord och mus.. Men, hur kopplar jag bäst ihop skärmen med datorn? Datorns upplösning kommer vara på 1440*900 men skärmens optimala upplösning är på 1920*1200, kommer det att vara något problem att 'omvandla' upplösningen?
Skärmen har DVI-ingång som jag använder (samt en D-sub-ingång), men datorn har bara VGA-samt HDMI-utgång, hur konverterar man dessa för att få det att fungera? Blir bildkvalitén mycket sämre?

3)
Jag har alltid haft 7200rpm på mina stationära datorer, men ursprungsvalet är 5400rpm. Är det stor skillnad på dessa?

4)
Jag har just nu internet genom sladd från väggen rakt in i datorn. Om jag vill använda sladdlöst internet behöver jag troligtvis köpa en nätverksrouter, korrekt? Isf. Vad finns det för billiga och säkra sådana? Mitt rum är på runt 20kvm om det är intressant (studentrum).

Slutligen, 5)
Ni som har en Studio 15, är det något speciellt som ni känner att ni gärna betalat lite extra för nu i efterhand som ni kan rekommendera till mig? Var får ni förresten rabatten på 15% ifrån? Har kollat på rabattkod.se men där har dem en fast 1000:-. Jag är student så har mecenat 7% rabatt.

Det kanske är bra om jag infogar de väsentliga delarna i konfigurationen också:

  • PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo T6400-processor (2,0 GHz, 800 MHz FSB, 2 MB L2-cache)
    OPERATIVSYSTEM Äkta Windows Vista® Home Premium SP1 - Swedish
    SOFTWARE Microsoft® Works 9.0 - svenska
    SINNESRO 1 års begränsad garanti - hämta/lämna-service
    LCD-SKÄRM 15,4-tums WXGA+ WLED (1 440 x 900) TFT-widescreen-skärm med TrueLife™-teknik
    MINNE 3 072 MB 800 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [1 x 2 048 + 1 x 1 024]
    HÅRDDISK 250 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk
    GRAFIKKORT 256 MB ATI® Radeon™ HD 3450-grafikkort
    OPTISK(A) ENHET(ER) Fast intern DVD+/-RW-enhet, fackmatad, inklusive programvara
    PRIMÄRT BATTERI 6-cellers primärt litiumjonbatteri (56 wattimmar)
    TRÅDLÖS ANSLUTNING Intel WiFi Link 5100-minikort i halvstorlek (802.11 a/b/g/n 1X2)

Tack på förhand för alla svar!
//fred

1: Du kan använda en bluetooth-mus eller andra bluetooth-enheter, såsom fjärrstyrning genom mobil etc.

2: Det kommer inte vara några problem. Koppla den genom HDMI > DVI för bäst bild.

3: Det beror på vad du gör med datorn, ska du mest använda den för lagring m.m. så kommer du inte märka någon skillnad. För t.ex. uppackning av RAR m.m. tar det givetvis lite längre tid.

4: Köp en Router från Dlink-DIR, fungerar prima.

5: Det ser ut somd u har varlt bra grejer till din laptop, så prestandan kommer det inte vara några problem med.

Sen att datorn har ytterst bristfällig design och kvallité är ju inget du kan konfigurera för att slippa.
Jag skulle båda tänka till en och två gånger innnan jag beställde en Dell Studio. Om du kan få tag på någon som har en likadan, åk dit och testa den en sväng. Gärna några timmar.

Råder dig till ett annat köp!

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
1: Du kan använda en bluetooth-mus eller andra bluetooth-enheter, såsom fjärrstyrning genom mobil etc.

2: Det kommer inte vara några problem. Koppla den genom HDMI > DVI för bäst bild.

3: Det beror på vad du gör med datorn, ska du mest använda den för lagring m.m. så kommer du inte märka någon skillnad. För t.ex. uppackning av RAR m.m. tar det givetvis lite längre tid.

4: Köp en Router från Dlink-DIR, fungerar prima.

5: Det ser ut somd u har varlt bra grejer till din laptop, så prestandan kommer det inte vara några problem med.

Sen att datorn har ytterst bristfällig design och kvallité är ju inget du kan konfigurera för att slippa.
Jag skulle båda tänka till en och två gånger innnan jag beställde en Dell Studio. Om du kan få tag på någon som har en likadan, åk dit och testa den en sväng. Gärna några timmar.

Råder dig till ett annat köp!

Tack för svaret,
Blir alltså inget bluetooth för min del!
Vad är det specifikt du menar med bristfällig design? Jag har vairt på PC City och kollat på datorn och kunde inte riktigt hitta några direkta problem. Ok, tangentbordet och viktfördelningen kändes inte lika genuin som i exempelvis en Sony Vaio, men då måste jag gå upp ett par tusen vilket jag inte riktigt har råd med (student).

Synpunkter från andra är också välkomna!
//fred

Visa signatur

Livet är standarden för värde

Permalänk

Sen undrar jag om någon kan tipsa om en bra rabattkod.. Hittar bara för 7% men många i tråden snackar om 15%.. kanske det bara var något de körde med innan..

Visa signatur

Livet är standarden för värde

Permalänk
Medlem

Idag i Expressen har Dell en stor helsida där bla. en välutrustad Studio 15 erbjuds för 6990.- ( 2,16 / T6400 / 3GB RAM / HD3540 )

Men jag hittar den inte på hemsidan?

Lennart

Permalänk
Medlem

står en produktkod där med väl?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funkyfreD
Tack för svaret,
Blir alltså inget bluetooth för min del!
Vad är det specifikt du menar med bristfällig design? Jag har vairt på PC City och kollat på datorn och kunde inte riktigt hitta några direkta problem. Ok, tangentbordet och viktfördelningen kändes inte lika genuin som i exempelvis en Sony Vaio, men då måste jag gå upp ett par tusen vilket jag inte riktigt har råd med (student).

Synpunkter från andra är också välkomna!
//fred

Har också en Dell Studio 15 jag och efter att ha haft lite problem (laddaren eller laddporten gav upp) så är jag helnöjd. Förstår inte vad som är bristfälligt med den. Slänger ner den i väskan varje dag och den mår lika bra än. Tangentbordet ligger fint på plats och fungerar utan problem.

Enda negativa är väl att insug/utblås är på undersidan.

Sen att supporten är riktigt bra är inget negativt heller.
Ny laddade + hembesök där nästan allt byttes för att utesluta något.
Allt detta inom 1 vecka och de inkluderar dagen det anmäldes med.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Har också en Dell Studio 15 jag och efter att ha haft lite problem (laddaren eller laddporten gav upp) så är jag helnöjd. Förstår inte vad som är bristfälligt med den. Slänger ner den i väskan varje dag och den mår lika bra än. Tangentbordet ligger fint på plats och fungerar utan problem.

Enda negativa är väl att insug/utblås är på undersidan.

Sen att supporten är riktigt bra är inget negativt heller.
Ny laddade + hembesök där nästan allt byttes för att utesluta något.
Allt detta inom 1 vecka och de inkluderar dagen det anmäldes med.

Sluta ge honom falska förhoppningar på att han har gjort ett bra köp. Touchpadden är värdelös, högtalarna är från något bottenskrap från en sopcontainer, chassit är plastigt, skärmen läker ljus och utblåsen är ytterst konstigt konstruerade.

Jag råder dig, köp inte datorn.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
Sluta ge honom falska förhoppningar på att han har gjort ett bra köp. Touchpadden är värdelös, högtalarna är från något bottenskrap från en sopcontainer, chassit är plastigt, skärmen läker ljus och utblåsen är ytterst konstigt konstruerade.

Jag råder dig, köp inte datorn.

Touchpaden tycker jag inte det är något större fel på, har hänt ett par gånger att den blir seg ett par sek.
Högtalarna är bottenskrap, ja. Men jag som inte lyssnar på någonting genom dem stör mig inte på det.
Med skärmen läcker ljus vet jag inte vad du menar.
Utblåsen tycker jag är precis som de brukar. Inblåsen irriterande att de sitter på undersidan.
Chassit är plastigt, kan jag hålla med hålla med om, lika plastigt som på många andra. Dock känns den lite för böjbar i skärmen.
Touchknapparna tycker jag också är väldigt dåliga, man ser dem ju inte!

Om man ser till vad man får prestanda mässigt anser jag att det är ett bra köp. Även fast skärmen nu läcker ljus så är det en bra skärm och en P8600 cpu brukar vara mycket dyrare. Grafikkortet är ju dock långt ifrån det bästa.

_Plus_
Billig
Bra skärm
Skönt tangentbord
Tyst (Är van med en som låter som f*n, kanske därför)

_Minus_
Touchknapparna
Plastig
Högtalarna
Inblåset

Funderar på att lämna tillbaka den eftersom jag har lätt att störa mig på minus sakerna. Men kan inte hitta någon bra ersättare i samma prisklass.