Alla filer på ipod nano borttagna - vad gör man nu?

Permalänk

Alla filer på ipod nano borttagna - vad gör man nu?

Jahapp, en kompis till mig råkade klantigt nog öppna upp sin ipod nano (1:a generationen) i utforskaren och trodde sig radera all musik när han egentligen raderade alla data-filer... Efter en fabriksåterställning så startar den igen iaf, men ett problem har uppstått. Spelaren hittas visserligen av windows, men inte av itunes eller mediamonkey. Eller, itunes körs igång när man stoppar in den, men sen händer inget mer. Ingen spelare dyker upp i itunes.

Någon som vet vad man kan göra? En tanke som slog mig var att någon med en ipod nano liggandes kanske kan zippa ner alla filer och ladda upp någonstanns, ingen aning om det fungerar dock.

(Nu har vi testat koppla in den i 2 olika PCs med samma resultat)

Permalänk
Avstängd

Provat sätta den i recovery lägge? Inte helt 100 på hjur man gör med den, men har för mig att du ska göra såhär:
1. Knapplås På
2. Knapplås Av
3. Knapplås På
4. Knapplås Av
5. Håll inne Menu och Mittenknappen

Permalänk

Jo det är ju vad man gör för att "resetta" den. Vilket jag testat, och det fungerade så tillvida att spelaren fungerar igen, men den går fortfarande inte att köra med något sync-program.

Permalänk
Medlem

Inte resetta den, när den går in i recovery läge kommer usb sladden och itunes ikonen upp på skärmen.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Jag hittar inte hur man går in i recovery mode. Att dra holdknappen 2 ggr ist för en när man resettar fungerade inte.