Permalänk
Medlem

Kortslutet Nätagg?

Hejsan

Igår när jag satt vid datorn, så stendog datorn(trodde jag). Det small till och började lukta brännt.
Men blev lycklig när jag märkte att det "bara" var en säkring i lägenheten som gått, så jag fixar det och sätter på datorn igen, och kanske sitter en halvtimme till.
Då dör datorn igen, men denna gången utan ljud, och vad jag uppfattade det som utan att det luktade ännu mer brännt.
Och nu får jag inte igång datorn alls.
Så frågan är följande: Har min nätagg kortslutits och dött helt? Eller kan det vara mer än bara nätagget?

Sen en fråga till är: På moderkortet i bak, är det ju en liten "lucka" du kan öppna, som skulle kunna se ut som en säkring av nåt slag. Kan det ha hänt nånting me den? Om det ens är en säkring, vilket jag inte vet. Och isåfall, hur går jag till väga för att fixa det?

Har ett ASUS A8N SLI Deluxe moderkort
och
ThermalTake Butterfly Purepower 480W(kan tilläggas att när jag öppnade nätagget var det mer eller mindre fyllt upp till väggarna med damm.

Tack på förhand!

*Edit: Har nu testat kortsluta nätagget och konstaterar att det funkar, så då antar jag att problemet sitter i moderkortet? Vad kan ha gått fel?

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com